Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@07:28:57 GMT

فروشنده لبنیاتی حساب مشتریان را خالی می کرد

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۲۸۵۵۱

فروشنده لبنیاتی حساب مشتریان را خالی می کرد

تهران - ایرنا - پلیس در اعلام مهم ترین حوادث 24 ساعت گذشته از دستگیری فروشنده لبنیاتی خبر داد که با استفاده از دستگاه اسکیمر و به بهانه کوتاه بودن سیم آن با سوء استفاده از اعتماد مشتریان، کارت بانکی آنان را دریافت کرده و حساب‌ بانکی‌ شان را خالی می‌ کرد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ دوم مرتضی ابوطالبی گفت: فردی با طرح شکایت در دادسرا به همراه مرجوعه قضایی به این پلیس مراجعه و اذعان داشت، شب گذشته حدود ساعت 0030 بامداد، پیام‌های بانکی پشت سر هم برایم ارسال شد که متوجه شدم از کارتم در حالی که در اختیارم است طی چندین تراکنش حدود 3 میلیون تومان اقدام به خرید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این مقام ارشد انتظامی افزود: با توجه به حساسیت موضوع پیگیری پرونده در دستور کار قرار گرفت و طی 24 ساعت متهم پرونده دستگیر شد که در بازجویی از متهم مشخص شد وی در حدود 600 میلیون ریال کلاهبرداری کرده است.
سرهنگ ابوطالبی گفت: متهم که فروشنده یک لبنباتی بوده، پس از اخذ کارت و رمز آن به بهانه کوتاه بودن سیم دستگاه pos، در زیر میز به وسیله دستگاه اسکیر اقدام به کپی‌برداری از کارت خریدار کرده و سپس با دستگاه کارتخوان تراکنش مورد نظر را انجام داده و رسید و کارت را تحویل مشتری داده که در اولین فرصت از کپی صورت گرفته سوء استفاده کرده و اقدام به کلاهبرداری کرده است.

**اختلافات میان دو همکار به فضای مجازی کشیده شد
سرهنگ حسن کوره بلاغی رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان آذربایجان غربی از شناسایی و دستگیری فردی خبر داد که موجبات آزار و اذیت برای همکار خود را در فضای مجازی فراهم آورده بود.
وی افزود: با مراجعه فردی از شهروندان مبنی بر ایجاد مزاحمت در یکی از شبکه‌های اجتماعی برای وی و خانواده اش که منجر به هتک حیثت ‌و آبروریزی وی شده بود، موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.
وی ادامه داد: با‌ بررسی‌های فنی و پلیسی خاص متهم مورد نظر پرونده شناسایی و با دستور مقام قضایی به این پلیس دلالت داده شد. در تحقیقات به عمل آمده از وی و با مشاهده مستندات پرونده اعتراف کرده و اعلام داشت که بنده با شاکی همکار هستم و به دلیل رقابتی که با هم در محل کار داشتیم منجر به درگیری لفظی میان ما گردید، بنده نیز به قصد تلافی و انتقام جویی اقدام به انتشار مطالبی توهین آمیزی در یکی از شبکه‌های اجتماعی نسبت به وی کردم.

**کشف 5 میلیارد ریال کالای قاچاق در چهارمحال و بختیاری
سردار غلام عباس غلام زاده فرمانده انتظامی استان چهارمحال و بختیاری از کشف محموله قاچاق به ارزش 5 میلیارد ریال در محورهای مواصلاتی استان، خبر داد و گفت: به دنبال کسب خبری مبنی بر حمل کالای قاچاق از محورهای مواصلاتی استان به سمت استان های مرکزی کشور موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی استان قرار گرفت.
وی اضافه کرد: ماموران در محور «یاسوج - لردگان» به یک دستگاه کامیون کشنده مشکوک و آن را متوقف کردند. ماموران در بازرسی از این خودرو 130 دستگاه سم پاش به ارزش 5 میلیارد ریال کشف و یک نفر را نیز دستگیر کردند.

