Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس‌جمهور گفت: امروز به برکت دلاوری‌های سپاه پاسداران عزیز و غیور، ارتش جمهوری اسلامی، بسیج ایثارگر و فداکار، ما شاهد امنیت مثال‌زدنی ایران عزیزمان هستیم.

به گزارش مشرق، حسن روحانی رئیس جمهور، امروز(سه‌شنبه 4 اردیبهشت) در جمع مردم تبریز، با بیان اینکه مردم غیور و دلاور آذربایجان شرقی، همواره ستون اصلی ایران عزیز ما بوده‌اند اظهار داشت: مردم عزیز و غیور آذربایجان به عنوان سرزمین مردان و زنان نامدار بزرگ؛ سرزمین علما و بزرگان و شعرا و انقلابیون، سرزمین مقام معظّم رهبری، سرزمین شعرای بزرگی چون شهریار و سرزمین ستّارخان‌ها و باقرخان‌ها و ثقه‌السلام تبریزی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: سرزمین سردار باکری‌ها و باقری‌ها، شفیع‌زاده‌ها، سرزمین لشکر عاشورا، سرزمین پایگاه دوم شکاری تبریز، سرزمین علامه طباطبایی و علامه امینی، شهید قاضی و شهید مدنی و همه بزرگان این سرزمین.

روحانی خطاب به مردم آذربایجان شرقی گفت: مردم عزیز و غیور آذربایجان، نام‌آوران ایران، تبریز قهرمان، امروز یک بار دیگر ما می‌خواهیم پیوند جدیدی را برای ارتقاء آذربایجان و سربلندی ایران با هم ببندیم.

وی با بیان اینکه از اردیبهشت سال گذشته 4 وعده امنیت، آرامش، آزادی و پیشرفت را دادیم، تصریح کرد: این چهار شعار اصلی اردیبهشت سال گذشته بود و امروز برمی‌گردیم به آنچه که وعده داده بودیم.

رئیس جمهور ادامه داد: ما پای وعده‌هایمان به آذربایجان برای دریاچه ارومیه، برای فرهنگ و زبان ترکی، برای ارتقاء ورزش و تیم تراکتور، ایستاده‌ایم. 

وی با بیان اینکه ما به هم وعده دادیم سرزمین ما، سرزمین امن و امنیت باشد تصریح کرد: امروز به برکت دلاوری‌های سپاه پاسداران عزیز و غیور، ارتش جمهوری اسلامی، بسیج ایثارگر و فدارکار، ما شاهد امنیت مثال‌زدنی ایران عزیمان هستیم.

وی ادامه داد: ما هر روز امنیتی را که در سایه وحدت و انسجام ملت ایران بوجود آمده و این انسجام و وحدت را ادامه می دهیم پاس می داریم.

رئیس جمهور تصریح کرد: قرار ما آرامش بود، ما آرامش زندگی مردم و ارامش بازار را حفاظت خواهیم کرد، من به شما مردم بزرگ ایران و مردم غیور اذربایجان قول می‌دهم توطئه آمریکا، صهیونیست‌ها و برخی از ارتجاع عرب در منطقه در پیشرفت ایران عزیز ما تاثیری نخواهد گذاشت. آنها که در کاخ سفید نشسته‌اند بدانند به تعهداتشان پایبند باشند یا نباشند، به تمدن‌شان پایبند باشند یا نباشند، به انسانیت‌شان پایبند باشند یا نباشند ملت بزرگ ایران و دولت به نمایندگی از ملت ایران با هرگونه توطئه آنها و نقشه آنها با قدرت و دولت ایران به نمایندگای از ملت ایران در برابر ‌آنها با قاطعیت خواهد ایستاد.

رئیس قوه مجریه خاطرنشان کرد: مردم عزیز و دلاور هیچکس این ملت بزرگ را نمی‌تواند مایوس کند و هیچ کس نمی‌تواند امید آینده را از ملت ما بگیرد. ما از هر زمان دیگر مقتدرتر، پای پیمان‌هایمان ایستاده‌ایم اما اگر کسی بخواهد به ملت ما و به پیمان ما خیانت کند بداند عواقب وخیمش شامل حال خود آنها خواهد شد.

روحانی افزود: مردم و دولت ایران برای تمام مراحل مختلف در برابر آنها برنامه‌ریزی کرده است. ما مشکلی را پیش رو نخواهیم داشت. اگر مشکلی داریم با دست پرکفایت ملت ایران آن را حل و فصل خواهیم کرد.

