Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-05-07@17:06:04 GMT

رای مثبت کمیته روابط خارجی به «مایک پمپئو»

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۲۴۰۳۰

رای مثبت کمیته روابط خارجی به «مایک پمپئو»

کمیته روابط خارجی به مایک پمپئو به عنوان وزیر خارجه آمریکا رای مثبت داد.

اکثریت کمیته روابط خارجی به صلاحیت «مایک پمپئو» به عنوان وزیر خارجه جدید ایالت متحده رای مثبت دادند تا بعد از این، با رای صحن سنا، وی به عنوان وزیر خارجه جدید آمریکا آغاز به کار کند.

اعضای کمیته روابط خارجی سنا از ساعت پنج عصر دوشنبه به وقت واشنگتن بررسی صلاحیت مایک پمپئو گزینه پیشنهادی ترامپ برای تصدی وزارت خارجه ایالات متحده را آغاز کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در رای گیری این کمیته همه یازده جمهوریخواه رای مثبت دادند و ۹ دموکرات رای منفی دادند.

پیشتر رند پال سناتور جمهوریخواه کنتاکی گفته بود که به مایک پمپئو راى مخالف خواهد داد اما پال دوشنبه عصر گفت که نظرش عوض شده است و به پمپئو رای می دهد و به این ترتیب روند انتخاب آقای پمپئو تسهیل شد.

براساس قوانین، بعد از رای اکثریت در کمیته، پمپئو با نظر مثبت کمیته روابط خارجی به صحن علنی سنا برای رای گیری نهایی معرفی می شود که پیش بینی می شود با رای اکثریت، پمپئو به عنوان وزیر خارجه رسما معرفی می شود.

صلاحیت وزرای پیشنهادی و دیگر مقام‌های ارشد دولت ایالات متحده باید توسط نمایندگان سنا تایید شود. این روند ابتدا در کمیته‌های مرتبط آغاز و سپس در صحن سنا رأی گیری نهایی برگزار می‌شود.

با تایید کمیته روابط خارجی، پمپئو مشکلی برای کسب رای صحن سنا نخواهد داشت چون از ۱۰۰ نماینده سنا ۵۱ نفر جمهوریخواه، ۴۷ نفر دموکرات، و دو نفر مستقل هستند.

 

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۲۴۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان: ایران مخالف هرگونه دخالت خارجی در سودان است

حسین امیرعبداللهیان در دیدار با همتای سودانی خود تاکید کرد که ایران مخالف هرگونه دخالت خارجی در سودان است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم،امیرعبداللهیان در دیدار با حسین عوض وزیر امور خارجه سودان ضمن تبریک انتصاب وی به عنوان وزیر خارجه این کشور، برای وی آرزوی موفقیت کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: ما مخالف هرگونه دخالت خارجی در سودان و آماده کمک به برقراری بازگشت آرامش و ثبات به این کشور هستیم.

 امیرعبداللهیان همچنین تاکید کرد: دشمنان سودان جایگاه مهم این کشور را می‌دانند و سال ها برای تجزیه سودان تلاش کردند و اکنون آتش جنگ داخلی را به دامن این کشور انداخته‌اند و امیدواریم به زودی شاهد بازگشت آرامش و ثبات به سودان باشیم.

حسین عوض وزیر امور خارجه جدید سودان نیز با ابراز خرسندی از این دیدار و تقدیر از مواضع اصولی ایران در حمایت از سودان، بر سابقه روابط تاریخی و دیرینه دو کشور و اهتمام کشورش به روابطی راسخ و ممتد با ایران تاکید و ابراز امیدواری کرد روابط دو کشور در بهترین سطح گسترش یابد.

حسین عوض همچنین آخرین تحولات و اوضاع این کشور و بروز ناامنی و بی ثباتی توسط شبه نظامیان با دخالت و حمایت برخی دولت های خارجی و غربی را برای همتای ایرانی خود تشریح کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گفت‌وگوی تلفنی وزرای امور خارجه ایران و عمان
  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و عمان
  • پاکستان: دیکته خارجی را درباره پروژه مشترک گازی با ایران نمی‌پذیریم
  • محورهای رایزنی وزرای خارجه روسیه و عربستان
  • سیاست همسایگی دولت سیزدهم
  • برنامه همکاری طالبان و ترکیه
  • برگزاری سومین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی در وزارت امور خارجه
  • وزیر خارجه: قطع روابط با اسرائیل در توقف نسل کشی مهم است
  • فیزیک ثابت کرد که «دشمنِ دشمنِ شما واقعاً دوست شماست»
  • امیرعبداللهیان: ایران مخالف هرگونه دخالت خارجی در سودان است