Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@17:20:41 GMT

مهر قانونی بودن بر واگذاری مراتع آبدره شکرکوه کلاردشت

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۲۵۴۷۸

مهر قانونی بودن بر واگذاری مراتع آبدره شکرکوه کلاردشت

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کلاردشت گفت: واگذاری زمین در آبدره شکرکوه کلاردشت به صورت کاملا قانونی صورت گرفته است.

چندی پیش فیلمی در فضای مجازی منطقه غرب مازندران بخصوص شهرستان های چالوس و کلاردشت به صورت گسترده پخش شد که حکایت از واگذاری بیش از ۳۰ هزار متر از مراتع آبدره شکرکوه کلاردشت داشت و نشان می‌داد این موضوع باعث نگرانی دامداران شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وحید مشایخ پول، رئیس اداره منابع طبیعی کلاردشت در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: فردی که مبادرت به پخش این کلیپ کرده است خود به همراه چند نفر دیگر از جمله کسانی هستند که در دستگاه قضا به جرم تجاوز به منابع طبیعی دارای پرونده بوده و محکوم شدهاند. یکی از این افراد مدعی این زمین‌ها بوده و چون به اهداف خود نرسید، دم از دفاع از منابع طبیعی زده و این گونه قصد تشویش اذهان عمومی دارد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کلاردشت در خصوص علت واگذاری این زمین گفت: این ۳۳ هزار متر در قبال گرفتن  ۳۸ هزار متر زمین محاط در جنگل گردوک کلاردشت به این شخص واگذار شد.

مشایخ پول یادآور شد: در سال ۷۲ حدود ۳۸ هزار متر زمین محاط در جنگل "گردوک" که به لحاظ جلوگیری از تجاوز اشخاص برای منابع طبیعی بسیار حائز اهمیت بود از این شخص دریافت و به نام منابع طبیعی سند زده شد.

 وی افزود: پس از ۲۰ سال با رعایت موازین قانونی در قالب ماده ۶۴  مکرر قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل و مراتع حدود ۳۳ هزار متر از زمین های پراکنده منابع طبیعی که هر لحظه امکان تجاوز از سوی دامداران به آن می‌رفت با دستور رئیس سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور  به شخص مورد نظر واگذار شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کلاردشت تصریح کرد: واگذاری زمین در آبدره شکرکوه کلاردشت به صورت کاملا قانونی صورت گرفته است.

گفت و گو از سپیده پورشعبان خبرنگار ایسنای مازندران


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۲۵۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خام فروشی ثروت‌ها و منابع طبیعی را یکی از مشکلات جامعه است

به گزارش خبرگزای صدا و سیما؛ مرکز قم، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در دیدار رئیس سازمان مالیاتی کشور با بیان این مطلب گفت: بخشی از هزینه‌های کشور به ناگزیر باید از طریق مالیات تامین شود، اما باید در اخذ مالیات مراقب نارضایتی مردم بود.

آیت الله حسینی بوشهری گفت: باید مالیات مودیان به مردم را با شاخص‌های واحدی بررسی کرد تا موج نارضایتی‌ها کم شود.

وی نفت و منابع زیرزمینی را نعمت‌های خدادادی عنوان کرد و گفت: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که نسل‌های بعد هم از این ثروت بهره‌مند شوند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خام فروشی ثروت‌ها و منابع طبیعی را یکی از مشکلات جامعه عنوان کرد و گفت: باید از خام فروشی کالا‌ها پرهیز کنیم و با تبدیل این منابع به دیگر کالا‌ها ارزش افزوده ایجاد کنیم.

وی در ادامه به تلاش دشمنان برای ایجاد فاصله بین مردم و مسئولان اشاره کرد و افزود: ما با مشارکت مردم می‌توانیم شرکت‌های دانش بنیان را به بالاترین مرتبه آنها برسانیم و این موضوع تنها با همدلی مردم و مسئولان محقق می‌شود.

دیگر خبرها

  • واگذاری ۳ هزار واحد مسکونی در شاهرود با حضور رئیس جمهور
  • خام فروشی ثروت‌ها و منابع طبیعی را یکی از مشکلات جامعه است
  • ضرورت استفاده از پسماند کشاورزی برای جلوگیری از فشار کمتر به مراتع همدان
  • هشدار در مورد احتمال آتش سوزی جنگل‌ها در مازندران
  • هشدار آتش سوزی در جنگل های مازندران
  • جشن واگذاری زمین در قالب طرح جوانی سمنان برگزار شد
  • جلوگیری از ورود دام مازاد به مراتع همدان
  • دامداران ضوابط قرق مراتع را رعایت کنند
  • همایش بزرگداشت روز جهانی زمین پاک در کرج برگزار می‌شود
  • انتصاب رئیس شورای نظام مهندسی کشاورزی مازندران