Web Analytics Made Easy - Statcounter

بوشهر - رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: یکی از برنامه‌های جدی سازمان دامپزشکی توجه ویژه به استان‌های مرزی در زمینه امنیت غذایی است و ارتباط با کشورهای همسایه تقویت می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا رفیعی پور صبح سه‌شنبه در نشست با استاندار بوشهر با اشاره به اهمیت استان‌های مرزی در عرصه های مختلف اقتصادی، اجتماعی و سیاسی کشور اظهار داشت: مناطق مرزی کشور به عنوان بازوی مهم کشور در عرصه سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، بهداشتی به شمار می روند و  در بخش دامپزشکی به این مهم توجه جدی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه سازمان دامپزشکی کشور به عنوان بازوی مدیران ارشد استانی در عرصه بهداشت و امنیت غذایی است، افزود: یکی از برنامه‌های جدی سازمان دامپزشکی توجه ویژه به استانهای مرزی در زمینه امنیت غذایی است و در همین ارتباط درصدد هستیم ارتباطات خود با کشورهای همسایه در زمینه دامپزشکی و امنیت غذایی گسترش دهیم.

رئیس سازمان دامپزشکی کل کشور تصریح کرد: کنترل بیماری‌های دامی و صادرات محصولات  کشاورزی نیازمند ارتباط خوب با کشورهای همسایه است و در این ارتباط سازمان دامپزشکی کشور با هدف کنترل بیماری‌ها ارتباطات سازنده با کشورهای همسایه را در دستور کار دارد.

وی با اشاره به بیماری آنفولانزای پرندگان گفت: سالانه ۲ تا ۴ میلیون پرونده از کشورهای همسایه وارد کشور می شود و این امر موجب خطرناک آنفولانزا را به دنبال دارد، لذا گسترش ارتباطات با کشورهای همسایه برای جلوگیری از آنفولانزای پرندگان ضروری است.

رفیعی پور با بیان اینکه دامپزشکی به دنبال تامین امنیت غذایی و اقتصاد پایدار است، گفت: با هدف کنترل بیماری آنفولانزا دستگاه های عضو ستاد آنفولانزا در استان هر دو هفته یکبار گزارش کار خود را به استانداری ارائه داده و آماده مقابله با خطرات احتمالی هم باشند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۲۲۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای بر ۲۳ هزار تن نهاده دامی سیستان و بلوچستان انجام شد

مسعود سرگلزائی رئیس اداره قرنطینه و امنیت زیستی اداره کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: سال گذشته توسط این اداره کل نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای بر جابجایی تعداد ۲۳ هزار و ۴۶۸ محموله انواع فرآورده خام دامی به مقدار ۲۵۲ هزار تن انجام شد.

مسعود سرگلزائی گفت: اقدامات بهداشتی قرنطینه‌ای در راستای سیاست‌های سازمان دامپزشکی کشور در مقوله پدافند غیرعامل و حفظ سلامت جمعیت دامی و انسانی کشور است که بویژه در این استان از دامپزشکی می‌توان به عنوان خط مقدم مقابله با تهدیدات زیستی یاد کرد.

وی افزود: یکی از فعالیت‌های مهم دامپزشکی در جهت ارتقای بهداشت عمومی، کنترل و نظارت بهداشتی بر فرآورده‌های خام دامی و خوراک دام است که این کنترل در تمام مراحل پرورش و کشتار دام، مرحله عرضه، مصرف فرآورده دامی و تولید و حمل خوراک دام با نظارت و اقدامات بهداشتی صورت می‌گیرد.

رئیس اداره قرنطینه و امنیت زیستی اداره کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان ادامه داد: در این راستا سال ۱۴۰۲ توسط اداره کل دامپزشکی استان نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای بر جابجایی تعداد ۲۳ هزار و ۴۶۸ محموله انواع فرآورده خام دامی به مقدار ۲۵۲ هزار تن، هشت هزار و ۵۵ محموله دام زنده به مقدار ۴۱۰ هزار راس، ترخیص و حمل بهداشتی ۲۶۷ هزار تن به داخل کشور، صادرات آبزیان پنج هزار تن به خارج کشور و ترخیص و حمل بهداشتی یک‌هزار و ۷۵۰ تن آبزیان به داخل کشور صورت گرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای ۲۳ هزار تن نهاده دامی درسیستان وبلوچستان
  • امنیت غذایی فرابخشی است/ تدوین ۵ برنامه جهش تولید در کشاورزی
  • کاهش فواصل بهداشتی واحد‌های دامی از ۳۰ تا ۱۰۰ درصد
  • اجرای رزمایش واکسیناسیون دام در طرح شهید زاهدی در کازرون
  • رزمایش واکسیناسیون ۲۵۰ هزار راس دام در استان فارس برگزار شد
  • واکسیناسیون دام‌های هویزه علیه طاعون نشخوارکنندگان کوچک و آبله
  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای بر ۲۳ هزار تن نهاده دامی سیستان و بلوچستان انجام شد
  • ارائه بیش از ۳۵ میلیون خدمت رایگان در نقاط محروم و صعب‌العبور برای مدیریت بیماری‌های دامی
  • برپایی رزمایش جهاد دامپزشکی با ۱۲۶ هزار خدمت در آمل
  • کشت فراسرزمینی منجر به تقویت تولید داخلی و تامین امنیت غذایی می‌شود