Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@22:28:10 GMT

بیرجند| ۱۵ درصد مدارس خراسان جنوبی تخریبی است

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۲۳۷۹۴

بیرجند| ۱۵ درصد مدارس خراسان جنوبی تخریبی است

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی با بیان اینکه تاکنون ۱۱۹ میلیارد تومان در جشنواره‌های خیرین مدرسه ساز استان کمک شده است و ۷۵ درصد تعهد خیرین محقق شده است گفت: در حال حاضر ۱۵ درصد مدارس استان تخریبی و ۴۸ درصد نیازمند مقاوم‌سازی است. ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۸ استانها خراسان جنوبی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، محمدرضا بیکی صبح امروز در نشست خبری اظهار داشت: امسال بیستمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز در خراسان جنوبی برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه از 7 ماه پیش دستورالعمل برگزاری جشنواره‌ها برای ما ابلاغ شد و برنامه این گونه است که جشنواره‌های شهرستانی را برگزار و استانی هم برگزار شود افزود: سه شعار برای جشنواره‌ها تعریف شده اول تکریم از خیرین بزرگواری است که در سال‌های گذشته تعهد دادند که محقق شده است و  محور خیرین هستند و دومین هدف اشاعه فرهنگ خیرخواهی در مدرسه‌سازی است.

بیکی افزود:  سومین هدف ارائه نیازهای آموزش پرورش به خیرین است و امید است امسال هم با این ارائه بخشی از مشکلات را برطرف کنیم.

وی اظهار داشت: در جذب هدایت رؤسای مجمع خیرین مدرسه ساز را مکلف کردیم و آنها خیرین بومی و غیربومی را معرفی می‌کنند و تعدادی خیر جدیدی شناسایی شدند.

مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی گفت: بیستمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز هشتم اردیبهشت ماه ساعت 8:30 صبح افتتاح می‌شود و نمایشگاه خیرین مدرسه‌ساز را خواهیم داشت و فعالیت‌های خیرین در بخش‌های مختلف ارائه و در غرفه‌های جانبی بانوان فعالیت‌های خاصی انجام می‌دهند.

بیکی افزود: اتفاق خاصی که امسال پررنگ‌تر بود اینکه بانوان خیرین مدرسه‌ساز امسال فعال‌تر بودند.

وی بیان کرد: در این جشنواره از 40 نفر خیر که تعهدات آن قابل ملاحظه بوده تقدیر می‌شود.

مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی اظهار داشت: برنامه 5 ساله تدوین می‌کنیم برای نیازهای آموزش و پرورش و در 5 سال آینده 30 هزار نفر به سرانه آموزشی استان افزوده می‌شود که در این راستا افزایش آموزشی خواهیم داشت و قطعاً نیاز به فضای آموزشی بیشتری است.

بیکی افزود: مسکن مهر هم بر فضای آموزشی افزوده شده است و بر اساس برآوردها در مسکن مهر 730 کلاس نیاز بوده که تعدادی ساخته شده، 153 کلاس درس در حال اجرا و 374 کلاس درس دیگر نیاز است.

وی بیان کرد:  28 کلاس درس دو نوبته است و 130 کلاس درس نیاز است تا از این تعداد از دونوبتی در بیایند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی گفت: اتفاقات خوبی در جشنواره‌ها افتاده و از سال 84 تاکنون 119 میلیارد تومان در جشنواره‌ها تعهد اخذ شده و 74 میلیارد تومان احداثی بوده و 13 میلیارد تومان نقد و تجهیزات و 32 میلیارد تومان زمین  بوده است که 75 درصد آن محقق شده است و مردم به قول خود عمل کردند.

بیکی افزود: از میزان تعهدات در این سال‌ها تاکنون هزار و 574 کلاس درس احداث و مابقی سالن تجهیزات بوده که در نوزدهمین  جشنواره خیرین مدرسه ساز خراسان جنوبی مبلغ 18 میلیارد و 180 میلیون تومان  تعهد خیرین بوده که 60 درصد محقق شده است.

