Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «امتداد نیوز»
2024-04-26@13:39:13 GMT

امحاء ۷۰ تن لوازم آرایشی و ۲۴ تن مواد خوراکی قاچاق

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۲۵۶۵۳

امحاء ۷۰ تن لوازم آرایشی و ۲۴ تن مواد خوراکی قاچاق


رئیس پلیس پایتخت تهران از امحاء ۷۰ تن لوازم آرایشی و ۲۴ تن مواد خوراکی قاچاق خبر داد.

به گزارش امتداد نیوز، سردار حسین رحیمی در نشست طرح امحاء کالاهای قاچاق کشف شده توسط پلیس آگاهی تهران گفت: امروز شاهد بودیم که یکی از بزرگترین محموله های قاچاق کشف و ضبط شد و ما ۷۰ تن لوازم آرایشی و بهداشتی و ۲۴ تن مواد خوراکی و نوشیدنی به دستور قوه قضائیه امحاء خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این مواد به صورت قاچاق وارد کشور شده و تا تهران رسیده است.

سردار رحیمی تأکید کرد: متأسفانه تمام مواد بهداشتی تاریخ مصرف گذشته اند و ۷ تا ۱۱ سال از انقضای آنها گذشته است.

رئیس پلیس پایتخت تهران گفت: این مواد با ورود به تهران، تاریخ هایشان عوض می شود و متأسفانه به دست مردم می رسد که با اقدامات هوشمندانه پلیس آگاهی و پلیس مبارزه با کالای قاچاق توانستیم این محموله را کشف و ضبط کنیم.

وی ادامه داد: این مواد عمدتا از غرب کشور وارد می شود و ۱۰ نفر که عمدتا سابقه دار بودند، دستگیر شدند.

سردار رحیمی اظهار داشت: ارزش ریالی کالاها، ۴.۵ میلیارد تومان بوده است.

رئیس پلیس پایتخت تهران با اشاره به شعار سال حمایت از کالای ایرانی گفت: در این سال نیز مبارزه با قاچاق کالا از اولویت های اصلی پلیس خواهد بود. این کار در راستای تأکیدات مقام معظم رهبری و حمایت از تولید کننده داخلی صورت می گیرد.

۴۴ صرافی غیرمجاز پلمپ شدند

رئیس پلیس پایتخت در ادامه درباره بازار ارز گفت: در ۱۰ روز اخیر، ۴۴ صرافی پلمپ و ۳۷ دلال بازار ارز دستگیر شدند.

سردار رحیمی اضافه کرد: دیروز جلسه ای با آقای سیف رئیس بانک مرکزی داشتیم و تأکید کردیم پلیس تمام قد در راستای مبارزه با دلالان ارز ایستاده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مأموران ما با لباس شخصی و رسمی در نقاط مختلفی که معمولاً دلالان حضور دارند حاضر می شوند و تمام تلاش ما مبارزه با دلالی و فعالیت غیرمجاز فعالان این حوزه است.

true برچسب ها : ارز پلمپ سردار رحیمی صرافی های غیر مجاز قاچاق کالا true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۲۵۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار به خانم‌ها در استفاده از رُژ لب

به گزارش پارس نیوز ، شیما حلاج گفت: اگر چه سازمان غذا و دارو برحسب وظیفه قانونی موظف است بر تولید، واردات و ارزیابی‌های ایمنی و کیفی فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی، بر طبق دستورالعمل‌های معتبر جهانی، نظارت نماید، اما برخی از خانم‌ها به دلیل افراط در آرایش صورت، سلامتی خود را با چالش مواجه می‌کنند.

کارشناس آرایشی سازمان غذا و دارو با اشاره افزایش استفاده از رژ لب در خانم‌ها، افزود: این فرآورده آرایشی مواد مضر زیادی همچون فلزات سمی سنگین سرب، کادمیوم، جیوه و آنتیموان در خود دارد لذا پیشگیری از آسیب‌های ناشی از افراط در استفاده از فرآورده‌های آرایشی باید نسبت به مصرف این محصولات احتیاط کنند.

وی در توضیح بیشتر اظهار داشت: وقتی رژ لب برای ساعت‌های طولانی روی لب باقی می‌ماند ممکن است مواد اولیه رژ لب‌ها که از آلاینده‌های معمول زیست محیطی هستند به طور ناخواسته و در اثر خوردن یا آشامیدن مواد غذایی، بلعیده شود که نتیجه آن تماس بدن با مواد سمی است.

حلاج گفت: در کنار اقدامات نظارتی، شناسه گذاری فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی یکی دیگر از اقدامات اداره کل امور فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی برای فراهم نمودن امکان پیگیری اصالت کالا برای مصرف کنندگان است.

دیگر خبرها

  • سردار هداوند خبرداد: کشف ۲۵ تن مواد اولیه لوازم آرایشی قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد در اشتهارد
  • مهار آتش سوزی انبار لوازم آرایشی در شهر ری (فیلم)
  • مهار آتش‌سوزی انبار لوازم آرایشی در شهر ری
  • (ویدئو) مهار آتش سوزی انبار لوازم آرایشی در شهر ری
  • ۳ واحد صنفی متخلف در ورامین پلمپ شد
  • کشف ۲۵ تن مواد اولیه لوازم آرایشی قاچاق در اشتهارد
  • از کشف کود شیمیایی قاچاق در عجب‌شیر تا کشف تخم مرغ‌های فاقد مجوز در هشترود
  • هشدار به خانم‌ها در استفاده از رُژ لب
  • توضیح رئیس سازمان صمت تهران درباره افزایش قیمت لوازم خانگی
  • ۶۶ کیلوگرم مواد مخدر در اندیمشک کشف شد