Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز | 

استاد دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران گفت: سواحل مکران بخشی از استان سیستان و بلوچستان و هرمزگان را در برمی‌گیرد و تشکیل سازمانی مجزا و بالادستی در این حوزه با طرح‌های استانی تداخل پیدا خواهد کرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، افشین دانه‌کار بابیان اینکه نباید به بخشی از سواحل کشور به عنوان موضوعی مجزا پرداخته شود و یک سازمان مستقل برای آن تشکیل دهیم، افزود: در تمام دنیا معمولا برای سواحل، یک طرح مدیریت یکپارچه تدوین می‌شود که در ایران نیز این طرح به تصویب رسیده و در سال ۹۱ توسط شورای عالی معماری و شهرسازی ابلاغ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به دنبال آن، طرح‌های ساحلی سرزمینی و استانی تدوین‌ شده‌اند و یا در حال تدوین است.

وی اظهار کرد: در حال حاضر ما در بخش سواحل، هم طرح ملی توسعه داریم و هم طرح‌ها و سازوکارهای استانی تعریف‌شده است. طبق تعاریف ساحل، بخش‌هایی از خشکی و دریا را دربرمی‌گیرد و طرح‌های آمایش اطلاعات، در هر دو بخش باید انجام شود تا در نهایت فضای مطلوبی برای فعالیت کنشگران اقتصادی برقرار شود و یک نظام کارآمد توسعه صنعتی شکل گیرد.

کارشناس توسعه سواحل گفت: تا به امروز نیاز به سازمان مستقلی در طرح‌های ملی و استانی ساحلی حس نشده و اقدامات و مطالعات جامعی توسط نهادهای متولی از جمله سازمان بنادر و دریانوردی که تکالیف قانونی در این زمینه دارد، صورت گرفته است و در سطح استانی، استانداران مدیریت کارگروه‌ها را بر عهده‌دارند که باعث ارتباط معقول نهادهای مختلف می‌شود.

وی عنوان کرد: با توجه به عدم تکالیف برنامه‌ای برای سازمان توسعه سواحل مکران و ایجاد اختلال در نظام یکپارچه سواحل، ایجاد دائمی سازمانی برای توسعه سواحل مکران توصیه نمی‌شود و موازی‌سازی، اتلاف منابع و منافع ملی را در پی خواهد داشت.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: سازمان بنادر و دریانوردی سواحل مکران افشین دانه کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۲۳۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدف قرار گرفتن یک کشتی در سواحل یمن

شرکت انگلیسی ناظر بر حوادث دریایی از هدف قرار گرفتن یک کشتی در شمال غربی سواحل یمن خبر داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، سازمان تجارت دریایی انگلیس امروز دوشنبه اعلام کرد که این سازمان یک گزارش از حادثه‌ای در 45 مایل دریایی (84 کیلومتری) شمال غربی المخا یمن دریافت کرده است.

این شرکت وابسته به نیروی دریایی انگلیس ادامه داد که از سوی «افسر امنیتی شرکت» از یک انفجار در نزدیکی یک کشتی تجاری مطلع شده است.

این شرکت با اشاره به اینکه کشتی و خدمه در امنیت هستند، افزود که «افسر امنیتی شرکت» گزارش داد این کشتی متحمل خسارت شده و در حال حرکت به سمت بندر بعدی است.

گزارش وقوع حادثه دریایی جنوب شرق عمان

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انگلیس : یک حادثه دریایی جدید در سواحل یمن رخ داده
  • انگلیس: یک حادثه دریایی جدید در سواحل یمن رخ داده است
  • حمله به یک کشتی در سواحل یمن
  • هدف قرار گرفتن یک کشتی در سواحل یمن
  • منافع شخصی دلیل عدم عمل به قانون در شهرداری ها / استمرار کاهش کیفیت زندگی در کلانشهرها و شهرها /نتایج وخیم عدم مشارکت در انتخابات شوراها
  • ارائه راهکارهای محیط زیستی برای توسعه صنایع در سواحل «مکران»
  • ایران به توسعه اقتصادی مبتنی بر منافع کشورهای منطقه اهتمام دارد
  • تقاضای بررسی لایحه توسعه سواحل مکران اعلام وصول شد
  • طرح‌های اقتصادی در سواحل توسعه می‌یابد/ ایجاد شهرهای مولد کشاورزی
  • ضرورت توسعه تعاملات علمی دانشگاهی در راستای منافع دو کشور در عرصه بین‌المللی