Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@04:18:10 GMT

دولت درصدد اصلاح مصوبه مبادلات مرزی به نفع مردم است

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۲۴۳۷۳

دولت درصدد اصلاح مصوبه مبادلات مرزی به نفع مردم است

خبرگزاری شبستان: استاندار کردستان از اراده دولت برای اصلاح مصوبه مبادلات مرزی در راستای تامین منافع مردم سخن گفت.

به گزارش خبرگزاری شبستان از سنندج و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان؛ بهمن مرادنیا در نشستی با کسبه، بازاریان و تجار شهرستان‌های بانه، سقز و مریوان و جمعی از روحانیون و معتمدین این شهرستانها با بیان اینکه من خود را از همین مردم و موظف به پیگیری وحل مشکلات آنان می دانم، گفت: سیستمی که برای ساماندهی مبادلات مرزی طراحی شده است دارای نواقصی است و من بیش از پنج ماه در برابر اجرای آن ایستادگی کردم و هم اکنون دولت پذیرفته که آن مصوبه را به نفع مردم اصلاح کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه اصلاح این مصوبه موفقیت بزرگی برای مردم مناطق مرزی به شمار می رود افزود: کردستان از مجموعه ای از محرومیت ها رنج می برد و دغدغه اصلی من تلاش برای بهبود معیشت مرزنشینان بوده است.

مرادنیا به برگزاری مجدد جلسه ای در شنبه آینده در تهران و با حضور مسئولان برای پیدا کردن راه حلی منطقی و منصفانه برای ساماندهی مبادلات در بازارچه های مرزی اشاره کرد و افزود: به یقین یکی از مسایل مهم موضوع اعمال تخفیف های مناسب گمرکی است که تا این لحظه تخفیف ۲۰ درصدی قطعی است و تلاش می کنیم این تخفیف افزایش پیدا کند.

استاندار کردستان از دیگر مسایل مهم و مطرح شده با مسئولان و تصمیم گیران کشوری را رفع محدودیت از کالاهای وارداتی دانست و اظهار داشت: معتقدیم که در کشور باید از یک قانون واحد تبعیت شود و همچنان واردات کالاهای دارای نمایندگی در کشور بتواند از بازارچه های مرزی استان وارد کشور شود.

مرادنیا با اذعان به اینکه خود را همواره خادم مردم می دانم و تلاش می‌کنم حداکثر امتیاز ممکن برای مردم مناطق مرزی را از مجاری قانونی کسب کنم از کسبه و بازاریان خواست با پرهیز از حاشیه به کار و امور روزمره خود بپردازند و از تشدید نگاه امنیتی به استان پرهیز کنند.

وی مردم مناطق مرزی کردستان را مردمانی دارای سابقه درخشان در دفاع از کشور و نظام توصیف کرد و گفت: از معتمدین و روحانیون میخواهم فضا را تلطیف و در جهت کمک به استان با مسئولان همراهی و همدلی نشان دهند.

مقام عالی دولت در کردستان در ادامه سخنان خود مرزنشینان را به استفاده از تسهیلات دولتی کم بهره برای ایجاد شغل و رونق تولید فراخواند و گفت: وابستگی کامل به مراودات مرزی یک آسیب است و باید با گذر زمان میزان وابستگی به مرز کم شود.

وی از اجرای کارهای زیربنایی و مهم برای آینده استان نیز سخن به میان آورد و گفت: موضوعاتی همچون پیگیری منطقه آزاد، تخصیص منصفانه آب استان و راه آهن از جمله موارد قابل اعتنا برای توسعه استان است.

مرادنیا اضافه کرد: در سالجاری نزدیک به ۱۵ میلیارد تومان برای برای ساماندهی و تامین زیرساخت های بازارچه های مرزی اعتبار گذاشته شده است و همچنین برای منطقه ویژه اقتصادی بانه سه میلیارد تومان تامین اعتبار شده است.
 