رئیس‌جمهور اظهار داشت: به همین دلیل ما برای ‌آرامش مردم تصمیمات قاطع و محکمی راجع به ارز کشور اتخاذ کردیم، کسی نگران واردات و صادرات نباشد، کسی نگران کالاهای مورد نیاز کشور نباشد،‌ما در برابر توطئه خارجی و برخی از افراد کوته‌بین در داخل برنامه‌ریزی قاطعی را انجام داده‌ایم، تمام نیازمندی‌های کشور با ارز 4200 تومانی وارد خواهد شد. تمام کالاهای اساسی با همان قیمت قبل وارد کشور خواهد شد.

وی اضافه کرد: مردم هیچگونه نگرانی برای واردات نداشته باشند، واردات در پارسال اگر 50 میلیارد دلار بوده، اگر امسال 60 میلیارد دلار باشد خدمات ما اگر 10 میلیارد دلار بوده و 20 میلیارد دلار باشد ما نگرانی نداریم.

رئیس قوه مجریه اظهار داشت: صادرات غیرنفتی ما در ماه فروردین امسال نسبت به پارسال 15 درصد افزایش پیدا کرده البته واردات ما هم 7 درصد هم افزایش پیدا کرده اما در برابر 7 درصد افزایش واردات 15 درصد افزایش صادرات داریم، هرگونه مشکلی در این زمینه دولت متعهد است آن را حل کند.

وی ادامه داد: از همه ارکان کشور تشکر و سپاسگزاری می‌کنم، از مجلس شورای ا سلامی، قوه قضاییه، نیروهای امنیتی و از همه مردم ایران که همواره پشتوانه بزرگ تصمیمات نظام و دولت بوده‌اند، مسیرمان و راهمان را به خوبی ادامه خواهیم داد، مسیر ما، مسیر توسعه کشور است. مردم امروز در استان آذربایجان 3 هزار میلیارد تومان طرح و پروژه افتتاح می‌شود.

روحانی تاکید کرد: امروز برای 6 هزار میلیارد تومان طرح و پروژه کلنگ‌زنی می‌شود و آغاز فعالیت در این استان شروع می‌شود. من به مردم عزیز می‌گویم برای توسعه صنایع معدنی استان که توقفی در یک پروژه مهم ذوب مس ایجاد شده بود اعلام می‌کنم دستور داده‌ام این توقف برداشته شود. 

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: فعالیت مس سونگون آغاز خواهد شد. اشتغال برای مردم و پیشرفت پیش پای این استان خواهد بود، امام جمعه عزیز و محبوب و محترم در این سخنان اعلام کردند ما نیاز به ارتقای بهداشت و درمان و امکانات پیوند کبد در آذربایجان داریم، من الان به شما اعلام می‌کنم امروز اولین پیوند کبد در تبریز انجام شد.

رئیس قوه مجریه گفت: من از مردم غیور آذربایجان به خاطر ادب‌شان، ایثارشان، کارشان، کوشش‌شان تشکر می‌کنم، در هیات وزیران وقتی طرح‌های آذربایجان و تبریز مطرح شد آنجا همه وزرا به اتفاق از کار و کوشش بی‌وقفه این مردم و پروژه‌های بزرگ صنعتی و معدنی در این استان و تعهدشان نسبت به بانک‌ها که کمترین معوقه در زمینه وام‌های بانکی است و همچنین نظافت این شهر و نبودن گدا در این شهر افتخار کردند.

روحانی گفت: دولت و ملت ایران به آذربایجان می‌بالد و به آذربایجان و تبریز افتخار می‌کند. اینکه خیران این استان برای بهداشت و درمان آن همه تلاش کردند 100 نفر خیر فداکار در این استان در طول 5 سال گذشته 260 میلیارد تومان برای درمان و بهداشت هزینه کردند.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: دولت هم متقابلا در طول 5 سال گذشته 800 میلیارد تومان برای سلامت و درمان مردم در این استان هزینه کرده، ما شاهد افتتاح طرح‌های متعدد تا پایان امسال و پایان دولت در زمینه بهداشت و درمان خواهیم بود.

ادامه دارد...

منبع: فارس

منبع: مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۲۵۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: آنچه دولت را در دل مردم جای می‌دهد، صداقت است

رئیس‌جمهور خطاب به استانداران با بیان اینکه مردم از صداقت خوششان می‌آید، گفت: آنچه دولت را در دل مردم جای می‌دهد و سرمایه اجتماعی را افزون می‌کند، صداقت با مردم است. هم گزارش بدهید و هم گره گشایی از ذهن‌ها کنید.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام رئیسی در نشست مشترک دولت با استانداران گفت: اگر بدانیم خدا بر تمام ذرات هستی حاکم است، زندگی فرق می‌کند قدرت مال اوست ما به عنوان خدمتگزار مردم بدانیم قدرت از آن اوست و اراده اراده اوستر ما باید بتوانیم در عالم خدمت گزاری هم عرصه بندگی خود را و هم جایگاه خدمتگزاری را به عنوان کمک به بندگی خود و بندگان دیگر به کار گیریم هم خود ارتقا پیدا کنیم هم زندگی مردم را آباد کنیم.

