Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-05-01@16:06:11 GMT

کمک1میلیون تومانی دولت برای تعویض کولرهای گازی قدیمی

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۲۸۴۰۸

کمک1میلیون تومانی دولت برای تعویض کولرهای گازی قدیمی

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز، «علیرضا احمدی یزدی» امروز سه شنبه افزود: بر اساس این طرح، دولت برای تعویض هر کولر گازی پنجره ای با کولرگازی نو و کم مصرف، یک میلیون تومان کمک مالی پرداخت می کند.


وی ادامه داد: در این طرح علاوه بر کمک مالی دولت، بخشی از منابع مالی از طریق اسقاط کولر قدیمی تامین می شود و بقیه را خریدار پرداخت می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون دفتر مدیریت مصرف شرکت توانیر افزود: با جایگزینی کولرهای نو به جای کولرهای گازی پنجره ای - که استفاده از آن در بسیاری از شهرهای جنوبی رایج است - مصرف برق بخش سرمایشی مشترکان، یک تا یک و نیم کیلووات کاهش می یابد.


احمدی یزدی اعلام کرد که برای شروع کار، تعویض یک هزار دستگاه کولر را در نظر گرفته ایم؛ البته این طرح هنوز اجرایی نشده و بعد از تصویب نهایی و تامین اعتبار، اجرایی خواهد شد.


وی گفت: اگر بتوانیم یک میلیون کولر گازی پنجره ای را با کولر گازی جدید تعویض کنیم، نیاز مصرف یک هزار مگاوات کاهش می یابد.


معاون دفتر مدیریت مصرف شرکت توانیر به سهم قابل توجه تجهیزات سرمایشی در مصرف برق اشاره کرد و گفت: از سالها پیش با وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان ملی استاندارد و گمرک جمهوری اسلامی مکاتباتی را آغاز کرده ایم که در ثبت سفارش کولرهای گازی، عملکرد و میزان مصرف به عنوان یک شاخص در نظر گرفته شود اما تاکنون این مذاکرات نتیجه ای نداشته است.


وی با بیان اینکه اکنون برچسب انرژی برای واردات کولرهای گازی ملاک نیست، اظهار کرد: دستگاه های متولی واردات باید به تجهیزاتی اجازه ورود دهند که دارای برندی معتبر و برچسب انرژی مناسب باشد.


معاون دفتر مدیریت مصرف شرکت توانیر تصریح کرد: البته بخش عمده ای از کولرهای گازی کشور به صورت غیررسمی و از مسیر قاچاق وارد می شود که هیچگونه نظارتی بر کیفیت این تجهیزات وجود ندارد.

 

 تابستان پارسال مصرف برق کشور رکورد زد و در زمان اوج به 55 هزار مگاوات رسید که 20 هزار مگاوات از این میزان مربوط به سیستم های سرمایشی بود.

ایرنا

110

 

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: کولر کمک تعویض قدیمی دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۲۸۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه ۱۰۵ میلیارد تومانی دولت به پروژه های آبفا در کردستان

به گزارش خبرنگار مهر، محمد فرهاد صبح سه شنبه در جلسه برنامه ریزی پروژه های آب و فاضلاب بیجار در سال ۱۴۰۴ که در محل فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: با بررسی های انجام شده تصمیمات خوبی در راستای پروژه های آب و فاضلاب در بیجار اتخاذ شده و با همکاری مسولین پروژه های مورد نظر اجرایی خواهد شد.

وی افزود: همچنین با مذاکراتی که با نماینده مردم بیجار صورت گرفته و حمایت هایی که از وزرارت نیرو داشته اند قول هایی در راستای پیگیری پروژه های آبرسانی و عمرانی در سطح استان داده شده که انتظار می رود به زودی این اقدامات اجرایی شود.

فرهاد در ادامه گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون مبلغ ۱۰۵ میلیارد تومان از محل اعتبارات طرح های عمرانی که شامل اعتبارات ملی و استانی تا کنون هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان خاطر نشان کرد: همچنین از محل اعتبارات منابع داخلی شرکت آب و فاضلاب تا کنون مبلغ ۶۰ میلیارد تومان در بیجار هزینه شده است که تمامی این اقدامات تقدیم به مردم شریف شهرستان بیجار خواهد شد.

کد خبر 6092819

دیگر خبرها

  • عضو انجمن اقتصاددان ایران: سنگینی بار عدم پرداخت بدهی گازی پتروشیمی‌ها بر دوش مردم است
  • عضو انجمن اقتصاددان ایران: سنگینی بار عدم پرداخت بدهی گازی پتروشیمی ها بر دوش مردم عادی است
  • نمایندگی تهران پکیج بوتان کجاست؟
  • قیمت کولر صنعتی | 2 سال گارانتی | شرایط چک و اقساط
  • دولت چقدر ارز ۲۸۵۰۰ تومانی پرداخت کرد؟
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی/ افزایش حدود ۶ برابری سرمایه‌گذاری در صنعت نفت در دولت سیزدهم
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی
  • هزینه ۱۰۵ میلیارد تومانی دولت به پروژه های آبفا در کردستان
  • مجهز بودن ۹۷ درصد ناوگان اتوبوسرانی مشهد به سیستم سرمایشی
  • تمدید طرح یارانه تشویقی ۲۲۰ هزار تومانی کالابرگ؟!