Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «امتداد نیوز»
2024-05-02@05:30:47 GMT

نشست «حدیقه‌ سنایی و مقالات شمس» برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۲۱۵۶۷

نشست «حدیقه‌ سنایی و مقالات شمس» برگزار می‌شود


نشست «حدیقه‌ سنایی و مقالات شمس» از سری نشست‌های درسگفتارهایی درباره سنایی روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می‌شود.

به گزارش امتداد نیوز، نشست «حدیقه‌ سنایی و مقالات شمس» از سری نشست های درسگفتارهایی درباره سنایی روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می شود.

حدیقه‌الحقیقه سنایی اولین مثنوی بلند عرفانی در زبان فارسی است و تأثیری گسترده و منحصر به فرد بر منظومه‌های عرفانی پس از خود داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بین، تأثیر سنایی و حدیقه‌اش بر مقالات شمس که مرشد مولاناست بسیار و آشکار است. شمس با اینکه نامِ بیشتر گذشتگان را با نوعی انتقاد یاد می‌کند، و سنایی را هم در این میان بی‌نصیب نمی‌گذارد، اما از آثار او به‌ویژه حدیقه، بسیار تأثیر می‌پذیرد.

بیست‌ویکمین نشست از مجموعه درس‌گفتارهایی درباره‌ سنایی به «حدیقه‌ سنایی و مقالات شمس» اختصاص دارد که با سخنرانی مهدی سالاری‌نسب همراه خواهد بود.

این برنامه فردا چهارشنبه ۵ اردیبهشت از ساعت ۱۶:۳۰ در مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه سوم برگزار می‌شود.

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۲۱۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه دوم نشست ادبی «عصا بیفکن» برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، گروه بین‌المللی هندیران، جلسه دوم نشست ادبی «عصا بیفکن» را به مناسبت انتشار غزل مقام معظم رهبری که یک بیت از آن را در آستانه عملیات وعده صادق خوانده بودند، برگزار می‌کند.

در این جلسه نیز به روال نشست گذشته شاعران ایرانی و خارجی به استقبال بیت «تو راست معجزه در کف ز ساحران مهراس / عصا بیفکن و از بیم اژدها مگریز» از مقام معظم رهبری که در آستانه عملیات وعده صادق خواندند، می‌پردازند.

این جلسه جمعه ۱۴ اردیبهشت ساعت ۲۱ به وقت تهران و ۲۳ به وقت دهلی نو به‌صورت زنده در پیام‌رسان بله برگزار می‌شود.

جلسه نخست این نشست ادبی، جمعه ۷ اردیبهشت تشکیل شده بود.

کد خبر 6093962 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • بیست و دومین دوره سیر مطالعاتی بنیاد شهید مطهری برگزار می شود
  • جلسه دوم نشست ادبی «عصا بیفکن» برگزار می‌شود
  • نشست «سواد بصری در مد و لباس» برگزار می‌شود
  • اجرای ۶۴ برنامه در هفته عقیدتی و سیاسی شهرستان زهک
  • نشست منتخبان مجلس دوازدهم برگزار شد
  • نشست منتخبان مجلس توسط شورای ائتلاف نیروهای انقلاب برگزار شد
  • نشست همفکری منتخبان مجلس دوازدهم برگزار می‌شود
  • آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی دوست من کتاب برگزار می‌شود
  • کتاب تاریخ مفهوم عدالت اجتماعی در دوران مشروطه نقد می شود
  • توزیع ۴۰۰۰ جلد کتاب برای پویش «قهرمان شهید شهر من» در استان تهران