**کامیون حامل کالای قاچاق در لارستان توقیف شد
سرهنگ حسین دیندارلو فرمانده انتظامی لارستان استان فارس از توقیف یک دستگاه کامیون و کشف 47 دستگاه موتور و پنل کولر گازی قاچاق به ارزش 2 میلیارد ریال در آن شهرستان خبر داد و گفت: ماموران انتظامی شهرستان لارستان هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی به یک دستگاه کامیون مظنون و آن را متوقف کردند.
وی افزود: ماموران موفق شدند در بازرسی از این خودرو، 47 دستگاه موتور و پنل کولر گازی فاقد مجوز و مدارک قانونی را که به صورت ماهرانه ای در کامیون جاسازی شده بود، کشف کنند.
فرمانده انتظامی لارستان با بیان اینکه در این خصوص راننده خودرو دستگیر و به مقام قضائی تحویل داده شد، تصریح کرد: ارزش ریالی این محموله قاچاق 2 میلیارد ریال برآورد شده است.

**کلاهبرداری با ترفند فروش خودرو
سرهنگ علی صادقی فرمانده انتظامی شهرستان تیران و کرون استان اصفهان از دستگیری فردی که در پوشش بنگاه فروش خودرو مبلغ 10 میلیارد ریال از شهروندان کلاهبرداری و متواری بود خبر داد و گفت: در پی وصول شکایاتی مبنی بر اینکه فردی با راه اندازی یک بنگاه معاملاتی خودرو در شهرستان «تیران و کرون» از شهروندان کلاهبرداری و متواری شده بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس امنیت عمومی این فرماندهی قرار گرفت.
وی افزود: ماموران با انجام یک سری کارهای تخصصی موفق شدند این فرد را که 3 ماه متواری بود شناسایی و در یکی از شهرستان های همجوار دستگیر کنند.
سرهنگ صادقی با اشاره به اینکه فرد کلاهبردار مبلغ 10 میلیارد ریال از شهروندان تحت عنوان ودیعه خرید خودرو دریافت و متواری شده بود، گفت: در این رابطه پرونده ای تشکیل و متهم برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

**سارق جواهر فروشی تجریش به دام پلیس افتاد
سرهنگ 'علیرضا ناصری نژاد' رئیس کلانتری 101 تجریش از دستگیری سارق جواهر فروشی های تجریش خبر داد و گفت: متهم به 10 فقره سرقت معترف شد.
وی افزود: پس از وقوع چند فقره سرقت از طلا و جواهر فروشی های تجریش، تیمی از ماموران کلانتری به طور ویژه شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان را در دستور کار قرار دادند تا اینکه در تحقیقات پلیسی مشخص شد که سارق پس از اغفال متصدی مغازه از ویترین، تعدادی طلا و جواهر کش می رفته است.
ناصری نژاد افزود: در تحقیقات مشخص شد که متهم یکی از سارقان حرفه ای است که پس از تمام شدن مدت مرخصی به زندان برنگشته و اکنون تحت تعقیب است.
این مقام انتظامی با بیان اینکه مخفیگاه سارق در ستارخان شناسایی شد و ماموران موفق به دستگیری وی شدند، تصریح کرد: با دستگیری سارق، مالخر اموال مسروقه نیز شناسایی و دستگیر شد و هر دو متهم، تحت بازجویی اولیه قرار گرفتند.

**پلمب 2 انبار داروی گیاهی قاچاق
سرهنگ یداله حسن پور رئیس پلیس آگاهی استان کرمان از کشف داروهای گیاهی قاچاق دپو شده در 2 انبار به ارزش تقریبی 5 میلیارد ریال خبر داد و گفت: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی با انجام کار اطلاعاتی از دپوی مقدار زیادی داروی قاچاق در 2 انبار بزرگ در شهر کرمان مطلع شدند.
وی افزود: پس از تکمیل تحقیقات و با هماهنگی مقام قضائی انبارها مورد بازرسی قرار گرفتند و در آن ها انواع داورهای عطاری وارداتی شامل زنجبیل، کاکائو، ذرت، پودر نارگیل و مواردی از این دست که فاقد اسناد و مدارک گمرگی بودند، کشف شد.
سرهنگ حسن پور اضافه کرد: کالاهای کشف شده به ارزش تقریبی 5 میلیارد ریال به مراجع ذی صلاح تحویل و صاحبان آن نیز که 2 نفر بودند به مراجع قضائی معرفی شدند.

