Web Analytics Made Easy - Statcounter

اطراف مجسمه تاریخی هرکول در بیستون که از آثار ثبت ملی شده در مجموعه جهانی بیستون است به طرز عجیبی مقدار قابل توجهی روغن ریخته شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از مرصاد  اطراف مجسمه تاریخی هرکول در بیستون که از آثار ثبت ملی شده در مجموعه جهانی بیستون است به طرز عجیبی مقدار قابل توجهی روغن ریخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


گفتگو های مرصادنیوز با کارشناسان باستان شناسی درباره چرایی این خرابکاری بزرگ به نتیجه ای ختم نشد اما دو احتمال وجود دارد.


یا این اتفاق خرابکارانه توسط خود کارکنان میراث فرهنگی برای نزدیک نشدن بازدید کنندگان انجام شده و یا با بی توجهی ناظران این مجموعه افرادی دیگر این اقدام را مرتکب شده اند.  به هر حال گزارش ها حاکی است چند روزی است که این اثر تاریخی برای زدودن آثار این خرابکاری تحت شستشوهای بی اثر است.

در دوره مدیریت غیر متخصص میراث فرهنگی کرمانشاه از دو سال گذشته علاوه بر برگزاری چندین مراسم ضد دینی هنجار شکن (که نمونه کوچکی از آن در استان خراسان به بازداشت مدیران انجامید) آثار تاریخی کرمانشاه نیز از جمله طاقبستان، بیستون، تکیه معاون و... آسیب های جبران ناپذیری دیده اند.

 

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۲۶۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گوشه‌هایی از مجموعه تاریخی سنگ بست در فریمان + تصاویر

مجموعه تاریخی سنگ بست در شهرستان فریمان استان خراسان رضوی واقع شده است. این آثار به جا مانده مربوط به دوران‌های تاریخی پس از اسلام استاین مجموعه تاریخی در آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

این محوطه باستانی در فاصله کمی از روستای سنگ بست واقع شده است.

شهروند خبرنگار ما با ارسال تصاویر  مقبره سلطان ارسلان جاذب، میل ایاز و بخشی از منبری با قدمت بیش از هزار ساله را به نمایش گذاشت.

منبع: حسن صادقی یونسی - خراسان رضوی

بیشتر بخوانید:

کاروانسرای به جا مانده از دوران صفوی در انتظار مرمت + تصاویر

 

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • اختصاص ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای مرمت بازار سرپوشیده اراک
  • غار «هستیجان» سال آینده به سایت کاوشگری تبدیل می شود
  • سبزوار، پایتخت سربداران با مجموعه‌ای غنی از آثار فرهنگی و تاریخی
  • گردشگری و میراث فرهنگی یکی از پیشران‌های اصلی توسعه شهرستان نایین است
  • اعلام ساعت کار موزه‌ها و اماکن تاریخی استان کرمانشاه
  • فروش و نقل و انتقال آثار ملی توسط بخش خصوصی محدودیت ندارد
  • استقبال پایگاه جهانی عباس‌آباد بهشهر از نوروز با شاهنامه‌خوانی
  • آبراهه‌های ۲۵۰۰ ساله تخت جمشید باز می‌شود
  • چرا نارنجک‌ها به جان میراث فرهنگی ما افتاده‌اند؟
  • گوشه‌هایی از مجموعه تاریخی سنگ بست در فریمان + تصاویر