وی افزود: این حرکت بزرگی که ملت ایران انجام دادند و اقتدار آفرینی و امید آفرینی که به نمایش گذاشتند اراده حضرت حق بود این نقطه عطفی در تاریخ زندگی ملت ایران بود که ما را در باشگاه قدرت‌های منطقه‌ای در بالاترین رده‌ها قرار داد. این افتخار و اقتدار آفریده شد واین امید ایجاد شد.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه امروز کار همه صاحبان قلم و بیان و سخن آن است هر جا کسی تاثیر دارد امیدآفرینی کند، گفت: دشمن دنبال ایجاد یاس بود و هست ما در دولت باید با عمل و اجرا امیدآفرینی کنیم مهم است مردم حس کنند دولت کار می‌کند و با مردم صداقت دارد. احیانا اگر ناکامی وجود دارد علل آن را دولت به مردم اعلام می‌کند.

وی با بیان اینکه مردم از صداقت خوششان می‌آید، گفت: آنچه دولت را در دل مردم جای می‌دهد و سرمایه اجتماعی را افزون می‌کند، صداقت با مردم است. هم گزارش بدهید و هم گره گشایی از ذهن‌ها کنید. هم علی الدوام با مردم ارتباط داشته باشید خصوصا با مردمی که در اجتماعات ما شرکت نمی‌کنند هم سراغ آن‌ها که همیشه در اجتماعات هستند بروید هم آن‌ها که به هر دلیل دچار زمینه ذهنی هستند و در این اجتماعات شرکت نمی‌کنند.

رئیسی تاکید کرد: باید با عموم مردم سخن گفت بر ارتباط با مردم تاکید می‌کنم. شنیدم عزیزی که تازه به عنوان استاندار به استانی رفته گاهی قبل از نماز صبح به اداره می‌رود نماز در آنجا می‌خواند تا پاسی از شب در اجتماعات است. نمی‌گویم هر ساعت بین مردم باشید. اما مردم در هفته دسترسی به استاندار داشته باشند.

وی با اشاره به برگزاری دور دوم انتخابات مجلس گفت: در مورد انتخابات باید تشکر کنم هم از مجریان و وزیر کشور و ناظران و هم عموم مردم که همت کردند. انتخابات باشکوهی بود به ۴ اصل رهبری توجه شد کاملا امنیت داشت در همه شهر‌ها و روستا‌ها هم سالم بود هم رقابتی و هم مشارکتی بود. تاکیدم این اس که در این مرحله هم با همت استانداران کاری کنند این ۴ اصل در حوزه هایشان مورد تاکید باشد ان شا الله این مرحله از انتخابات هم باشکوه باشد.

رئیس‌جمهور مساله دیگر را امنیت برشمرد و گفت: باید از همه حافظان امنیت در کشور تقدیر کنم دشمن دنبال این است که سوار امواج شود و ناامنی ایجاد کند تلاش عزیزان نیرو‌های مسلح و شورا‌های تامین این باشد که موهبت الهی امنیت در جامعه ارتقا پیدا کند.

وی با اشاره به شعار سال گغت: در مورد مساله شعار سال که جهش تولید است همه بخش‌ها باید برنامه داشته باشند؛ صنعت، معدن، کشاورزی، شرکت‌های دانش بنیان، تولید خدمات در حوزه انرژی در این سال دارای برنامه باشند هم به صورت کلان هم اقلیمی باید برنامه داشته باشند.

دیگر خبرها

  • رئیسی: شاهد انتخابات با شکوه خواهیم بود
  • رئیسی: آنچه دولت را در دل مردم جای می‌دهد، صداقت است
  • دشمن به دنبال ایجاد ناامنی و موج سواری است/ ان‌شاءالله شاهد انتخابات میان دوره‌ای با شکوه باشیم
  • رئیس‌جمهور: دشمن به‌دنبال ایجاد ناامنی و موج‌سواری است / ان‌شاءالله شاهد انتخابات میان‌دوره‌ای با شکوه باشیم
  • رئیس جمهور در نشست مشترک هیأت دولت با استانداران: دشمن به دنبال ایجاد ناامنی و موج سواری است
  • بزرگترین مولفه در توسعه سیستان‌و بلوچستان بحث امنیت است
  • تشدید برخورد با خودرو‌های هنجارشکن در میاندوآب
  • بازدید هیأت نظامی جمهوری آذربایجان از ارتش ایران
  • بازدید هیأت نظامی جمهوری آذربایجان از ارتش ایران+ جزئیات
  • پلیس جمهوری اسلامی ایران مفتخر به حمایت مردم عزیز است