**توقیف محموله میلیاردی لوازم یدکی دوچرخه در شهرضا
سرهنگ 'محمد حسین بابا کلانی فرمانده انتظامی شهرستان «شهرضا» استان اصفهان از کشف یک محموله لوازم یدکی خارجی دوچرخه به ارزش 2 میلیارد ریال و دستگیری یک قاچاقچی خبر داد و گفت: ماموران انتظامی مستقر در ایستگاه بازرسی شهید «امامی» شهرستان «شهرضا» حین کنترل خودروهای عبوری، یک دستگاه کامیون کشنده را که از جنوب کشور به مقصد تهران در حرکت بود، برای بررسی مدارک و محموله متوقف کردند.
وی افزود: این خودرو حامل تعداد 376 کارتن لوازم یدکی خارجی دوچرخه بدون مجوز کمرگ بود که ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان 2 میلیارد ریال اعلام شده است.
این مقام انتظامی ادامه داد: در این خصوص راننده خودرو دستگیر و برای اقدامات قانونی، تحویل مراجع قضائی شد.
اجتمام*9105 *1569

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي حوادث فضاي مجازي سرقت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۲۸۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۱۵ هزار میلیارد ریال به حساب خرید برق شرکـت‌های توزیع

مدیرعامل شرکت توانیر از پرداخت ١٥ هزار میلیارد ریال به حساب خرید برق شرکتهای توزیع نیروی برق کشور از ابتدای اردیبهشت ماه امسال خبر داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مصطفی رجبی مشهدی، مدیرعامل شرکت توانیر در گردهمایی سراسری نیروگاههای کشور هدف اصلی از اصلاح روابط مالی صنعت برق را توقف تولید بدهی نیروگاهها اعلام کرد و گفت: شرکت توانیر تمام توان خود را برای تحقق این هدف به کار خواهد بست.

وی افزود: بر همین اساس طی دو سال اخیر طی دو نوبت یکبار 20 هزار میلیارد تومان و یک نوبت هم 30 هزار میلیارد تومان از مطالبات بخش تولید از طریق اسناد خزانه تسویه شده و از ابتدای اردیبهشت نیز جریان پرداخت نقدی به شرکت های تولید کننده برق از طریق بورس دنبال می شود.

وی با اشاره به ابلاغیه وزیر محترم نیرو که باید سهم معاملات برق به صورت رقابتی در بورس انجام شود، یادآور شد: تا پیش از این مدیریت منابع وابسته به حساب متمرکزی در توانیر بود که با توجه به اولویتها به تولیدکنندگان برق و بخشهای انتقال و توزیع تخصیص می یافت که با اصلاح روابط مالی صنعت برق در صدد کوچکتر کردن حساب مدیریت منابع و در ادامه آن استقرار نظام حکمرانی شرکتهای توزیع و تولید برق هستیم تا خود شرکتها در قبال درآمد و هزینه های خود مسوولیت داشته و متناسب با آن هزینه کنند که تحقق این امر، موجب بهبود کارایی شرکتها، رونق گرفتن بورس و افزایش رقابت و شفافیت میان بازیگران بورس انرژی می شود.

رجبی مشهدی به صفر رساندن مطالبات نیروگاهها طی یک بازه زمانی ٣ ساله را که در قانون مانع زدایی از توسعه صنعت برق هم تصریح شده را هدف گذاری وزارت نیرو دانست که شرکت توانیر با تمام قوا آن را دنبال می کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کولر‌های قاچاق در توقیف پلیس رودبار
  • کشف محموله های قاچاق در سمنان و میامی
  • کشف بیش از ۲ تن کودشیمیایی قاچاق در بناب
  • کشف پارچه قاچاق در خرمشهر
  • پرداخت ۱۵ هزار میلیارد ریال به حساب خرید برق شرکـت‌های توزیع
  • دستگیری ۲۶ سارق مغازه در خراسان جنوبی
  • کشف ۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در خراسان جنوبی
  • کشف ۲۰۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در قم/ ۸ قاچاق‌بر دستگیر شدند
  • شناسایی ۲ انبار کالای قاچاق در غرب تهران
  • کشف ۲۰۰ میلیارد ریال کالای قاچاق طی ۴۸ ساعت گذشته در قم