وی بیان کرد: بخش‌های مختلف از جمله بنیاد علوی، بنیاد مستضعفان، آستان قدس و غیره همکاری خوبی داشتند و تاکنون بنیاد علوی در احداث 100 کلاس درس 50 درصد مشارکت داشته و بنیاد برکت نیز از همان سال‌های اول استان مشارکت داشته و بیش از 150 کلاس درس احداث شده و امسال هم در دست دارند و آستان قدس نیز قرار است مجتمع بزرگی در مهرشهر احداث کند که زمین این پروژه تأمین شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی گفت:  15 درصد از مدارس استان تخریبی است و 48 درصد  مدارس خراسان جنوبی نیاز به مقاوم سازی نیاز دارند و 20 میلیارد تومان صرف سامانه‌های گرمایشی شده و امسال سامانه‌های سرمایشی هم افزوده می‌شود.

بیکی اظهار داشت: یکی از دغدغه‌ها مدارس کانکسی کم جمعیت است چون جمعیت به حدی نیست که بتوان مدرسه ایجاد کرد و در این راستا  مکان‌یابی مدارس مرکزی را دنبال می‌کنیم و مدارس پراکنده و کم جمعیت را جمع‌‍بندی می‌کنیم.

انتهای پیام /ح

R41348/P1357/S6,56/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۲۳۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنترل ۲ میلیون متر مکعب سیلاب در سازه‌های آبخیزداری بیرجند

نصرآبادی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: سازه‌های آبخیزداری در حوزه شهری بیرجند، مهرشهر، مرک و دیگر مناطق وجود دارد و هم اکنون اجرای عملیات آبخیزداری در حوزه باقران در مرحله یک و ۲ را داریم.

او افزود: در پی بارندگی‌های اخیر نیز ۲ میلیون متر مکعب کنترل سیلاب در سازه‌های آبخیزاری بیرجند داشته ایم.

نصرآبادی بیان کرد: در حوزه منابع طبیعی نیز به طور کلی از ۱۵ میلیون هکتار اراضی در استان ۱۴ میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار عرصه منابع طبیعی است و در حوزه‌های مدیریتی و پیشگیری، اجرایی و مقابله با متخلفین فعالیت‌های زیادی صورت می‌گیرد که هم استانی‌ها می‌توانند موارد تخلف را از طریق شماره‌های ۱۳۹ و ۱۵۰۴ اعلام کنند.

بیشتر بخوانید

بستر رودخانه ۸ روستا لایروبی و آزادسازی شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی ادامه داد: به طور مثال قطع درخت و گونه‌های گیاهی حتی اگر در باغ شخصی باشد مطلقاً ممنوع است و می‌بایست با مجوز انجام شود.

ماجرای کلیپ پخش شده با عنوان کوهخواری در جاده بند امیرشاه بیرجند چه بود؟

نصرآبادی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: چند روز پیش ویدئویی در فضای مجازی با عنوان کوهخواری در بند امیرشاه بیرجند توسط برخی از کانال‌ها و رسانه‌ها بدون صحت سنجی منتشر شد.

او افزود: عنوان کوهخواری صحت ندارد؛ جاده بند امیرشاه به سمت مزار کوه چندین سال است که دچار ریزش کوه شده و محدوده ریزش شناسایی شده به همین دلیل از حدود ۶ ماه قبل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در این جاده جهت ایمنی مسیر تردد در حال انجام کار است.

نصرآبادی بیان کرد: این اقدام برای حذف قسمتی که ریزش کوه دارد و کم کردن از حادثه خیزی آن‌ قسمت در حال انجام است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین اقدامات بالادستی که در آنجا صورت گرفته در اراضی شخصی و در قالب طرح مصوب دولتی گردشگری و کاملا قانونی است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • نظارت ۹۹۰ ناظر بر دور دوم انتخابات بیرجند، درمیان و خوسف
  • آشنایی با نامزدهای راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس در بیرجند
  • راهیابی فیلم کوتاه مدرسه آنالوگ به جشنواره بین‌المللی رشد
  • فرسودگی فضای آموزشی در کوهدشت/ ۱۴ مدرسه تخریبی است
  • ۸۰ درصد مدارس استثنایی خراسان رضوی خیرساز هستند
  • پیش دبستانی و دبستان خیرساز در بخش رضویه مشهد افتتاح شد
  • ۸۰ درصد مدارس استثنایی استان خیرساز هستند
  • چند درصد مدارس استان سمنان تخریبی است؟
  • قاچاقچی سوخت بیش از ۲ میلیارد تومان جریمه شد
  • کنترل ۲ میلیون متر مکعب سیلاب در سازه‌های آبخیزداری بیرجند