Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-08@19:20:27 GMT

یادداشت تفاهم امارات و عراق برای بازسازی مسجد جامع نوری

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۲۹۵۵۵

یادداشت تفاهم امارات و عراق برای بازسازی مسجد جامع نوری

امارات با عراق و سازمان تربیتی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) توافق‌نامه آغاز طرح بازسازی و مرمت مسجد جامع نوری و مناره آن را در موصل امضا کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از خبرگزاری رسمی امارات (وام)، نوره بنت محمد کعبی، وزیر فرهنگ امارات در کنفرانس خبری مشترک با فریاد محمد رواندزی، وزیر فرهنگ، گردشگری و آثار باستانی عراق و نمایندگان سازمان یونسکو، اوقاف سنی عراق و سازمان همکاری اسلامی از امضای یادداشت تفاهم در زمینه آغاز طرح پنج ساله بازسازی مسجد جامع نوری خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هزینه این طرح 50 میلیون و 400 هزار دلار برآورد شده است و با همکاری مرکز بین‌المللی مطالعه، حفاظت و مرمت آثار تاریخی فرهنگی (ایکروم- ICCROM) اجرایی خواهد شد.

قدمت مسجد نوری در موصل به قرن دوازدهم برمی‌گردد که سال 2017 تخریب شد و ارتش عراق گروه تروریستی داعش را مسئول انفجار آن می‌داند.

مسجد نوری همان مسجدی است که ابوبکر بغدادی، رهبر داعش در سال 2014 در آنجا به صورت علنی تشکیل حکومت خودخوانده‌اش را اعلام کرد.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۲۹۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لغو یکطرفه تفاهم نامه دانشگاه تهران با معاونت امور زنان

حمایت از برنامه‌ها و طرح‌های دانشگاه در جهت اهداف و راهبرد‌های سیاست‌های کلی نظام در حوزه زن و خانواده، همکاری و مشارکت در زمینه فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی، بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های طرفین و مشارکت در راه‌اندازی دانشکده علوم خانواده از جمله اهداف و محور‌های همکاری مشترک در این تفاهم‌نامه بود.

به گزارش مهر، فاطمه یزدیان رئیس دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران در نامه اعلام لغو تفاهم‌نامه دانشگاه تهران و معاونت امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور، از عدم ایفای تعهدات معاونت امور زنان و خانواده به عنوان دلیل خاتمه دادن به این تفاهم‌نامه ۳ ساله نام برده است.

دیگر خبرها

  • ◄ حرکت قطار انجمن مهندسی دریایی بر ریل پیشرفت
  • اعتراض دانشجویان به تعطیلی ۲۳ ماهه مسجد دانشگاه شریف
  • لغو یکطرفه تفاهم نامه دانشگاه تهران با معاونت امور زنان
  • لغو تفاهم‌نامه دانشگاه تهران با معاونت امور زنان رئیس‌جمهور
  • انعقاد تفاهم نامه علمی بین دانشگاه علوم پزشکی یزد و اندونزی
  • انعقاد تفاهم‌نامه بین شهردار اصفهان و مدیرعامل بانک شهر برای توسعه همکاری‌ها
  • مسجد یوردشاهی ارومیه مرمت و ساماندهی می شود
  • آغاز مرمت و بازسازی مسجد تاریخی یوردشاهی ارومیه
  • همکاری‌های کشاورزی ایران و تاجیکستان گسترش می‌یابد
  • انعقاد تفاهم‌نامه طرح «هر مسجد یک حقوقدان» در سیستان و بلوچستان