Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-20@04:40:33 GMT

اصفهان| ۵۵۰ کیلو مرفین در شهرستان نائین کشف شد

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۲۶۸۳۱

اصفهان| ۵۵۰ کیلو مرفین در شهرستان نائین کشف شد

مدیرکل دادگستری استان اصفهان با اشاره به کشف محموله بزرگ قاچاق در نایین گفت: ۵۵۰ کیلو مرفین در این شهرستان کشف شد که در این رابطه یک نفر دستگیر شد و پیگیری‌ها برای دستگیری دیگر افراد مرتبط با این پرونده نیز ادامه دارد. ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۰ استانها اصفهان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، احمد خسروی وفا پیش از ظهر امروز در نشست خبری خود و در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی با اشاره به اقدامات دادگستری استان اظهار داشت: در سال گذشته یک میلیون و 171 هزار و 612 پرونده وارد قسمت‌های مختلف دستگاه قضایی استان شد و از بین آنها یک میلیون و 153 هزار و 678 پرونده مختومه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در دادگستری یک شماره 16 رقمی وجود دارد که به هر کس که برای اولین بار شکایت می‌کند داده می‌شود و تا پایان مرحله کار همراه اوست، افزود: سال گذشته 472 هزار و 465 پرونده برای کسانی که شماره 16 رقمی دریافت کردند یعنی برای اولین بار شکایت کردند ایجاد شد.

مدیرکل دادگستری استان اصفهان با اشاره به ده اتهام اول استان بیان کرد: ده اتهام اول استان به ترتیب شامل توهین به اشخاص عادی، سرقت مستوجب تعزیر، ایراد صدمه بدنی غیر عمدی، ضرب و جرح عمدی، تهدید، تخریب، کلاهبرداری، خیانت در امانت، افترا و تاخیر مال از طریق نامشروع بوده است.

آمار پایین سرقت در استان اصفهان در مقایسه کشوری 

وی ادامه داد: در سال‌های 95 و 96 ضرب و جرح در استان رتبه اول را داشت اما در حال حاضر به رتبه چهارم رسیده است.

خسروی وفا با بیان اینکه استان اصفهان در مقایسه کشوری در زمینه سرقت آمار پایین‌تری دارد، گفت: با این وجود در زمینه سرقت در استان اصفهان هنوز آمار بالاست.

وی با اشاره به 10 پرونده حقوقی اول استان خاطرنشان کرد: 10 پرونده حقوقی استان به ترتیب شامل مطالبه خسارت دادرسی، اعسار از پرداخت هزینه دادرسی، مطالبه وجه چک، مطالبه خسارت تاخیر و تعدیل (دیرکرد)، مطالبه وجه غیر از چک شامل اسناد عادی و غیر عادی، اعسار در پرداخت محکوم‌به، درخواست صدور اجرائیه، باز مطالبه مجریه، طلاق توافقی، درخواست صدور اجرائیه و مطالبه خسارت غسر از موارد ذکر شده است.

21 درصد طلاق‌های توافقی منجر به سازش شده است

مدیرکل دادگستری استان اصفهان پیرامون طلاق توفقی تصریح کرد: با پیگیری‌های معاونت اجرایی دادگستری و با همکاری بهزیستی 21 درصد طلاق‌های توافقی به سازش منجر شده است.

وی با بیان اینکه در مجموع 283 شورای حل اختلاف در استان داریم، گفت: از این تعداد 198 شعبه حقوقی، 33 شعبه ویژه صلح و سازش و 52 شعبه روستایی است. در سال گذشته222 هزار و 658 پرونده وارد شده بود که از این تعداد  217 هزار و 678 پرونده‌هایی که در شورای حل اختلاف بودند مختومه شد. در مجموع 30 درصد پرونده‌ها به سازش منجر شد که نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

شناسایی 173 باند سرقت در استان اصفهان

خسروی وفا افزود: در سال گذشته 173 باند سرقت در استان شناسایی و دستگیر شدند. این باندها شامل 462 نفر بودند و به دادگستری معرفی شدند. این باندها شامل باندهای دو نفره تا ده نفره بودند.

خلاء ید اراضی ملی منابع طبیعی و مسکن و شهرسازی

وی با بیان اینکه عمده پرونده‌ها در دادگستری منجر به صدور رای شده است، اظهار داشت: در سال گذشته 982 هکتار از اراضی ملی که مربوط به منابع طبیعی است و مورد تصرف قرار گرفته بود خلا ید شد؛ اررش ریالی که منابع طبیعی اعلام کرد 98 میلیارد و 200 میلیون ریال بوده است.

