Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@01:58:05 GMT

نفوذ تفکر داعش به دلیل کم اطلاعی از عمق محتوای دین است

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۲۸۸۷۱

نفوذ تفکر داعش به دلیل کم اطلاعی از عمق محتوای دین است

مشهد- تولیت آستان قدس رضوی گفت: نفوذ تفکر داعش در میان برخی اقشار به دلیل کم اطلاعی از عمق محتوای دین است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی  در دیدار با مفتی اعظم تاتارستان اظهارکرد: وظیفه مراکز فرهنگی جهان اسلام مصون‌سازی مسلمین در برابر تهاجم غرب و تکفیری‌هاست. 

وی افزود:اگر ملت‌ها در شناخت معارف دینی عمیق شوند، می‌توانند در مقابل هجوم دشمن و افکار باطل ایستادگی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: دلیل اینکه تفکرات افراطی و تکفیری مانند داعش و القاعده در کشورهای اسلامی عده‌ای را تحت تأثیر قرار می‌دهند، کم‌اطلاعی از عمق محتوای دین است. 

وی خاطرنشان کرد: نباید به موفقیت‌های به دست آمده در مقابل تکفیری‌ها قانع شویم؛ تداوم اقدامات فرهنگی و اعتقادی برای مصون سازی مردم در برابر القائات و انحرافات این گروه‌ها همچنان یک ضرورت اساسی است. 

رئیسی گفت: اگر در مراکزی مانند چچن، عراق و سوریه به صورت جدی‌تر و قبل از نضج‌گیری تفکرات افراطی کار فرهنگی لازم صورت می‌گرفت، شاید هزینه‌ها کمتر می‌بود.آنچه می‌تواند نجات بخش مسلمین باشد، اسلام نابی است که مفسر آن اهل بیت(ع) هستند. 

تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد:امروز که رشد و توجه به معنویت در بین جوانان غربی و شرقی رو به افزایش است، قدرت‌های استکباری و سلطه جو می‌خواهند در جهان اسلام دین را امری فردی و شخصی معرفی کنند که در هیچ یک از شئون سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و... حضور و دخالت ندارد، در حالی که ما آنچه از آیات قرآن و سیره نبوی می‌آموزیم، ضرورت حکم‌فرمایی دین در تمام شئون زندگی است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۲۸۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید آیت الله نوری همدانی بر وحدت بیش از پیش علمای جهان اسلام

 آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید در دیدار با نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر همراهی با رهبری در تصمیمات در مقابل دشمن بویژه رژیم صهیونیستی اظهار داشت: باید هر گونه اختلاف را کنار گذاشت و با ایشان همراهی کرد، باید بدانیم امروز دنیای استکبار باهم متحد و آشکارا در یک صف واحد در مقابل ایران و گرو‌های مقاومت هستند.

وی وضعیت امروز جهان اسلام را حساس دانسته و با تقدیر مجدد از نیرو‌های مسلح در پاسخ بجا و قانونی و به موقع نسبت به رژیم صهیونیستی اظهار داشت: لازم است کشور‌های اسلامی خصوصاً علمای جهان اسلام بیش از گذشته وحدت و ارتباط داشته باشند تا بتوانند اثرگذار باشند.

وی افزود: براین اساس بر وحدت جهان اسلام تأکید می‌کنم و امروز لازم است مراکز علمی قم و نجف و الازهر با هم ارتباط عمیق داشته باشند.

شایان ذکر است در ابتدای این دیدار آیت‌الله عباس کعبی گزارشی از حوادث اخیر در منطقه و جهان اسلام ارائه کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • سردار بلندپایه سپاه که نامش در سریال ضدایرانی آورده شد /همرزم سردار سلیمانی که جلوی تکفیری ها ایستاد
  • تجمع اعتراضی مقابل سفارت اردن در تهران
  • اولیور کان: بی‌اطلاعی اولی هونس از اخراج ناگلزمان؟ من هیچ‌گاه چنین کاری نمی‌کنم
  • درخواست ویژه آیت الله نوری همدانی از جهان اسلام درباره اسرائیل
  • تاکید آیت الله نوری همدانی بر وحدت بیش از پیش علمای جهان اسلام
  • تولید محتوای مناسب و اثرگذار در حوزه عفاف و حجاب ضروری است
  • بی‌اطلاعی کمیته انضباطی از جرایم میلیاردی
  • کتاب «امام هشتم(ع) و بازی بزرگ عباسیان» روانه بازار نشر شد
  • انتشار کتاب امام هشتم (ع) و بازی بزرگ عباسیان
  • انتشارکتاب امام هشتم (ع) و بازی بزرگ عباسیان