Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در این جشنواره برنامه‌هایی همچون اجرای نمایش عروسکی، هنرهای نمایشی، مسابقه عکاسی تئاتر، مسابقه نمایش‌نامه‌نویسی، کارگاه‌های آموزشی، نشست‌های تخصصی، تجلیل از هنرمندان پیش‌کسوت و... اجرا می‌شود.

جشنواره جیگی‌جیگی با حضور اساتید و هنرمندانی از اسپانیا، آلمان، چکسلواکی، آذربایجان، بوسنی، تونس، ترکیه و ایران از دوم تا هشتم اردیبهشت 1397 در مشهد مقدس در حال برگزاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر همین اساس، کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های تخصصی این جشنواره با حضور استادان سرشناس این حوزه همچون بهروز غریب‌پور، داود کیانیان، عادل بزدوده، حمیدرضا گیلانی‌فر و مرتضی سعیدیان در حال برپایی است.

در این میان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان رضوی نیز از سوم تا هفتم اردیبهشت با اجرای نمایش‌های منتخب این جشنواره با عنوان‌های «جیگی‌جیگی منم»، «عمو ماهیگیر»، «جیگی‌جیگی سلام»، «صدای گمشده» و «هفت‌خوان رستم» در سالن مرکز فرهنگی هنری شماره ۷ مشهد واقع در بلوار شهید فکوری، از این فرصت برای شکوفایی تئاتر کودک و نوجوان استفاده می‌کند.

جیگی‌جیگی، نام مستعار هنرمندی مردمی است که در دهه 30 به اجرای تئاتر عروسکی سیار در شهر مشهد مشغول بود و با تمام وجود مردم را شاد می‌کرد. پایان عمرش - به باور مردم که او را طلبیده امام مهربانی می‌دانند - به امام هشتم گره خورده و نامیرا می‌شود. اکنون به نام و یاد این هنرمند در مشهد این جشنواره بین‌المللی برگزار می‌شود.

این جشنواره با مشارکت خانه تئاتر، شهرداری مشهد، مرکز هنرهای نمایشی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان استان خراسان رضوی، حوزه هنری، یونیما و مرکز ملی اسیتژ ایران، موسسه سیمرغ و با مشارکت شورای شهر، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی، اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی و... برپا می‌شود.

502

جیگی‌جیگی هنرهای نمایشی نمایش عروسکی خانه تئاتر مرکز اسیتژ ایران

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۲۵۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح نخستین کانون بازنشستگان ثبت اسناد و املاک کشور در مشهد

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  مدیر کل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی در این مراسم گفت: کانون بازنشستگان ثبت اسناد این استان نخستین کانون در نوع خود در سطح کشور است که به همت اعضای هیات مؤسس و تلاش آنها در مشهد تاسیس شده است.

سید مرتضی مولوی پور افزود: امروز با تلاش‌های رییس سازمان ثبت اسناد کشور شاهد حمایت‌های وی از ‌کارکنان شاغل و بازنشستگان بوده و ما نیز درصدد هستیم تا در سطح استان از تجارب و علم و دانش این عزیزان استفاده کنیم.

وی بیان کرد: به منظور حمایت و کمک به بازنشستگان ثبت اسناد خراسان رضوی آماده هستیم تا محلی در اداره کل اختصاص دهیم تا ضمن استفاده از مشاوره، علم و دانش و تجربیات عزیزان، محلی برای پیگیری امور بازنشستگان باشد.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی با ذکر این نکته که توجه به امور رفاهی، اجتماعی، درمانی و بهداشتی و امور فرهنگی از جمله برنامه‌ها و اهداف این کانون است، افزود: مشهد به برکت امام هشتم(ع) همواره شهر اولین‌ها بوده و خرسندیم که اولین کانون بازنشستگان ثبت اسناد و املاک کشور در این شهر افتتاح شده است.

در این مراسم «سیدعلی تقوی، محمد صدیقی‌غفاری و کاظم محمدی‌پناه» که در سال‌های گذشته از مدیران سازمان ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی بودند و در حال‌ حاضر اعضای هیات مدیره کانون بازنشستگان ثبت اسناد استان هستند به ارائه گزارشی از روند شکل گیری و افتتاح رسمی این کانون پرداختند.

در پایان این مراسم لوح تقدیری از سوی کانون به مولوی‌پور و همچنین از سوی اداره کل ثبت اسناد و املاک استان به تعدادی از دست‌اندرکاران تأسیس کانون بازنشستگان این اداره اهدا شد.

دیگر خبرها

  • افتتاح نخستین کانون بازنشستگان ثبت اسناد و املاک کشور در مشهد
  • راهیابی فیلم کوتاه مدرسه آنالوگ به جشنواره بین‌المللی رشد
  • خوزستان میزبان ‌جشنواره‌ هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان
  • در حوزه تئاتر رضوی باید از کلیشه پرهیز کرد/ اهمیت اجرای عمومی
  • سومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی به شناخت ابعاد شخصیت امام رضا (ع) نزدیکتر شد
  • اضافه‌شدن ۶ نمایش به جشنواره تئاتر رضوی برای اجرا در دهه کرامت
  • شش نمایش همراه جشنواره تئاتر رضوی شدند
  • راهیابی تئاتر ۴۴۴ از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور
  • حضور فرهاد ناظرزاده‌کرمانی در اجرای نمایش «نظامِ ابن عربی»
  • تقدیم اجرای «نظامِ ابن عربی» به فرهاد ناظرزاده‌کرمانی