Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-19@15:10:15 GMT

نجات جان گردشگران گرفتار شده در کوه سیاه لنده

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۲۱۸۲۸

نجات جان گردشگران گرفتار شده در کوه سیاه لنده

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ موسی محتشم ضمن اشاره به تماس چندین نفر از گردشگران به ستاد مدیریت بحران شهرستان لنده مبنی بر گرفتار شدن 14نفر از گردشگران در منطقه کوه سیاه گفت: ساعت 14روز گذشته با ستاد مدیریت بحران شهرستان لنده تماسی مبنی بر گرفتار شدن 14نفر از گردشگران بهمئی در منطقه دلی خیارکار و کوه سیاه دریافت کردیم که بنا به تدابیر و تصمیم رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان لنده فوراً به منطقه اعزام شدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بلافاصله یک دستگاه آمبولانس از جمعیت هلال احمر شهرستان لنده و یک دستگاه خودروی پیکاپ بخشداری موگرمون در ارتفاعات کوه سیاه در حال اعزام به منطقه اعلام شدند.

بخشدار موگرمون تصریح کرد: متاسفانه برخی از گردشگران اصلاً به اخطارهای سازمان هواشناسی اصلاً توجه ندارند علی رغم اینکه سازمان هواشناسی از چند روز قبل اعلام کرد که وضعیت جوی طی روز های آینده نامساعد و باراندگی به همراه دارد.

وی تاکیدکرد: متاسفانه هفته گذشته نیز تعداد 24نفر از شهروندان تشانی از توابع استان خوزستان نیز در همین ارتفاعات گرفتار شدند که از ساعت 8شب تا 8صبح روز بعد عملیات نجات ادامه داشت.

انتهای پیام/غ

 نجات گردشگران در گوه های لنده

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: امداد و نجات هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۲۱۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل یا نبود مدیریت بحران؟ خسارت ۱۸ هزار میلیارد ریالی به زیر ساخت‌های سیستان و بلوچستان

 معاون ستاد مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان برآورد اولیه خسارت سیل در این استان را ۱۸ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و افزود که  این خسارت  همچنان با توجه به حجم بارندگی ها در حال افزایش است.   روح الله سرگزی، روز پنحشنبه در گفت‌وگوی اختصاص با  ایرنا اظهار کرد: بیشترین خسارت سیلاب اخیر سیستان و بلوچستان به ترتیب به راه های ارتباطی، بخش کشاورزی، شبکه برق رسانی و آب اختصاص دارد.   وی تاکید کرد: همچنان تیم‌های ارزیاب ستاد بحران سیستان و بلوچستان با حضور در مناطق درگیر سیلاب در حال بررسی برآورد دقیق این خسارت‌ها هستند.   معاون ستاد مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: براثر بارش‌های شدید رگباری اخیر علاو بر مسدوی راه‌های ارتباطی آب سدکهیر در جنوب این استان با ظرفیت ۳۴۳ میلیون متر مکعب سرریز کرده است.   وی توصیه کرد: شهروندان با توجه با تداوم بارندگی و برودت هوا در سیستان و بلوچستان شهروندان از سفرهای غیرضروری، فعالیت کوهنوردی، اسکان و تردد در حاشیه مسیل ها و رودخانه های فصلی خودداری کنند.   به گفته مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گزارش میزان بارش از ۱۰ ایستگاه هواشناسی و بارانسجی جنوب استان از بدو تاسیس تاکنون بی سابقه بوده است.   محسن حیدری اظهار کرد: از ایستگاه‌های چابهار ۱۴۶.۴، زرآباد ۲۷۰، کهیر ۱۲۱، کنارک۲۴۷، شارک ۲۴۷، پلان۱۴۴، تیس ۱۴۱، مومان۱۴۳، بانست۱۷۵، بریس۱۱۷ میلی متر بارندگی گزارش شد.   وی ادامه داد: از ۱۵۵ ایستگاه هواشناسی و باران سنجی گزارش باران مخابره شد، از زاهدان ۲۹.۵، راسک ۴۷، نیکشهر ۹۲.۱، ایرانشهر ۷۹.۵، بمپور ۹۱.۵، دلگان۶۷، خاش ۳۰.۱، سراوان ۴۵، مهرستان ۶۶، نصرت آباد ۷.۵، میرجاوه ۳.۵، زابل ۸.۷ زهک ۱۳.۳ میلی متر باران گزارش شد.   مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان بیان کرد: از پنجشنبه در سطح استان بویژه ارتفاعات شرقی و جنوبی استان رگبار بهاری و رعد و برق با احتمال تگرگ گاهی تندباد موقتی پیش بینی می شود.   حیدری به مردم سیستان و بلوچستان توصیه کرد: از اسکان و تردد در حاشیه مسیل ها و رودخانه ها خودداری و از محصولات کشاورزی محافظت کنند همچنین دامداران از چرای دام در مناطق مرتفع خودداری و در ترددهای جاده‌ای احتیاط شود.   کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • نجات جان بیمار قلبی در روستای عروه در شهرستان لنده
  • سیل یا نبود مدیریت بحران؟ خسارت ۱۸ هزار میلیارد ریالی به زیر ساخت‌های سیستان و بلوچستان
  • نجات ۷۰ سرنشین ۳ اتوبوس گرفتار سیلاب
  • مدارس این دو شهر تعطیل شد
  • نجات ۷۰ سرنشین ۳ دستگاه اتوبوس گرفتار سیلاب مسیر نیکشهر- چابهار
  • نجات ۷۰ سرنشین ۳ دستگاه اتوبوس گرفتار سیلاب در نیکشهر
  • مدارس زاهدان و ۴ شهرستان کرمان چهارشنبه تعطیل شد
  • تمهیدات ستاد بحران سراوان برای مقابله با سیلاب احتمالی اتخاذ شد
  • آمادگی کامل دستگاه‌های ستاد مدیریت بحران در شهرستان تفتان
  • مدارس چهار شهرستان شرقی کرمان چهارشنبه تعطیل شد