Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-05@03:30:11 GMT

باشگاه فیزیک؛ سفر به دنیای رنگارنگ نور

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۲۲۵۰۷

باشگاه فیزیک؛ سفر به دنیای رنگارنگ نور

باشگاه فیزیک این ماه امروز (سه‌شنبه) ۴ اردیبهشت از ساعت ۱۷ میزبان علاقه‌مندان به حس‌گرهای نوری و کاربردهای آنان خواهد بود.

دکتر علی‌عسگریان در گفت‌وگو با ایمنا با اشاره به برگزاری باشگاه فیزیک در اولین سه‌شنبه هر ماه، گفت: این برنامه درروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت از ساعت ۱۷ درسالن شهر علم میزبان علاقه‌مندان به این برنامه خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به سخنرانی دکتر آیدا آرای پیرامون " حس‌گرهای نوری" گفت: در این سخنرانی در زمینه عملکرد و کاربردها حس‌گرهای نوری است که به موازات پیشرفت علم اپتوالکترونیک و مخابرات تار نوری، حسگرهای تار نوری به‌عنوان تکنولوژی رو به رشد با زمینه‌های کاربردی مختلف مطرح می‌شوند.

مدیر خانه فیزیک اصفهان در رابطه با کاربرد این حس‌گرها، گفت: حس‌گرهای نوری در صنایع و علوم مرتبط با پایش برهم‌کنش‌های مولکولی، سازه‌های بتنی وکامپوزیتی، نیروگاه‌های برق و حتی صنایع گاز و نفت استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه استفاده از این فناوری را مدیون ویژگی‌های ذاتی این دست از حس‌گرها هستیم،خاطرنشان کرد: این حس‌گرها از حساسیت بالا، توانایی سنجش از راه دور، اندازه و وزن کم، و مصونیت در برابر تداخل‌های الکترومغناطیسی برخودار هستند.

علی عسگریان خاطرنشان کرد: در یک حسگر تار نوری کمیت تحت اندازه‌گیری، یکی از ویژگی‌های نور انتشاری در تار نوری را تغییر داده و با تبدیل مناسب آن به سیگنال الکتریکی، اطلاعات مرتبط را ارائه می‌دهد، در این سخنرانی، سازوکارهای مختلف حسگری مانند به‌کارگیری توری براگ تار نوری، پلاریتون پلاسمون سطحی، روش‌های تداخل سنجی و میکروکره‌های تار نوری مورد بحث قرار خواهند گرفت و به تحقیقات فعلی و کاربردهای متعدد این دسته از حسگرها اشاره خواهد شد.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: خانه فیزیک اصفهان فیزیک اصفهان شهردار اصفهان ریاست جمهوری ورزشگاه نقش جهان فناوری های نوین مدیریت شهری اصفهان فردا زاینده رود کشاورزی حمل و نقل عمومي اصفهان در مسیر امید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۲۲۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرودگاه شارل دوگل فرانسه به پزشک فلسطینی اجازه ورود نداد

فرودگاه شارل دوگل پاریس به جراح و پزشک سرشناس انگلیسی-فلسطینی که با خدماتش در جنگ غزه به شهرت رسید و قرار بود امروز-شنبه- در سنای فرانسه سخنرانی کند، اجازه ورود نداد.

به گزارش ایسنا، «غسان ابوسته»، پزشک انگلیسی-فلسطینی که در ماه‌های نخست جنگ غزه نقش پررنگی در مداوای مجروحان داشت، قرار بود در مجلس سنای فرانسه سخنرانی کند، اما مقامات فرانسوی در فرودگاه «شارل دوگل» پاریس به او اجازه ورود به این کشور را ندادند.

این پزشک با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: «در فرودگاه شارل دوگل هستم. به من اجازه ورود به فرانسه را نمی‌دهند. من قرار است امروز در مجلس سنای فرانسه سخنرانی کنم. آن‌ها می‌گویند آلمانی‌ها را به مدت یک سال از ورود به اروپا منع کرده‌اند.»

اواخر فروردین بود که پلیس برلین برق سالن یک کنفرانس سه‌روزه با محوریت جنگ غزه و حمایت‌های تسلیحاتی آلمان را قطع کرد. ابوسته هم که قرار بود در این کنفرانس سخنرانی کند، اعلام کرد اجازه ورود به این کشور را پیدا نکرده و مأموران فرودگاه پس از ساعت‌ها بازجویی، او را از ورود به آلمان منع کرده‌اند.

این پزشک انگلیسی-فلسطینی در آن زمان در گفت‌وگو با یک رسانه عربی گفت: «از من دعوت شد تا در کنفرانسی در برلین درباره کارم در بیمارستان‌های غزه در جریان تجاوزات (رژیم صهیونیستی) صحبت کنم، اما دولت آلمان به‌زور از ورود من به این کشور جلوگیری کرد... این همدستی آلمان با کشتار جاری را نشان می‌دهد.»

ابوسته که حالا از ورود به فرانسه هم منع شده، در پیام توییتری خود نوشت اروپا صدای شاهدان نسل‌کشی در غزه را ساکت می‌کند و در همین حین، رژیم صهیونیستی مشغول کشتار است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • صهیونیسم «بت پوشالین» عصر جدید است/ رژیمی جعلی و نسل کش است
  • دانشجویان ایرانی حامی فلسطین در دانشگاه کلمبیا چه کسانی بودند؟ + عکس و سند
  • دنیای فیزیک در آستانه یافتن تک‌قطبی‌های مغناطیسی؟
  • فلفل قرمز: ادویه جدید دنیای مد! (عکس)
  • فرودگاه شارل دوگل فرانسه به پزشک فلسطینی اجازه ورود نداد
  • دانشگاه ورمونت سخنرانی سفیر آمریکا در سازمان ملل را لغو کرد
  • حجت الاسلام استاد علوی تهرانی در مسجد امیر به سخنرانی می پردازد
  • جذب محقق پسادکتری در پژوهشگاه دانش‌های بنیادی
  • تصاویری خاص از ناطق نوری و علی لاریجانی
  • رنگارنگ‌ترین محله‌های شهری جهان