Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر شورای عالی امنیت ملی در خصوص اخبار مطرح شده پیرامون احتمال خروج ایران از «ان پی تی» در واکنش به اقدامات آمریکا در قبال برجام گفت: در معاهده ان پی تی حق خروج از این معاهده برای همه اعضاء در صورت به مخاطره افتادن منافعشان پیش بینی شده است.

خبرگزاری تسنیم: دریابان علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی بعد ازظهر امروز (سه شنبه) برای شرکت و سخنرانی در نهمین نشست امنیتی که با حضور مسئولان عالی پنج قاره جهان در روسیه برگزار می‌شود تهران را به مقصد سوچی ترک کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان پیش از ترک تهران در گفتگو با خبرنگاران به سوالات مختلف آن‌ها در مورد موضوعات سیاسی، امنیتی و منطقه‌ای پاسخ گفت.

شمخانی در این نشست خبری در پاسخ به سوالی در خصوص اخبار مطرح شده پیرامون ملاقات غیر منتظره فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه با وی و گفتگو‌های انجام شده پیرامون واکنش‌های ایران به حمله رژیم صهیونیستی به پایگاه تی ۴ در سوریه که به شهادت چند نفر از اتباع ایرانی منجر شد اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران هزینه‌های قابل ملاحظه‌ای را به منظور ایجاد ثبات منطقه‌ای و مبارزه با تروریسم تکفیری پرداخته است و از این رو نمی‌تواند در برابر افزایش نگران کننده اقدامات بی ثبات کننده آمریکا، رژیم صهیونیستی و برخی هم پیمانان منطقه‌ای آن‌ها بی تفاوت باشد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی افزود: حضور مستشاری جمهوری اسلامی ایران در سوریه که به درخواست دولت قانونی این کشور انجام شده با هدف مقابله با تهدید فراگیر تروریسم صورت گرفته و اثر تعیین کننده‌ای بر شکست این جریان در منطقه داشته است.

وی افزود: زمانی که رژیمی به خود حق می‌دهد تا در اقدامی برنامه ریزی شده ضمن تجاوز به حریم هوایی کشوری دیگر نیرو‌های مقابله کننده با تروریسم را هدف قرار دهد به طور قطع باید به تبعات آن و واکنش‌های متقابل نیز فکر کرده باشد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد: تنبیه متجاوز قطعی است، اما طبیعتاً زمان، مکان و نحوه پاسخگویی به این اقدام شرورانه در اختیار و اراده جمهوری اسلامی خواهد بود.

شمخانی خاطرنشان ساخت: اگر رژیم صهیونیستی هنوز متوجه پایان یافتن دوره بزن و در رو و اجرای نمایش‌های قلدرمابانه برای ایجاد رعب و وحشت نشده باید هزینه‌های این نفهمی را نیز پرداخت کند.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص اخبار مطرح شده پیرامون احتمال خروج ایران از «ان پی تی» در واکنش به اقدامات رئیس جمهور آمریکا در قبال برجام اظهار داشت: هدف اصلی از طراحی و اجرای ساز و کار‌های حقوقی و قرارداد‌های بین المللی، ایجاد ثبات و امنیت در جامعه بین المللی و جلوگیری از اقدامات یکجانبه کشور‌های به ظاهر قدرتمند است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به اقدامات برخی کشور‌های مدعی پیروی از قوانین و مقررات بین المللی و بی تفاوتی و استنکاف آنان نسبت به اجرای تعهدات قانونی خود، افزود: در معاهده «ان پی تی» حق خروج از این معاهده برای همه اعضاء در صورت به مخاطره افتادن منافعشان پیش بینی شده است.

وی اظهار داشت: زمانی که توافقات بین المللی بدلیل رفتار‌های غیر قانونی کشور‌های مدعی کارکردش را از دست می‌دهد دلیلی برای متعهد ماندن سایر کشور‌ها باقی نمی‌ماند.

نماینده مقام معظم رهبری در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری که خواستار توضیح بیشتر در خصوص گزینه‌های هسته‌ای غیر قابل پیش بینی مطرح شده در اظهارات اخیر رئیس جمهور ایران شده بود، اظهار داشت: صنعت صلح آمیز هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران کاملا بومی و مبتنی بر ظرفیت‌های دانشی و فناوری داخلی بوده و از این رو امکان بهره گیری از ابتکارات متعدد و متنوع را برای دست اندرکاران فراهم کرده است.

وی افزود: دستورالعمل‌های جامعی برای فعال سازی ظرفیت‌های حوزه هسته‌ای به سازمان انرژی اتمی ابلاغ گردیده که متناسب با اقتضائاتی که در آینده می‌تواند پیش روی ما قرار بگیرد در زمان مناسب در قالب سناریو‌های عملیاتی اجرا خواهد شد. همانطور که رئیس جمهور محترم اشاره کردند بخشی از این اقدامات ابتکاری، مواردی هستند که طرف مقابل حتی فکر آن را هم نمی‌کند. لینک کوتاه خبر: farda.fr/003NZx

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۲۸۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان: ایرانیانی که نگران تردد خود به ایران هستند، می‌توانند با مراجعه به سامانه پرسمان تردد، از سفر بدون مشکل خود به کشور مطمئن شوند

به گزارش صدی ایران، نشست شورای هماهنگی روسای کارگروه‌های تخصصی شورای عالی ایرانیان خارج از کشور به ریاست امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و جانشین رییس جمهور در شورایعالی ایرانیان و با حضور دبیران کارگروه‌ها و نمایندگان وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های ذیربط و همچنین رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی عصر امروز چهارشنبه در محل وزارت امور خارجه برگزار شد. 

