Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@03:38:00 GMT

پرورش پرندگان زینتی در استان بوشهر گسترش می‌یابد

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۲۳۹۶۲

پرورش پرندگان زینتی در استان بوشهر گسترش می‌یابد

بوشهر - معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: پرورش پرندگان زینتی در استان بوشهر گسترش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، افشین قطبی صبح سه‌شنبه در حاشیه کارگاه آموزشی پرورش پرندگان زینتی اظهار داشت: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های خوبی برای پرورش پرندگان زینتی است و در همین راستا برنامه‌های آموزشی را در دستور کار داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد:‌ به همین منظور کارگاه آموزشی پرورش پرندگان زینتی (قناری) با حضور بیش از ۵۰ نفر از پرورش دهندگان و کارشناسان علوم دامی در بخش آبپخش شهرستان دشتستان استان بوشهر برگزار شد.

قطبی افزود: هدف از برگزاری این کارگاه افزایش بهره وری و عملکرد در واحدهای پرورش قناری و بهره مندی پرورش دهندگان با مسایل علمی و تئوری جدید در این صنعت با تدریس توسط یکی از پرورش دهندگان مجرب استان برگزار شد.

وی اظهار داشت: طی سال‌های اخیر افزایش جمعیت جویای کار باعث ایجاد مشکلاتی در سطح خانوارهای شهری و روستایی شده، بنابراین نیاز است که شغل هایی که وابستگی کمتری به منابع طبیعی و سرمایه گذاری ثابت بالایی دارند حمایت شوند و یکی از حرفه هایی که می تواند باعث ایجاد شغل با امکانات موجود در سطح شهر  و روستا گردد پرورش پرندگان زینتی است.

قطبی گفت: حرفه پرورش قناری در سطح کشور در طی سال اخیر گسترش فوق العاده ای یافته است به طوری که هر ساله نمایشگاه های تخصصی در استان های مختلف برگزار می‌شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: یکی از مزیت های پرورش و دلیل موفقیت آن ورود افراد دارای علاقه خیلی شدید به این حرفه و با توان سرمایه گذاری و عدم نیاز به سرمایه گذاری بالا و استفاده از امکانات موجود است.

وی افزود: با توجه به گسترش واحدهای پرورش قناری در استان و افزایش روز افزون متقاضیان به منظور آگاهی پرورش دهندگان با مسائل علمی و همچنین جذب افراد علاقه مند جدید این کارگاه آموزشی با دعوت یکی از پیشکسوتان این حرفه برگزار شد.

قطبی گفت: در حال حاضر قیمت یک جفت قناری با توجه به نژاد از ۶۰ هزار تومان تا ۲۰۰ میلیون تومان در بازار وجود دارد؛ البته قیمت بعضی از نژادهای خاص از این مبلغ نیز بالاتر می باشد.

وی بیان کرد: بازارهای عمده خرید قناری کشورهایی همچون ترکیه، افغانستان، عراق، ارمنستان و حوزه خلیج فارس است که این می تواند یک مزیت در توسعه این حرفه در سطح استان بوشهر باشد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۲۳۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان بررسی جداول بودجه 1403 در کمیسیون تلفیق مجلس/ حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد

به گزارش جماران؛ عضو کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس گفت: با مصوبه کمیسیون تلفیق بنا شد تا ۱۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای افزایش حقوق نیروهای خدماتی وزارت آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳ اختصاص یابد.

حسینعلی حاجی دلیگانی در گفتگو با ایرنا با بیان اینکه جلسه پایانی کمیسیون تلفیق برای بررسی جدول لایحه بودجه با حضور معاونان سازمان برنامه و بودجه برگزار شد، اظهار داشت: نشست کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ امروز با حضور اکثریت اعضا برگزار شده و گزارش هیئت رئیسه کمیسیون در جلسات با کمیسیون‌های تخصصی درباره جداول بودجه قرائت شد.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: بر اساس مصوبه امروز کمیسیون بنا شد تا ۱۴۰۰ میلیارد تومان برای افزایش حقوق نیروهای خدماتی وزارت آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳ اختصاص یابد.

حاجی دلیگانی خاطرنشان کرد: همچنین بر اساس مصوبه امروز کمیسیون بنا شد تا ما به ازای دو دهم درصد از محل افزایش مالیات بر ارزش افزوده برای نوسازی مدارس اختصاص یابد، علاوه بر این بر اساس مصوبه امروز کمیسیون مقرر شد تا در بودجه سال ۱۴۰۳ یک همت در اختیار وزارت علوم و یک همت در اختیار وزارت بهداشت برای تامین نیازهای دانشگاه‌های جامع زیر مجموعه وزارت علوم و دانشگاه‌های علوم اختصاص یابد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس اظهار داشت: معاونان سازمان برنامه و بودجه که به عنوان نماینده دولت در کمیسیون حضور داشتند با این مصوبات مخالفتی نداشتند و همراه بودند لذا بررسی لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ نیز در کمیسیون تلفیق به پایان رسید.

وی افزود: گزارش کمیسیون تلفیق فردا پنجشنبه در سیستم مجلس بارگذاری می‌شود تا نمایندگان بتوانند پیشنهادات خود را برای طرح در صحن مجلس در سامانه بارگذاری کنند و طبق تصمیم هیئت رئیسه مجلس گزارش کمیسیون تلفیق در دستور کار صحن قرار خواهد گرفت.

دیگر خبرها

  • حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • پایان بررسی جداول بودجه 1403 در کمیسیون تلفیق مجلس/ حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • آموزش‌های مرتبط با آبزیان در استان بوشهر گسترش می‌یابد
  • مناطق حفاظت شده در استان بوشهر افزایش می‌یابد
  • رشته‌های هنرستانی در استان بوشهر افزایش می‌یابد
  • تعداد نیروگاه‌های اتمی افزایش می‌یابد
  • استفاده از هوش مصنوعی در حوزه انرژی اتمی افزایش می‌یابد
  • تولید برق هسته‌ای به بیش از ۳۰۰۰ مگاوات افزایش می‌یابد
  • فیلم/ اعتراضات در جزایر قناری