Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، گفت: عدم اعلام نرخ خرید تضمینی گندم، خودکفایی را در هاله‌ای از ابهام برده است. به دلیل خشکسالی، کشاورزان و دامداران آسیب‌پذیر شده‌اند.

به گزارش ایسنا، علی بختیاری در نطق میان دستور در جلسه علنی امروز مجلس بیان کرد: امروز به واسطه شهادت‌ها و رشادت‌های فرزندان انقلاب شاهد امنیت و آرامش در کشور هستیم و جا دارد از قاسم سلیمانی که در سایه رهبری و ولایت نقش بی‌بدیلی را در ایجاد امنیت و دفاع از مظلومین منطقه ایفا کرده است قدردانی کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز با توجه به شرایط سیاسی منطقه بیش از هر زمان نیاز به همکاری و اتحاد همه جریان‌های سیاسی و مدیران ارشد نظام حول محور ولایت و به منظور حل مشکل مردم داریم.

وی در ادامه بیان کرد: از رییس مجلس و هیات رییسه به دلیل همایش هم‌اندیشی قوای سه‌گانه جهت هماهنگی و وحدت رویه برای حل مشکلات مردم تشکر می‌کنم. آقای روحانی در سفر استانی شما به کرمان، ساخت راه‌آهن سیرجان به کرمان اعلام شد در حالیکه در مطالعه راه‌آهن از سیرجان، بافق و کرمان بوده است و از سال ۸۸ در پیوست قانون نیز آمده است اما با کمال تاسف در اعلام شما شهرستان بافق از قلم افتاده است که موجب نگرانی مردم شده است. لطفا دستور پیگیری و اصلاح را دهید. با این نوع اقدامات همچنان شهرستان‌های مناطق بدون زیرساخت که لازمه توسعه است محروم مانده و قطعا مهاجرت افزایش می‌یابد.

نماینده مردم بافق در مجلس، بیان کرد: وزیر رفاه و تامین اجتماعی بارها در بیانات خود از کارگران سخن گفته‌اید و گاهی به خاطر آنها اشک ریخته‌اید که قابل تقدیر است ولی آیا درد و رنج کارگران زحمتکش معدن اسفنددقه که از جوانان با تمام وجود جهت احیای معدن تلاش کرده‌اند آگاه هستید، لطفا یک بار نماینده‌ای به منطقه بفرستید تا به موضوع رسیدگی کند.

وی در ادامه گفت:‌ وزیر راه و شهرسازی، شهرستان بافق به دلیل موقعیت جغرافیایی مناسب هر ساله میزبان گردشگران داخلی و خارجی زیادی می‌باشد ولی به دلیل مشکلات جاده‌ای شاهد تصادفات عدیده‌ای در این محور هستیم. دستور فرمایید عملیات پروژه‌ها سریعتر انجام شود.

بختیاری ادامه داد: وزیر جهاد کشاورزی به دلیل خشکسالی‌های پی در پی، کشاورزی و دامپروری منطقه آسیب جدی دیده است. گرانی نهاده‌های کشاورزی نیز بر نگرانی افزوده است. عدم اعلام قیمت خرید تضمینی گندم خودکفایی را در هاله‌ای از ابهام برده است، دستور فرمایید اقدامات لازم صورت گیرد.

وی تصریح کرد: وزیر نیرو بارها از بحران آب گفته‌اید، به جای گفتار درمانی لازم است سازماندهی و مدیریت در حوزه آب اتفاق افتد. تعدد تصمیم‌گیری در خصوص آب مشکلات عدیده‌ای را ایجاد کرده است. دستور فرمایید به این موضوع رسیدگی شود.

نماینده بافق در پایان گفت:‌ وزیر آموزش و پرورش از شما به دلیل آشنایی با وزارتخانه انتظار بیشتری می‌رفت. لازم بود اقدامات شایسته‌ای برای معیشت معلمین انجام دهید. وزیر نفت از اقدامات شما تاکنون سپاسگزارم، لطفا نسبت به گازرسانی به روستاهای حوزه انتخابیه اقدام لازم را انجام دهید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۲۳۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت اولین خوشه‌های طلایی گندم در پیشین سیستان و بلوچستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان گفت: کار برداشت گندم بیش از ۳۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان از دشت پیشین شهرستان راسک آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان، سید محمدرضا سیدحسینی اظهار کرد: با توجه به سیاست‌های حمایتی دولت و تعهد ابلاغی سازمان از سوی وزارت جهاد کشاورزی و مشارکت کشاورزان، ۳۱۲۰۰ هکتار و حدود ۹۰ درصد از گندم‌زارهای سیستان و بلوچستان تحت پوشش کشت قراردادی قرار گرفت.

وی با اشاره به رشد بیش از ۱۰۰ درصدی میزان کشت قراردادی گندم در استان نسبت به تعهد کشت قراردادی به وزارت جهاد کشاورزی افزود: کشاورزان در سال زراعی جاری استقبال خوبی برای کشت قراردادی داشتند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: امسال ۱۶ مرکز خرید در سطح استان، کار خرید گندم از گندم‌کاران را انجام خواهد داد.

وی در رابطه با قیمت گندم در سال زراعی جاری بیان کرد: نرخ پایه خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم معمولی و دور روم به ترتیب ۱۷۵ هزار ریال و ۱۸۰ هزار ریال تعیین شده است.

کد خبر 739806

دیگر خبرها

  • خرید تضمینی گندم به ۱۱ میلیون تن می‌رسد
  • کشت گندم در ۵۹ هزار هکتار اراضی چهارمحال و بختیاری
  • بیش از هزار و ۱۰۰ مرکز خرید تضمینی در کشور آماده تحویل گندم کشاورزان است
  • برداشت اولین خوشه های طلایی گندم در سیستان و بلوچستان
  • برداشت اولین خوشه‌های طلایی گندم در پیشین سیستان و بلوچستان
  • پیش بینی تولید ۱۳.۵ میلیون تن گندم در سال جدید
  • آمادگی ۴ مرکز برای خرید تضمینی گندم در شادگان
  • شروع برداشت گندم در مناطق گرمسیری کشور
  • افزایش بهره وری، از مهمترین راهکار‌های رسیدن به خودکفایی در کشاورزی
  • بالابردن بهره وری، از مهمترین راهکار‌های رسیدن به خودکفایی در کشاورزی