پایان پیام/79

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس مسابقات بین المللی قرآن مسجد سبک زندگی اسلامی قرآن کریم اردبیل شیراز دولت سعدی جشنواره جهانی فیلم فجر بانه و سقز نشست با کسبه و بازاریان استاندار کردستان کلیدواژگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۲۴۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی پیش از سفر به پاکستان و سریلانکا : هدف‌گذاری ما رسیدن به مبادلات ۱۰ میلیارد دلاری است / مردم پاکستان، علاقه‌مند به ارزش‌های انقلاب اسلامی هستند

رئیس جمهور تقویت روابط اقتصادی و تجاری با پاکستان و سریلانکا را از جمله اهداف این سفر عنوان کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران در راستای سیاست همسایگی، مصمم به برداشتن گام‌های جدید در توسعه و و ارتقای روابط با کشورهای همسایه و همسو است.   سید ابراهیم رئیسی بامداد امروز دوشنبه پیش از عزیمت به پاکستان و سریلانکا، با بیان اینکه این سفر به دعوت روسای جمهور دو کشور دوست انجام می‌شود، تصریح کرد: کشور پاکستان از جمله کشورهای مهم جنوب آسیا و دارای روابط دیرینه‌‌ تاریخی و تمدنی با ایران است که همواره روابط سیاسی و اقتصادی و نیز همکاری‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای مورد توجه دو کشور بوده است.   رئیس جمهور با اشاره به نگاه مشترک جمهوری اسلامی ایران و پاکستان در زمینه حقوق بشر، دفاع از مردم مظلوم فلسطین و مبارزه با تروریسم تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در راستای سیاست همسایگی و توسعه روابط با کشورهای اسلامی و همسو، علاقمند به ارتقای روابط با کشور پاکستان است و در این سفر مسائل مختلفی از جمله مسائل اقتصادی و تجاری، انرژی و مسائل مرزی با دولت پاکستان مورد بحث و گفتگو قرار خواهد گرفت.   رئیسی همچنین با بیان اینکه سطح روابط اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان به میزان سطح روابط سیاسی نیست، از هدف‌گذاری 10 میلیارد دلاری مبادلات تجاری و اقتصادی با توجه به ظرفیت‌های قابل توجه دو کشور در این زمینه خبر داد و گفت: مردم پاکستان، مردمی مومن، متدین و علاقمند به ارزش‌های انقلاب اسلامی بویژه به امام خمینی(ره) و رهبری معظم انقلاب اسلامی هستند و محبت و ارادت خود به ایران اسلامی را بارها به اثبات رسانده‌اند، ما امنیت این کشور را امنیت خود می‌دانیم و معتقدیم تثبیت و ارتقای امنیت نقاط مرزی به نفع دو کشور و دو ملت خواهد بود.   رئیس جمهور همچنین توسعه روابط اقتصادی و تجاری با سریلانکا را از جمله اهداف سفر خود به این کشور عنوان کرد و با اشاره به رشد قابل توجه همکاری‌های دو کشور در حوزه فنی و مهندسی ابراز امیدواری کرد این سفر نقطه عطفی در ارتقای سطح روابط میان ایران و سریلانکا باشد. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • رشد ۱۰ درصدی مبادلات مرزی محصولات کشاورزی از سیستان و بلوچستان
  • رشد ۱۰ درصدی مبادلات مرزی محصولات کشاورزی سیستان و بلوچستان
  • توقیف محموله گوشی‌های تلفن همراه در مرز بانه
  • مصوبه کمیسیون اصل ۹۰ برای اقتصادی شدن پخت نان کامل
  • تحقق ۱۰۶ درصدی مبادلات تجارت خارجی در کردستان
  • ارزش دلاری مبادلات تجارت خارجی کردستان به حدود ۵ میلیون دلار رسید
  • ارزش دلاری مبادلات تجارت خارجی کردستان به ۵ میلیون دلار رسید
  • اروپا درصدد اعمال تحریم علیه ۱۰ شرکت مرتبط با روسیه
  • طغیانی: اصلاح موانع سرمایه‌گذاری در مصوبه امروز مجلس
  • رئیسی پیش از سفر به پاکستان و سریلانکا : هدف‌گذاری ما رسیدن به مبادلات ۱۰ میلیارد دلاری است / مردم پاکستان، علاقه‌مند به ارزش‌های انقلاب اسلامی هستند