خسروی وفا گفت: 63 پرونده مربوط به اداره راه و مسکن و شهرسازی نیز بود که دستور رفع تصرف صادر شد و 356 هزار و 938 متر مربع خلع ید شد. ارزشی که عنوان کردند 215 میلیارد و 524 میلیون ریال بوده است.

پلمب بیش از 1000 حلقه چاه غیر مجاز

وی بیان کرد: سال گذشته یک هزار و 28 حلقه چاه غیر مجاز با همکاری دستگاه قضایی پلمب شد.

مدیر کل دادگستری استان اصفهان گفت: در سال گذشته 6 هزار و 633 پرونده مواد مخدر تشکیل شد که 6 هزار و 228 پرونده آن مختومه شد. 180 پرونده قاچاق مشروبات الکی نیز داشتیم که 171 پرونده آن مختومه شد.

آزادی 327 زندانی با کمک خیران

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته با همت مدیریت حل اختلاف دادستانی 327 زندانی آزاد شدند. در زمینه آزادی زندانیان گروه‌هایی از خیران تشکیل شد که نتیجه آن آزادی این تعداد از زندانیان بوده است.

خسروی وفا با اشاره به کمبود نیروی انسانی در دادگستری اصفهان تصریح کرد: در دادگستری اصفهان 4 هزار و 359 پست مصوب داریم اما در حال حاضر تنها یک هزار و 742 پست دارای نیرو است و بقیه پست‌ها خالی است. ما 2 هزار و 784 پست تصدی داریم که خالی است.

وی افزود: در واقع 63.9 درصد پست‌های ما در دادگستری خالی است و تنها 36.1 درصد پر است. با توجه به مجوز استخدامی 440 نیرو سهم استان اصفهان است که اگر جذب شود شرایط بهتر می‌شود. با اینکه باز هم پست‌های خالی بسیاری خواهیم داشت.

مدیرکل دادگستری استان اصفهان بیان کرد: ما در حوزه کارمندان با مشکل جدی مواجه بوده و به شدت با کمبود فضای فیزیکی مواجه هستیم. حتی برای راه‌اندازی یک دادگاه جدید نیز مشکل داریم در این زمینه عنایت ویژه دولت را نسبت به دستگاه قضا می‌خواهیم.

حمایت دستگاه قضا از تولیدکنندگان ایرانی

وی با اشاره به نامگذاری امسال توسط مقام معظم رهبری اظهار داشت: وظیفه ما حمایت از سرمایه گذاری در استان اصفهان بوده و هست. دستگاه قضایی در استان اصفهان برای حمایت از سرمایه گذاری و حمایت از کالای ایرانی در سال‌های گذشته با اتاق بازرگانی جلساتی مفصل برگزار کرد و امسال نیز این جلسات را ادامه می‌دهیم.

خسروی وفا ادامه داد: می‌توان با قاطعیت گفت که دستگاه قضایی با پیگیری‌هایی که انجام داد توانست مانع تعطیلی برخی کارخانه‌ها شود. اگر حمایت دستگاه قضایی نبود ما شاهد تعطیلی برخی کارخانه‌ها در استان بودیم و جمعیت بسیاری از کارگران بیکار می‌شدند.

انتهای پیام/ح

R41346/P1357/S6,51/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۲۶۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب رتبه اول دادگستری ایلام در کاهش موجودی پرونده و تکریم ارباب رجوع

رئیس کل دادگستری ایلام گفت: کسب رتبه نخست دادگستری استان به لحاظ کاهش موجودی پرونده و تکریم ارباب رجوع در دادگاه‌های تجدیدنظر، انقلاب، خانواده، کیفری و اجرای احکام، حاصل تلاش و زحمات جهادی و انقلابی کارکنان قضایی و اداری دادگستری استان است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، عمران علی محمدی امروز- چهارشنبه بیست و نهم فروردین‌- در دیدار با اعضای شورای قضائی استان ضمن تبریک عملیات غرور آفرین وعده صادق، اظهار کرد: سبزپوشان سپاه پاسداران عملیات بزرگ وعده صادق که حیرت جهانیان را در پاسخ سریع و قاطع به حمله رژیم جعلی و غاصب اسرائیل به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق انجام دادند که نشان از توانمندی و قدرت برتر ایران در منطقه است.

