Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-01@16:58:05 GMT

دانشگاه آزاد اسلامی طلایه‌دار نگرش جدید هنر به دین است

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۲۳۲۸۸

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، در مراسم اختتامیه بیست‌ودومین جشنواره کشوری هنر و ادبیات دینی و پژوهشی قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی که امروز 4 اردیبهشت ماه، به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی اراک برگزار شد، پیام فرهاد رهبر، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به شرح زیر توسط حجت‌الاسلام رستمی مدیرکل فعالیت‌های قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی قرائت شد:

بسم الله الرحمن الرحیم
كِتَابٌ أَنْزَلْنَاهُ إِلَيْكَ مُبَارَكٌ لِيَدَّبَّرُوا آيَاتِهِ وَلِيَتَذَكَّرَ أُولُو الْأَلْبَابِ؛ اين كتابی است پر بركت كه بر تو نازل كرده‌ايم تا در آيات آن تدبر كنند و صاحبان انديشه متذكر شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

(29 سوره ص)
قرآن کریم کوثر حیات بخشی است که معارفش روشنگر دل‌ها و شفابخش قلوب پاکان است، قرآن کتاب عرفان، معرفت، حکمت و حکومت و منشور هدایت است در این دوران که معنویات و نحوه برداشت صحیح از قرآن کریم و استفاده از آن در زندگی روزمره بیش از گذشته احساس می‌شود نگرش علمی به قرآن بیش از پیش ضرورت دارد؛ لذا دانشگاه آزاد اسلامی فعالیت‌های فرهنگی و هنری خود را با محوریت دو میراث گرانبها یعنی قرآن و عترت برنامه‌ریزی نموده و گسترش فرهنگ قرآنی و تعمیق باورهای دینی را بر همین پایه سیاستگذاری کرده است.
بدین منظور برگزاری جشنواره‌های هنر و ادبیات دینی، فرهنگی و پژوهشی در حوزه قرآن و عترت افتخاری است برای معاونت فرهنگی و دانشجویی، اداره‌کل قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی که هر ساله زمینه را برای رقابت سالم بین دانشجویان و استادان و کارکنان فراهم می‌سازد که با کسب افتخارات کشوری در کارنامه هنری خویش در خلق آثار هنری، پژوهشی و علمی همواره هنر آفرین باشند.
آنچه امروز در این جشنواره می‌توان بدان بالید اینکه دانشگاه آزاد اسلامی نه تنها در این صحنه بی‌نصیب نیست بلکه به جرأت می‌توان گفت از طلایه‌داران نگرش جدید هنر و ادب به دین قلمداد می‌شود و اکنون که لطف خداوند اختتامیه بیست‌ودومین جشنواره هنر و ادبیات دینی و پژوهشی قرآن و عترت برگزار می‌گردد از زحمات کلیه عزیزیان در معاونت فرهنگی و دانشجویی، خصوصاً همکاران ارجمند در اداره‌کل فعالیت‌های قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی و همکاران دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک و همچنین دبیران شورای قرآن و عترت استان‌ها و مسئولان کانون‌های سراسر کشور تقدیر و تشکر نموده و از خداوند متعال برای همه عزیزان و خادمان قرآن و اهل‌بیت(ع) که در مسیر هدایت جوانان گام برمی‌دارند آرزوی توفیقات الهی را از درگاه ایزد متعال آرزومندم.
فرهاد رهبر، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی
اردیبهشت 1397

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۲۳۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حریت، آزادگی و تضارب آرا لازمه دانشگاه‌هاست

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام علی نظری مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان در جلسه شورای فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر با اشاره به اعتراضات دانشجویی در جهان علیه رژیم صهیونیستی اظهار کرد: آزاداندیشی استادان و دانشجویان سراسر جهان با هر سلایق و هر نوع مذهب و ملیتی علیه رژیم صهیونیستی نشان از حریت و آزادگی دانشگاه‌هاست.

وی با بیان اینکه تضارب آرا و اندیشه‌های فکری موجب پویایی فضای دانشگاهی می‌شود، عنوان کرد: لازمه فضای دانشگاه‌ها، حریت، آزادگی و تضارب آرا است که باید تلاش شود این مؤلفه‌های مهم در فضای دانشگاهی جاری و ساری شود.تک صدایی در جامعه و دانشگاه حتی آن تک صدایی حق هم باشد موجب رکود شده، بازار انحصار و عدم رغیب موجب شکست می‌شود و ایجاد فضا برای تضارب آرا خود موجب پویایی فرهنگی خواهد شد.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی را به لحاظ سرمایه انسانی و دانشجویی با تکثر و تنوع مختلف مهم دانست و افزود: این ویژگی مهم، ویژه دانشگاه آزاد اسلامی بوده که باید در شناسایی توانمندی‌های دانشجویان تلاش بیشتری شود.

نظری اعتبار علمی دانشگاه را یکی از راه‌های جذب دانشجو دانست و بیان کرد: افزایش اعتبار علمی دانشگاه و هویت بخشی علمی دانشجویان موجب افزایش دانشجو خواهد شد و این اولویت را در دانشگاه سرلوحه برنامه‌های خود قرار دهیم.

سیاوش طاهری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر نیز گفت: تلاش کرده و می‌کنیم در همه برنامه‌ها، پیوست‌های فرهنگی در اولویت قرار گیرد و ارتقای رتبه فرهنگی، کسب موفق‌ترین کانون بسیج اساتید این واحد دانشگاهی و فعالیت‌های دیگر نشان از این دارد که در مسیر فرهنگی گام‌های خوبی برداشته شده است.

به گزارش آنا، در این جلسه از تلاش‌های خانم گلپرور تشکر و قدردانی شد و علی نقیلو به‌عنوان سرپرست جدید دفتر فرهنگ اسلامی واحد ابهر معرفی شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره قرآن و عترت دانشجویان در دانشگاه شهید باهنر کرمان
  • حجاب و عفاف یک مقوله فرهنگی و سیاسی است
  • شهید مطهری طلایه دار مبانی فکری انقلاب اسلامی بود
  • دانشگاه‌ها برای احیای سنت‌های محلی گام بردارند
  • حریت، آزادگی و تضارب آرا لازمه دانشگاه‌هاست
  • پوشش ۱۵۰ هزار شرکت‌کننده در چهارمین جشنواره امامت و مهدویت
  • ۱۵۰ هزار شرکت‌کننده در جشنواره سراسری امامت و مهدویت تحت پوشش قرار می‌گیرند
  • اثرگذاری فرهنگی اساتید در دانشگاه آزاد بیشتر می‌شود
  • راه‌اندازی کانون نهج‌ البلاغه در دانشگاه‌ها تصویب شد
  • انتخاب وزارت علوم به میزبانی بخش دانشگاهی سی و دومین دوره نمایشگاه قرآن