Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-26@00:55:31 GMT

تاثیرپذیری اوراق از بازارهای موازی

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۲۹۰۸۸

به گزارش ایکنا، ایسنا نوشت:بهنام محسنی  درباره قیمت اوراق تسهیلات مسکن در معاملات فرابورس ایران، اظهار کرد: به نظر من تاثیر بازارهای موازی تنها دلیل اصلی این نوسانات است، وقتی امکان سرمایه گذاری دیگری وجود دارد طبیعی است که علاقه سرمایه‌گذار به یک سمت دیگری حرکت خواهد کرد و این امر تاثیرگذار بر بازارهای موازی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازارهای پولی و مالی و مسکن بازارهایی هستند که به صورت موازی کار می کنند که به نظرم این دلیل اصلی است.

وی در پاسخ به اینکه در مقاطعی از سال ۱۳۹۶ قیمت تسه تا ۹۷ هزار تومان هم رفت، ولی در ابتدای سال ۱۳۹۷ قیمت‌ها تا ۵۵ تومان هم پایین آمد کدام قیمت به واقعیت نزدیک بود؟ گفت: وقتی که ما به بازار فعال اعتقاد داریم قیمتی که در بازار فعال کشف می‌شود، قیمتِ درست آن بازار است. نمی شود به این شکل راجع به آن اظهار نظر کرد که کدام قیمت درست است به دلیل اینکه ما در اوراق تسه با حباب مواجه نبودیم. تغییر ذائقه و تغییر انتظاراتی که از وضعیت اقتصاد کشور مورد توجه سرمایه گذار است در تصمیم سرمایه گذاران اثرگذار است در نتیجه در یک مقطع ممکن است اوراق تسه با اقبال عمومی مواجه شود و در مقطعی این اقبال به سمت بازاری دیگر حرکت کند.

محسنی در پاسخ به اینکه در سال جاری چه تعداد عرضه اولیه در فرابورس خواهیم داشت؟ گفت: شاید نتوان عدد دقیقی در این مورد ارائه داد چرا که شرکت های زیادی در حال مراحل مختلف رسیدن به عرضه اولیه هستند، اما سعی می کنیم تعداد عرضه ها از سال گذشته بیشتر باشد ولی به طور کلی هدف ما عرضه صحیح است و کیفیت عرضه ها از کمیت آن برای ما بیشتر حائز اهمیت است.

به گزارش ایسنا، قیمت اوراق تسهیلات مسکن در فروردین ماه ۱۳۹۷ با کاهش ارزش پول ملی، کاهش یافت و در برخی از سر رسیدها به حدود ۵۴ هزار تومان رسید در حال حاضر نیز قیمت بیشتر سررسیدها حدود ۶۰ هزار تومان است.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۲۹۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت مرغ و گوشت امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳+جدول

قیمت بعضی اقلام پروتئینی (مرغ، گوشت قرمز شامل گوسفند و گوساله) در بازارهای روز کوثر اصفهان اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، قیمت بعضی اقلام پروتئینی (مرغ، گوشت قرمز شامل گوسفند و گوساله) امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در بازارهای روز کوثر اصفهان به شرح جدول زیر است:

کد خبر 746279

دیگر خبرها

  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳+جدول
  • قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳+ جدول
  • قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳+ جدول
  • پیش‌بینی بورس چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • پیش‌بینی قیمت دلار ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ریزش بیشتر قیمت دلار در راه است؟
  • کاهش قیمت تخم‌مرغ در میادین و بازارهای میوه و تره‌بار
  • قیمت گوشت بوقلمون در میادین و بازارهای میوه و تره بار
  • کاهش قیمت تخم مرغ در میادین و بازارهای میوه و تره‌بار
  • قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳+ جدول