Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-27@12:50:31 GMT

راز اسکلت های پیدا شده در یزد چیست؟! + عکس جمجمه ها

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۲۱۹۶۱

راز اسکلت های پیدا شده در یزد چیست؟! + عکس جمجمه ها

حوادث رکنا: پیدا شدن اسکلت هایی در یزد تیمی را برای رازگشایی وارد عمل کرده است.

یک گور دسته جمعی قدیمی در منطقه زردواه قطرم در فاصله 46 کیلومتری مرکز شهرستان بافق در استان یزد کشف شد. 

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد، روز دوشنبه به خبرنگار گفت: در حال بررسی و پیگیری موضوع هستیم و به زودی در این باره اطلاع رسانی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فاطمه دانش توضیحات بیشتر در این زمینه را به اعزام کارشناسان به منطقه، بررسی موضوع و گزارش این تیم موکول کرد.

طی امروز و روز گذشته برخی از شبکه های اجتماعی از کشف این گور دسته جمعی خبر داده و حتی آثار باقی مانده را به یکی از اقلیت های دینی نسبت داده اند.

روستای قطرم بافق، پنج هزار سال قدمت دارد و به دوره قبل از تمدن کاریزی تخمین زده شده است.

روستاهای قدیمی بافق شامل قطرم، شادکام، باجگان و نهواییه است.

زردواه یا زردو (zardoe) شاید به معنای زرتشت کوچک باشد، در روستای قطرم برای تصغیر اسامی از این عبارت استفاده می شده همانطور که در یزد و بسیاری از جاها برای تصغیر اسامی از حرف ک در آخر کلمه استفاده می شده است.

در اعتقاد زرتشتی ها، مردگان را خاک نمی کردند بلکه در جایی نگهداری می کردند.

زردواه در مکانی با جهت جغرافیایی قرار گرفته که آفتاب و گرمای کمتری به آن می رسد؛ البته در گذشته به بخشی از قبر و لحد نیز زردو گفته می شد.

مرکز شهرستان 50 هزار نفری بافق در فاصله 110 کیلومتری جنوب شرق یزد قرار دارد.

منبع: رکنا

کلیدواژه: سقوط هواپیما سلامت مهم ترین های 24 ساعت سقوط جت شخصی در ایران یزد کشف قدیمی استان یزد گور دسته جمعی عکس روزنامه قتل داغترین ها من فیلم ایران عجیب مومیایی حکم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۲۱۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صرفه جویی آب در شهرستان بافق و بهاباد

سعیدی رئیس اداره منابع آب شهرستان‌های بافق و بهاباد گفت: در راستای طرح احیا و تعادل بخشی و با همکاری گروه گشت و بازرسی این اداره، در سال ۱۴۰۲ تعداد ۳ حلقه چاه غیر مجاز شناسایی و پر شد که این امر صرفه جویی ۸۰۰ هزار متر مکعب آب را در پی داشت. 
 
وی با اشاره به همکاری خوب دستگاه قضایی و انتظامی این دو شهرستان برای برخورد با متخلفان و متجاوزان به منابع آب زیر زمینی و سطحی اظهار داشت:  ۶ مورد قطع برق و پلمپ منصوبات انجام شد و این اداره با هرگونه تخلف در زمینه منابع آبی برخورد قانونی و جدی خواهد داشت. 

سعیدی در خصوص نصب کنتور‌های هوشمند در دو بخش کشاورزی و صنعتی اشاره کرد و گفت: ۸۲ در صد از چاه‌های صنعتی و ۹۳ درصد از چاه‌های کشاورزی این دو شهرستان به کنتور هوشمند مجهز شدند و برای سومین سال پیاپی طرح تحویل حجمی آب کشاورزی با همکاری کلیه‌ی بهره برداران به طور کامل انجام شد. 

رئیس اداره منابع آب بافق و بهاباد افزود: در راستای مشارکت همگانی مردم و مسئولین در حفاظت بیشتر از منابع آب، تعداد ۲ جلسه شورای حفاظت از منابع آب در سطح دو شهرستان تشکیل گردیده است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • کلاهبرداری از مالباخته در فضای مجازی
  • صرفه جویی آب در شهرستان بافق و بهاباد
  • نجات ۱۸ نفر گرفتار در سیل روستای شادکام بافق (فیلم)
  • نجات ۱۸ نفر گرفتار در سیل روستای شادکام بافق | ویدئو
  • نجات ۱۸ نفر از سیل در روستای شادکام بافق در استان یزد
  • نجات ۱۸ نفر از سیل در روستای شادکام بافق
  • بارش بی سابقه باران در روستای قطرم بافق
  • بارش بی سابقه در روستای قطرم بافق
  • بافق میزبان کنفرانس بین المللی تحقیقات شتر
  • کشف اسکلت‌های 5 هزارساله که به شیوۀ «مافیا» قربانی شده بودند (+عکس)