Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-28@00:17:13 GMT

13 هزار قوچانی در حوزه اصناف مشغول به فعالیت هستند

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۲۹۲۷۱

13 هزار قوچانی در حوزه اصناف مشغول به فعالیت هستند

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت قوچان گفت: بیش از هفت هزار واحد صنفی مجازی در قوچان مشغول فعالیت است و بیش از 13 هزار قوچانی بطور مستقیم در حوزه اصناف مشغول به فعالیت هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قوچان خبر، علی حبیبی کیا در گفتگو با خبرنگار ما با تشریح وضعیت اصناف در قوچان اظهار داشت: هفت هزار و 105 واحد صنفی مجاز و حدود 400 الی 600 واحد صنفی غیرمجاز در این شهرستان فعالیت می کنند که این حجم از واحدهای صنفی غیرمجاز ناشی از گردش مشاغل و فشار بیکاری و تلاش افراد بیکار برای ایجاد شغل می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: از مجموع حدود هفت هزار واحد صنفیف دو هزار و 686 واحد در بخش توزیعی، هزار و 335 واحد در بخش خدماتی و هزار و 298 واحد در حوزه خدمات فنی مشغول فعالیت می باشند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت قوچان  با بیان اینکه با احتساب ضریب یک و هشت دهم، بیش از 13 هزار نفر در واحدهای صنفی قوچان بطور مستقیم مشغول به فعالیت می باشند، افزود: در سال 96 حدود 289 نفر بطور مستقیم و غیرمستقیم در بخش مشاغل خانگی مشغول فعالیت شدند که با توجه به اینکه مشاغل خانگی کم هزینه ترین راهکار ایجاد شغل برای افراد بیکار محسوب می شود و از سوی باتوجه به بحران بیکاری و حجم افراد بیکار جامعه، استفاده از این روش برای ایجاد اشتغال یکی از راهکارهای مرسوم محسوب می شود.

حبیبی کیا در پاسخ به سوالی پیرامون نحوه محاسبه و هزینه کرد حق عضوت اصناف خاطر نشان کرد: حق عضویت براساس نوع و درجه فعالیت صنفی متفاوت است و هر اتحادیه مبلغی را پیشنهاد می دهد و که در کمیسیون نظارت مورد بررسی و تصویب قرار می گیرد و بخشی از حق عضویت های دریافتی نیز برای هزینه های جاری اتحادیه ه هزینه و بخشی نیز به حساب اتاق اصناف شهرستان و بخشی نیز به حساب اتاق اصناف کشور واریز می شود.

انتهای پیام/َ

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۲۹۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب واحد صنفی متخلف در بویین میاندشت

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ رییس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان بوئین و میاندشت گفت: این واحد صنفی فروش دخانیات به دلیل پافشاری بر ارتکاب تخلف تقلب و تداخل صنفی به دستور رئیس شعبه ویژه گشت سیار مهروموم شد.
رحمان صبوحی افزود: پرونده تقلب این واحد صنفی درشعبه اول بدوی شهرستان بوئین و میاندشت رسیدگی شد.

دیگر خبرها

  • احیای واحدهای تولیدی راکد در دستور کار دولت است
  • پلمب واحد صنفی متخلف در بویین میاندشت
  • پلمب۲ تالار متخلف در صومعه‌سرا
  • منع بکارگیری مشمولان غایب در واحد‌های صنعتی، معدنی و صنفی
  • فعالیت هدفمند در فضای مجازی مورد توجه قرار گیرد
  • گشت صیانت از حقوق شهروندی در رفسنجان
  • ۳ واحد صنفی متخلف در ورامین پلمپ شد
  • فعالیت ۱۰ هزار نفر در طرح‌های صنعتی ایلام
  • خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون مجوز را دارد
  • ۱۰ هزار نفر در طرح های صنعتی ایلام مشغول به کار هستند