در ابتدای این نشست دبیران کارگروه‌های تخصصی شورای عالی ایرانیان خارج از کشور گزارش اقدامات و پیگیری‌های خود برای اجرای مصوبات قبلی و اهداف و برنامه‌های آتی را ارائه کردند.

امیرعبداللهیان ضمن پاسداشت یاد و خاطره استاد شهید مطهری و گرامیداشت روز معلم، از تلاش‌های وحید جلال زاده و مجلس شورای اسلامی برای نهایی کردن لایحه قانون حمایت از ایرانیان خارج از کشور و آماده سازی آن برای طرح در صحن مجلس قدردانی کرد.

امیرعبداللهیان با بیان این که رفع مشکلات و پیگیری حمایت از ایرانیان خارج از کشور از دغدغه‌های مهم دولت و تاکیدات مستمر رئیس جمهور است، بر اهمیت برقراری ارتباط دوسویه با ایرانیان خارج از کشور از جمله از طریق رسانه دیجیتال تاکید کرد.

جانشین رییس جمهور در شورای عالی ایرانیان در بخش دیگری از این نشست با تاکید بر درایت و تصمیم اقتدار آمیز مقام معظم رهبری در تامین حداکثری امنیت ملی گفت: "عملیات غرور آفرین وعده صادق که در چارچوب دفاع مشروع انجام شد، موجب احساس غرور و همبستگی هموطنان ایرانی و ایرانیان خارج از کشور شد و فرصت مطلوبی برای همدلی آحاد ایرانیان در اقصی نقاط جهان فراهم آورده است.

وزیر امور خارجه کشورمان استقبال گسترده هموطنان در تردد وسیع ایرانیان به کشور را نتیجه هماهنگی خوب اعضای شورایعالی ایرانیان و دستگاه‌های مرتبط خواند.

وزیر امور خارجه گفت: ایرانیان معدودی که احیانا تحت تاثیر فضا سازی رسانه‌های معاند نگران تردد خود به ایران هستند، می‌توانند با مراجعه به سامانه پرسمان تردد وزارت خارجه از سفر بدون مشکل خود به کشور مطمئن شوند.

وزیر خارجه کشورمان با تشکر از توجه رییس مجلس، نمایندگان، کمیسیون امنیت ملی و فراکسیون ایرانیان خارج از کشور، تصویب قانون جامع حمایت از ایرانیان در صحن علنی مجلس شورای اسلامی را اقدامی راهبردی، مهم و قریب الوقوع دانست.

وحید جلال زاده، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز ضمن تقدیر از جدیت وزارت امور خارجه در رسیدگی به امور ایرانیان خارج از کشور، اظهار داشت مجلس شورای اسلامی در حمایت از ایرانیان خارج از کشور مصمم است.

دبیران کارگروه‌های شورایعالی امور ایرانیان نیز گزارش اقدامات و برنامه پیش روی خود را تشریح کردند.

بیگدلی معاون امور مجلس، ایرانیان و کنسولی وزارت خارجه و سهرابی دبیر شورای عالی ایرانیان خارج از کشور هدف این نشست را تعیین محور‌های نشست آتی شورایعالی ایرانیان خارج کشور به ریاست رئیس جمهور عنوان کردند.

دیگر خبرها

  • جبهه انقلاب با عبور از اختلافات جزیی، ایران قوی را بسازد
  • امیرعبداللهیان: ایرانیانی که نگران تردد خود به ایران هستند، می‌توانند با مراجعه به سامانه پرسمان تردد، از سفر بدون مشکل خود به کشور مطمئن شوند
  • حمایت از ایرانیان خارج از کشور از دغدغه‌های مهم دولت است
  • اعلام تحریم های ایران علیه افراد و نهادهای آمریکایی و انگلیسی/  نامه ایران به شورای امنیت در رد اتهامات اسرائیل/ حمله آمریکا و انگلیس به شمال یمن/ اعلام برگزاری رزمایش نظامی آمریکا و پاکستان
  • ایرانیان خارج از کشور از سربلندی ایران دفاع می‌کنند
  • ایرانیان خارج از کشور از سربلندی ایران دفاع می‌کنند.
  • باید از استقلال و پرسپولیس حمایت شود/ وقت کشی نکردیم
  • ظریف: تصور نکنیم اگر FATF را نپذیرفتیم تنبیه نمی‌شویم
  • تعارض منافع مصوبه افزایش ظرفیت پزشکی وجود دارد؟
  • ۱۲ حکم رئیس دانشگاه تهران برای بزرگداشت سنت دانشگاهی ایران صادر شد