Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «طرفداری»
2024-04-27@09:49:51 GMT

هنری میشل، بازیکن و سرمربی مشهور فوتبال فرانسه درگذشت

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۲۹۱۹۴

هنری میشل، بازیکن و سرمربی مشهور فوتبال فرانسه درگذشت

هنری میشل در سن ۷۰ سالگی از دنیا رفت.

طرفداری- علاقه مندان به جام جهانی، احتمالا هنری میشل را فراموش نخواهند کرد. به گزارش اکیپ، سرمربی مشهور فرانسوی در سن ۷۰ سالگی از دنیا رفته است. میشل در دوران فوتبال خود به جز ۲ فصل حضور در اوسر، ۱۶ سال در نانت بازی کرد. او سه بار در نانت قهرمان لیگ فرانسه شد و یک بار مدال طلای جام حذفی را به گردن آویخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میشل جزئی از تیم ملی فرانسه در جام جهانی ۱۹۷۸ بود و در مجموع ۵۸ بازی ملی در این تیم ثبت کرد.

دوران مربیگری میشل، شهرت وی را چند برابر کرد. پس از قهرمان کردن فرانسه در المپیک ۸۴، هدایت تیم ملی فرانسه را در جام جهانی ۱۹۸۶ برعهده گرفت و خروس ها را سوم جهان کرد. پس از تجربیاتی کوتاه در کامرون و النصر امارات، میشل در سال ۱۹۹۵ هدایت تیم ملی مراکش را برعهده گرفت. شاگردان میشل در جام جهانی ۱۹۹۸ با درخشش مصطفی حاجی، نمایش های درخشانی را از خود ارائه کردند. مقصد بعدی، تیم ملی امارات بود که بعد از چندماه به پایان رسید. پس از چند ماه حضور در لیگ یونان، میشل هدایت تیم ملی تونس را برعهده گرفت که با ناکامی در جام ملت های آفریقا از کار برکنار شد.

هنری میشل به کار کردن در لیگ مراکش مشغول شد و در سال ۲۰۰۴ هدایت تیم ملی ساحل عاج را برعهده گرفت. میشل، ساحل عاج را برای اولین بار در تاریخ به جام جهانی ۲۰۰۶ رساند، جایی که این تیم فوتبال قابل تحسینی را بازی کرد. میشل بعد از جام جهانی ۲۰۰۶ به العربی قطر رفت و خیلی سریع اخراج شد. او این بار به مصر و باشگاه الزمالک رفت و یک فصل را در آنجا سپری کرد. میشل دوباره به تیم ملی مراکش برگشت تا خاطرات خوش گذشته را تکرار کند اما با ناکامی در جام ملت های آفریقا اخراج شد. او به لیگ آفریقای جنوبی رفت و یک فصل را با باشگاه سانداون پشت سر گذاشت. میشل دوباره به باشگاه الزمالک مصر بازگشت و پس از عدم موفقیت در لیگ اخراج شد. چند ماه تجربه در باشگاه راجا کازابلانکای مراکش هم فایده ای نداشت.

میشل در سال ۲۰۱۰ هدایت تیم گینه استوایی را برعهده گرفت اما با مشکل خوردن با فدراسیون، ۲ بار استعفا داد. تیم ملی کنیا در سال ۲۰۱۲، آخرین تجربه مربیگری هنری میشل در فوتبال بود. جایی که ۴ ماه بعد به خاطر عدم همکاری فدراسیون و مشکلاتی در قرارداد، از آن استفاده داد. نام هنری میشل به خاطر هدایت چهار تیم ملی فرانسه، کامرون، مراکش و ساحل عاج در جام جهانی، در تاریخ ثبت شده است. این مربی فرانسوی هدایت ۶ تیم ملی آفریقایی را در کارنامه خود دید.

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۲۹۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جانشین کلوپ تایید کرد: من سرمربی لیورپول هستم!‏

به گزارش "ورزش سه"، چند ماه شایعه و گمانه‌زنی درباره جانشین ‏یورگن کلوپ در لیورپول بالاخره به پایان رسید و گزینه‌ای که در ‏روزهای اخیر از او به عنوان گزینه اصلی لیورپول یاد می‌شد تایید کرد ‏که به زودی سکان هدایت این تیم را به عهده می‌گیرد. ‏

آرنه اسلوت، سرمربی فعلی فاینورد، تایید کرد که دوست دارد به ‏لیورپول برود و مذاکرات بین او و باشگاه در حال حاضر در جریان ‏است. اسلوت برای اینکه خیال همه را راحت کند گفت اطمینان دارد ‏که سرمربی بعدی لیورپول او خواهد بود. ‏

این مربی هلندی که با شبکه ای‌اس‌پی‌ان گفتگو می‌کرد گفت:" ‏می‌توانم این را بگویم که دو باشگاه در حال مذاکره هستند و من در ‏اتاق انتظارم. ولی برای خودم روشن است که دوست دارم به لیورپول ‏بروم. من حالا منتظر توافق نهایی دو باشگاه هستم ولی اطمینان ‏دارم که کار تمام خواهد شد. در حال حاضر دو باشگاه در حال ‏چانه‌زنی هستند و من به عنوان چهره اصلی این ماجرا باید به این ‏احترام بگذارم. در روزهای آینده همه چیز روشن‌تر خواهد شد". ‏

اسلوت که از سال 2021 هدایت فاینورد را بر عهده گرفته با این تیم ‏چند جام قهرمانی به دست آورده است. پیش از این از او به عنوان ‏گزینه هدایت لیدز یاد می‌شد ولی در روزهای اخیر نام لیورپول به ‏عنوان خواهان این مربی هلندی مطرح شد. ‏

دیگر خبرها

  • توافق نهایی کونته با ناپولی
  • غیر رسمی؛ آرنه اسلوت سرمربی لیورپول شد
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • توصیه موسیالا به امباپه: به بایرن بیا!
  • جانشین کلوپ تایید کرد: من سرمربی لیورپول هستم!‏
  • کانادایی‌ها به دنبال استخدام سولسشایر
  • هینن سرمربی تیم ملی والیبال چین شد
  • لیگ ملت‌ها: لیست سرمربی مشهور با یک سورپرایز
  • معارفه دستیار اول سرمربی بعدی تراکتور بدون نفر اصلی!
  • تایید مذاکره بایرن با رانگنیک