Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- معاون دفتر مديريت مصرف شرکت توانير از طرحي در وزارت نيرو خبر داد که بر اساس آن، کولرهاي گازي نو و کم مصرف با حمايت مالي يک ميليون توماني دولت جايگزين کولرهاي گازي پنجره اي قديمي مي شود.

«عليرضا احمدي يزدي» امروز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادي ايرنا، افزود: بر اساس اين طرح، دولت براي تعويض هر کولر گازي پنجره اي با کولرگازي نو و کم مصرف، يک ميليون تومان کمک مالي پرداخت مي کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد: در اين طرح علاوه بر کمک مالي دولت، بخشي از منابع مالي از طريق اسقاط کولر قديمي تامين مي شود و بقيه را خريدار پرداخت مي کند.
معاون دفتر مديريت مصرف شرکت توانير افزود: با جايگزيني کولرهاي نو به جاي کولرهاي گازي پنجره اي - که استفاده از آن در بسياري از شهرهاي جنوبي رايج است - مصرف برق بخش سرمايشي مشترکان، يک تا يک و نيم کيلووات کاهش مي يابد.
احمدي يزدي اعلام کرد که براي شروع کار، تعويض يک هزار دستگاه کولر را در نظر گرفته ايم؛ البته اين طرح هنوز اجرايي نشده و بعد از تصويب نهايي و تامين اعتبار، اجرايي خواهد شد.
وي گفت: اگر بتوانيم يک ميليون کولر گازي پنجره اي را با کولر گازي جديد تعويض کنيم، نياز مصرف يک هزار مگاوات کاهش مي يابد.
معاون دفتر مديريت مصرف شرکت توانير به سهم قابل توجه تجهيزات سرمايشي در مصرف برق اشاره کرد و گفت: از سالها پيش با وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان ملي استاندارد و گمرک جمهوري اسلامي مکاتباتي را آغاز کرده ايم که در ثبت سفارش کولرهاي گازي، عملکرد و ميزان مصرف به عنوان يک شاخص در نظر گرفته شود اما تاکنون اين مذاکرات نتيجه اي نداشته است.
وي با بيان اينکه اکنون برچسب انرژي براي واردات کولرهاي گازي ملاک نيست، اظهار کرد: دستگاه هاي متولي واردات بايد به تجهيزاتي اجازه ورود دهند که داراي برندي معتبر و برچسب انرژي مناسب باشد.
معاون دفتر مديريت مصرف شرکت توانير تصريح کرد: البته بخش عمده اي از کولرهاي گازي کشور به صورت غيررسمي و از مسير قاچاق وارد مي شود که هيچگونه نظارتي بر کيفيت اين تجهيزات وجود ندارد.
به گزارش ايرنا، تابستان پارسال مصرف برق کشور رکورد زد و در زمان اوج به 55 هزار مگاوات رسيد که 20 هزار مگاوات از اين ميزان مربوط به سيستم هاي سرمايشي بود.
اقتصام**9189**2023
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۲۴۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتمام عملیات بازسازی و تعویض خط لوله در خیابان علامه مجلسی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از اتمام عملیات بازسازی و تعویض خط لوله در خیابان علامه مجلسی خبر داد.

منصور شیشه فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: عملیات بازسای و تعویض خط لوله چدنی آب شرب در خیابان علامه مجلسی انجام شد.

وی افزود: پس از اتمام عملیات، پرسازی و ایمن‌سازی محل نیز اجرا شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: پس از اصلاح نشست خیابان و آسفالت مسیر، خیابان باز خواهد شد.

کد خبر 749175

دیگر خبرها

  • ۷۲ هزار میلیارد تومان از بدهی تولیدکنندگان برق پرداخت شد
  • نمایندگی تهران پکیج بوتان کجاست؟
  • بارش های تهران چقدر کاهش داشته است؟ | برنامه های آبفا برای جلوگیری از هدررفت آب
  • قیمت کولر صنعتی | 2 سال گارانتی | شرایط چک و اقساط
  • پویش هر کارمند یک سفیر و حامی آب راه‌اندازی شود
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی/ افزایش حدود ۶ برابری سرمایه‌گذاری در صنعت نفت در دولت سیزدهم
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی
  • پیش بینی ناترازی ۱۰ تا ۱۱ هزار مگاواتی برق در تابستان
  • اتمام عملیات بازسازی و تعویض خط لوله در خیابان علامه مجلسی
  • کشاورزان هم پاداش می گیرند هم برق رایگان