Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران > سیاست داخلی - همشهری آنلاین:
نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای تامین نظر شورای نگهبان تصویب کردند: همه آتش‌نشانان از مزایای قانونی مشاغل سخت و زیان‌آور برخوردار شوند.

به گزارش ایرنا، نمایندگان مجلس در ادامه جلسه علنی امروز - سه‌شنبه- مجلس شورای اسلامی طرح استفساریه بند الف تبصره دو ماده 76 قانون تامین اجتماعی اصلاحیه مصوبه 14/ 7/ 1380 اعاده شده از سوی شورای نگهبان را باردیگر بررسی و با 158 رای موافق، 10 رای مخالف و 5 رای ممتنع از مجموع 216 نماینده حاضر در مجلس مصوبه قبلی خود را اصلاح کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر طبق مصوبه قبلی مجلس که در جلسه دهم بهمن 96 مجلس شورای اسلامی تصویب شد: برخی آتش‌نشانان که زیرنظر شهرداری‌ها فعالیت می‌کردند جزو مشاغل سخت و زیان‌آور محسوب نمی‌شدند که با مصوبه امروز مجلس،‌ همه آتش‌نشانان مشمول از مزایای قانونی این مشاغل برخوردار می‌شوند.

شورای نگهبان بهمن گذشته در طرح استفساریه تبصره (۲) ماده (۷۶) قانون تأمین اجتماعی اعلام کرد که از آنجا که اجزاء ۱ و ۳ بند (ب) ‌تبصره ۲ ماده ۷۶ قانون تأمین اجتماعی، مصوب مجمع تشخیص مصلحت نظام است عموم این تفسیر نسبت به بند‌های مذکور مغایر اصل ۱۱۲ قانون اساسی است، تفسیر آن نسبت به این اجزاء بر عهده مرجع مرقوم است و این مصوبه را برای اصلاح به مجلس بازگرداند.

در موضوع استفساریه آمده است: آیا متصدیان مشاغل عملیاتی آتش‌نشانی که بیمه شده تامین اجتماعی و دارای روابط استخدامی غیرمشمول قانون کار با کارفرمایان خود هستند و از نظر شرح، محل، نوع و نحوه انجام کار و همچنین ماهیت سخت و زیان آور بودن شغل با مشمولین قانون کار، مشابه و یکسان هستند و کارفریان آنها (شهرداری‌ها) به منظور تامین منابع مالی مورد نیاز اجرای این قانون براساس اجزای 4 و 6 بند ب همین تبصره، مکلف به پرداخت چهار درصد مابه التفاوت حق بیمه مشاغل سخت و زیان آور به سازمان تامین اجتماعی می باشند. همانند مشمولان قانون کار، مشمول عنوان مشاغل سخت و زیان‌آور مقرر در بند الف تبصره دو ماده 76 قانون تامین اجتماعی اصلاحیه مصوبه 14/ 7/ 1380 و اصلاحات بعدی آن بوده و نیز از مزایای قانونی مشاغل سخت و زیان‌آور برخوردار می‌شوند یا خیر؟

نمایندگان مجلس نیز امروز با اصلاح مصوبه قبلی خود مقرر کردند که متصدیان مشاغل عملیاتی آتش‌نشانی که بیمه شده تامین اجتماعی و دارای روابط استخدامی غیرمشمول قانون کار با کارفرمایان خود هستند و از نظر شرح، محل، نوع و نحوه انجام کار و همچنین ماهیت سخت و زیان آور بودن شغل با مشمولین قانون کار، مشابه و یکسان هستند، مشمول عنوان مشاغل سخت و زیان‌آور مقرر در بند الف تبصره دو ماده 76 قانون تامین اجتماعی اصلاحی مصوبه 14/ 7/ 1380 و اصلاحات بعدی آن بوده و نیز از مزایای قانونی مشاغل سخت و زیان‌آور برخوردار می‌شوند.

 

 

در همین زمینه: طرح ساماندهی بازار خودرو تا یک ماه آینده در دستور کار جلسه علنی | متن طرح

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۲۴۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصوبه مجلس درباره ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها

علی خضریان درباره مصوبه مجلس مبنی بر ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بهای مسکونی، گفت: گرانی و نابسامانی بازار مسکن و اجاره‌بها ما را بر آن داشت که با تدوین طرحی از آشفته بازار جلوگیری کنیم؛ بنابراین طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بهای مسکونی را تدوین کردیم که مراحل تصویب این طرح در مجلس طی شد و اکنون برای بررسی به شورای نگهبان ارسال شده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در تشریح محور‌های مصوبه ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بهای مسکونی، بیان کرد: تکمیل سامانه ملی اسکان از طریق اخذ اطلاعات از دستگاه‌ها و همچنین خوداظهاری خانواده‌ها و مالکین با استفاده از طریق منوط کردن ارائه خدمات دستگاه‌ها به ثبت اطلاعات توسط مردم در این سامانه یکی از محور‌های این مصوبه است.

طراح، طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بهای مسکونی گفت: طرح شناسایی خانه‌های خالی توسط شهرداری‌ها و تأیید آن توسط سامانه ملی املاک و اسکان و ارائه مشوق‌های مالیاتی و غیرمالیاتی به موجرینی که قرارداد بلندمدت منعقد می‌کنند یا واحد‌های خود را به خانواده کم درآمد دارای سه فرزند و بیشتر اجاره می‌دهند یا واحد را قیمت مناسب اجاره می‌دهند و پیش‌بینی ضمانت‌های اجرایی برای ثبت قرارداد‌های اجاره و خرید و فروش توسط متعاملین و مشاورین املاک در سامانه ثبت معاملات املاک از دیگر موضوعاتی است که در این طرح پیگیری می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه براساس این طرح سقف افزایش اجاره‌بها توسط شورای عالی مسکن در شرایط وجود تورم بالای ۳۰ درصد تعیین می‌شود، افزود:ساماندهی سکو‌های ثبت اگهی از طریق تایید اصالت ملک با سامانه ملی املاک و اسکان و تأیید مالک یکی دیگر از اقداماتی است که براساس این طرح باید اجرایی شود.

سخنگوی کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس با اشاره به اینکه طبق این مصوبه برای ارائه دامنه قیمت منصفانه با استفاده مشخصات مکانی و فنی هر واحد سامانه‌ای ایجاد می‌شود، ایجاد سکوی ثبت رسمی معاملات، اخذ عوارض از اراضی بایر و بلااستفاده و ممنوعیت خرید و فروش واحد‌های طرح‌های حمایتی قبل از تکمیل واحد‌ها را از دیگر محور‌های این مصوبه برشمرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • چیستی عدالت و تاثیر آن در جامعه
  • مالیات بر سوداگری برای کند کردن تیغ سوداگران است/گام بلند مجلس برای هزینه دار کردن فعالیت های سوداگرانه و دلالی
  • برپایی جشنواره بیتا در یزد
  • صدور مصوبه کارگروه امور زیربنایی برای ۵۷ شهرک مسکونی
  • ۵۷ شهرک مسکونی مصوبه کارگروه امور زیربنایی استان را اخذ کرده‌اند
  • پایان حفاری خطوط مترو مشهد تا پایان سال ۱۴۰۴
  • رفع ابهام حق بیمه مشاغل سخت و زیان‌آور و مفاصا حساب در خوزستان+فیلم
  • مکرون خواستار نظارت والدین بر کودکان در شبکه‌های اجتماعی شد
  • اجرای ۱۶ طرح طبقه بندی مشاغل جدید در کارگاه های گیلان
  • مصوبه مجلس درباره ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها