Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-28@12:32:36 GMT

رها سازی کریه جنگلی در گلوگاه

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۲۸۹۳۹

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما , محمد علی طالبی افزود : این گربه جنگلی مصدوم با اعلام کشاورز دوستدار طبیعت در  روستای قلعه پایان پیدا و برای درمان .به کلینیک دامپزشکی محیط زیست استان منتقل شد.

وی گفت : این گربه جنگلی پس از یک دوره درمانی 10 روزه در زیستگاهش  رها شد.

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۲۸۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت تصویر گوزن قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار + فیلم

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان از ثبت تصویر گوزن قرمز ایرانی(مرال) در لنز دوربین تله‌ای حافظان طبیعت در ارتفاعات جنگلی شهرستان رودبار خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان حمزه عشوری امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ اظهار کرد: تصاویر زیبا و ارزشمندی از یک رأس گوزن قرمز (مرال) نر در ارتفاعات جنگلی شهرستان رودبار توسط یک کارگروه زبده از تشکلهای مردمی حافظان هیرکانی و همراهی یکی از محیط‌بانان حفاظت محیط زیست گیلان به ثبت رسیده است.

وی افزود: جنگل‌های هیرکانی گیلان از عرصه‌های طبیعی و بی نظیری است که هنوز می‌توان غرش پلنگ ایرانی و بانگ گوزن قرمز (مرال) را در آن شنید.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان خاطرنشان کرد: آموزش جوامع محلی، برخورد قاطع با شکارچیان غیرمجاز و تعامل با جوامع بومی و محلی و تلاش شبانه روزی محیط‌بانان سبب شده تا امنیت در زیستگاه برای این گونه‌های حیات وحش تأمین شود.

عشوری تصریح کرد: مشاهده گونه‌های ارزشمند همچون مرال، پلنگ و خرس قهوه‌ای در این استان گیلان نشان از این دارد که زیستگاه‌ها برای این حیوانات امن است.

به گزارش ایمنا، مرال یا گوزن قرمز که به آن «گاوکوهی» نیز گفته می‌شود از گونه‌های باشکوه جنگل‌های پهن برگ هیرکانی شمال ایران است و یکی از نمادهای تنوع زیستی جنگل‌های هیرکانی و از گونه‌های حمایت شده در زیستگاه‌های استان گیلان است.

کد خبر 748829

دیگر خبرها

  • ثبت تصویر گوزن قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار + فیلم
  • تجربه خاطراتی از ماجراجویی و لحظاتی شاد در دل طبیعت
  • انهدام باند قاچاق و تهیه زغال از چوب آلات جنگلی در گلبهار
  • پارک های جنگلی، اکوسیستمی ارزشمند اما بحرانی
  • جهش تولید با ورود شرکت‌های دانش‌بنیان ‌محقق می‌شود
  • توقیف چوب جنگلی قاچاق در آمل
  • آزادسازی اراضی ملی بابل با حکم دادگاه
  • پاکسازی پارک جنگلی النگدره و ناهار خوران گرگان به همت طبیعت دوستان
  • محصولات مرتعی نیشابور، سرمایه‌ای رو به نابودی
  • گلوگاه‌های فساد را ببندید