وی با بیان اینکه کسب رتبه اول دادگستری استان از لحاظ کاهش موجودی پرونده و تکریم ارباب رجوع در دادگاه‌های تجدیدنظر، انقلاب، خانواده، کیفری و اجرای احکام حاصل تلاش و زحمات جهادی و انقلابی کارکنان قضائی و اداری دادگستری استان است، افزود: اطاله دادرسی در دادگاه‌های استان به حداقل رسیده که در اتقان آرا در کل کشور رتبه دوم را کسب کرده است.

رئیس دادگستری استان ایلام با بیان اینکه در حوزه پیشگیری از وقوع جرم ازجمله جرایم سرقت، افترا، توهین و تهدید در استان روند کاهشی داشته است، خاطرنشان کرد: در شوراهای حل اختلاف بیش از ۴۵ درصد از پرونده‌ها به صلح و سازش منجر شده است که با استفاده از ظرفیت هیئت‌های صلح در مساجد این نتیجه حاصل شده است.

علی محمدی ادامه داد: دادگستری استان ایلام، به عنوان نخستین استان در کشور طرح هر مدرسه یک قاضی و طرح هر مشاور املاک یک حقوقدان را اجرا کرد.

وی با بیان اینکه در راستای اجرای سند تحول و تعالی قوه قضائیه همکاری و هم افزایی دستگاه قضا با سایر دستگاه‌های اجرای استان ضرورت دارد، تصریح کرد: سازمان‌های تابعه قوه قضائیه در استان همگام با دادگستری استان از حیث خدمت به مردم، تکریم ارباب رجوع و فناوری‌های نوین پیشرفت‌های چشمگیری داشته است که این پیشرفت‌ها نتیجه تلاش جهادی مدیران و کارکنان توانمند، جهادی و انقلابی است.

دادگستری استان در فسادستیزی و حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری نقش‌آفرین بوده است

حسن بهرام نیا، استاندار ایلام با بیان اینکه عملیات غرورآفرین «وعده صادق» موجب شادی و غرور ملی شده است، اظهار کرد: کسب رتبه‌های برتر دادگستری استان ماحصل زحمات رئیس کل، معاونین، قضات و نیروهای خدوم در همه حوزه‌ها است که این تلاش‌ها، اهتمام و هم‌افزایی در راستای رضایت‌مندی مردمی است.

وی با بیان این‌که هم‌افزایی سه قوه، رضایت‌مندی مردم را به دنبال دارد، تاکید کرد: در سطح ملی، قوه قضائیه و مجموعه دستگاه قضا در استان ایلام، اعتماد آفرینی کرده است و با مردم محوری و نصب‌العین قرار دادن عدالت و انصاف بیش از گذشته موجب اعتمادآفرینی میان مردم شده است.

استاندار ایلام با قدردانی از تلاش‌های رئیس کل دادگستری استان، ادامه داد: از زمان انتصاب وی به عنوان رئیس کل دادگستری استان، تحول خوبی صورت گرفته و استان ایلام در حوزه‌های مختلف قضائی، حائز رتبه‌های برتری شده است.

بهرام‌نیا عنوان کرد: دادگستری استان در فسادستیزی، مبارزه با زمین‌خواری و حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری نقش‌آفرین بوده و همواره با اجرای عدالت، بسترساز توسعه و پیشرفت بوده است.

کد خبر 745524

دیگر خبرها

  • عملیات وعده صادق سیلی به دشمن بود و هنوز انتقام نگرفتیم
  • اولویت کمیته امداد، توانمندسازی مددجویان در حوزه اشتغال و مسکن است
  • ۲۲ دستور رئیس قوه قضائیه خطاب به مقامات و مسئولان قضایی در سراسر کشور 
  • بارگذاری ۹۰ میلیون رأی و تصمیم قضایی گمنام‌شده در سامانه تناد
  • عمل صلح یاران بسیار ارزشمند است
  • اجرای روکش آسفالت گرم و لکه گیری ۲۴۶ کیلومتر از جاده های استان اصفهان در سال گذشته
  • صلح و سازش بیش از 12 هزار و 800 فقره پرونده در آذربایجان‌غربی
  • سازش ۱۳ هزار پرونده قضایی در آذربایجان‌غربی
  • نایین پیشانی تامین کننده امنیت مرکز استان و کشور است
  • کسب رتبه اول دادگستری ایلام در کاهش موجودی پرونده و تکریم ارباب رجوع