Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارتش سوریه حملات خود به مواضع گروه‌های تروریستی در جنوب دمشق را از سر گرفت. ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۳ بین الملل آسیای غربی نظرات

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)،  ارتش سوریه، استحکامات و مخفیگاه‌های گروه‌های تروریستی در منطقه "الحجر الأسود" واقع در جنوب دمشق را در راستای عملیات نظامی خود با هدف ریشه‌کنی کامل تروریست‌ها در این منطقه، هدف حملات هوایی و توپخانه‌ای قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، یگان‌های ارتش سوریه با پشتیبانی نیروی هوایی، اتاق‌های عملیات، مخفیگاه‌های گروه‌های تروریستی و انبارهای مهمات تروریست‌ها در الحجر الأسود را آماج حملات خود قرار دادند که در پی این حملات ده‌ها نفر از تروریست‌ها کشته و شماری از کانون‌های تروریستی منهدم شد.

حملات هوایی و توپخانه‌ای ارتش سوریه به مربع امنیتی تروریست‌ها در الحجر الأسود با تکیه با گزارش‌های سازمان‌های اطلاعاتی و رصد دقیق صورت گرفت.

از سوی دیگر پیشروی نیروهای زمینی ارتش سوریه در محورهای مختلف منطقه الحجر الأسود بعد از درهم شکسته شدن خطوط دفاعی تروریست‌ها ادامه دارد و این نیروها موفق شدند خطوط امدادرسانی به تروریست‌ها را بعد از درگیری‌های شدید با آن‌ها در مزارع واقع بین الحجر الأسود، "یلدا" و "ببیلا"، مسدود کند.

نیروهای ارتش سوریه همچنین موفق شدند اعضای یک گروه تروریستی را که در حال فرار بودند، به هلاکت برسانند.

عملیات ارتش سوریه علیه گروه‌های تروریستی تا بازپس‌گیری جنوب دمشق و برقراری امنیت محلات مجاور که در معرض حملات خمپاره‌ای گروه‌های تروریستی در منطقه الحجر الأسود و اطراف آن قرار دارند، ادامه خواهد یافت.

حملات خمپاره‌ای تروریست‌‎ها به محله "المیدان"

صبح امروز سه شنبه در پی حملات خمپاره‌ای تروریست‌ها به محله المیدان، خساراتی مالی به ساختمان‌های این محله وارد آمد.

نیروهای ارتش سوریه روز گذشته در ادامه عملیات خود علیه گروه‌های تروریستی موفق شدند تعدادی از استحکامات، مراکز تجمع و انبارهای مهمات تروریست‌ها در محله الحجر الأسود را منهدم کنند.

ارتش سوریه بارها به گروه‌های تروریستی در جنوب دمشق مهلت داد که خود را تسلیم کنند تا به اوضاع کسانی که تمایل دارند رسیدگی شده و ما بقی از این منطقه خارج شوند، اما اختلافات بین تروریست‌ها در منطقه الحجر الأسود، مانع اجرای تمام توافق‌های قبلی شد.

گروه تروریستی داعش که کل منطقه "الحجر الأسود" و بیش از نیمی از مساحت اردوگاه الیرموک را تحت اشغال خود دارد بزرگترین گروه تروریستی در جنوب دمشق به شمار می‌رود و این در حالی است که گروه تروریستی النصره و سایر گروه‌های تروریستی نیز بخش‌هایی از جنوب دمشق را در اشغال خود دارند.

همه شهرک‌هایی که عناصر تروریستی در جنوب دمشق در اشغال خود دارند به سایر محلات این شهر راه دارند و بنابراین عملیات نظامی ارتش سوریه در جنوب دمشق از اهمیت بالایی برخوردار است.

 ارتش سوریه دو روز قبل با کمک نیروهای دفاع ملی و گروه‌های مقاوم فلسطینی، حمله به گروه‌های تروریستی در اردوگاه "الیرموک" (اردوگاه آوارگان فلسطینی) و محله "الحجر الأسود" در جنوب دمشق را بعد از شکست همه میانجیگری‌ها در متقاعد کردن عناصر مسلح به خروج از این منطقه آغاز کرد.

انتهای پیام/

 

R36348/P36355/S8,90/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۲۸۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داعش فراخوان داد/ به جای فلسطین در افغانستان جهاد کنید!

به گزارش خبرآنلاین این گروه تروریستی که همکاری تنگاتنگی با رژیم صهیونیستی دارد و تحرکات آن همواره در خدمت منافع تل‌آویو بوده است، در حالی از طرفداران خود خواسته تا به‌جای فلسطین، برای جهاد به افغانستان بیایند که داعش گروه‌های مقاومت فلسطینی را مرتد دانسته و کشتن آنها را بر کشتن «کفار» اولویت می‌داند.

بر اساس گزارش رسانه‌ها، داعش خراسان بر هیچ منطقه‌ای از افغانستان تسلط ندارد و در گزارش رویترز نیز آمده است که هسته مرکزی این گروه تروریستی در ایالت بلوچستان پاکستان حضور دارد.

«ذبیح الله مجاهد» سخنگوی حکومت امارت اسلامی اعلام کرد گروه تروریستی داعش پدیده‌ای نیست که توانایی ایجاد مشکل برای افغانستان داشته باشد و در سال‌های اخیر توسط حکومت سرکوب شده است.

«ضمیر کابلوف» نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان نیز پیش از این گفته بود شاخه گروه تروریستی داعش در شمال افغانستان توسط نیروهای امریکایی و انگلیسی ایجاد شد.

۳۱۱۳۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902088

دیگر خبرها

  • داعش در افغانستان به طور جدی سرکوب شده است
  • طالبان: حضور داعش در افغانستان به صفر نزدیک شده است
  • پروژه جدید واشنگتن برای ادامه اشغالگری در خاک سوریه / حمایت ویژه از هسته‌های مخفی داعش برای توقف حملات نیروهای مقاومت علیه آمریکایی‌ها + نقشه میدانی و عکس
  • شهادت ۱۳ نیروی ارتش سوریه در حمله داعش به استان حمص
  • حمله هوایی دشمن صهیونیستی به حومه دمشق
  • حمله اسرائیل به جنوب سوریه
  • عیادت وزیر خارجه ایران از دیپلمات سوری آسیب دیده در حمله تروریستی اسرائیل به سفارت ایران در دمشق
  • داعش فراخوان داد/ به جای فلسطین در افغانستان جهاد کنید!
  • فراخوان داعش؛ به جای غزه در افغانستان «جهاد» کنید
  • فراخوان داعش؛ به جای غزه در افغانستان «جهاد» کنید