Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-24@18:21:10 GMT

قاضی‌عسکر: ظرفیت کاروان‌های حج ۹۷ تکمیل شد

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۲۹۷۰۴

قاضی‌عسکر: ظرفیت کاروان‌های حج ۹۷ تکمیل شد

نماینده، ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به تکمیل شدن ظرفیت حج تمتع سال جاری بر لزوم شتاب بخشیدن به امور اجرایی و پزشکی حج ۹۷ تأکید کرد.

خبرگزاری فارس: حجت‌الاسلام سیدعلی قاضی‌عسکر نماینده، ولی فقیه در امورحج و زیارت در جلسه امروز شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت با توجه به پرشدن ظرفیت کاروان‌های حج ۹۷، خواستار شتاب بخشیدن به کار‌های فرهنگی، اجرایی و معاینات پزشکی زائران شد و گفت: درشرایط کنونی هماهنگی و انسجام نیرو‌های دست اندرکار در حوزه حج ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این جلسه نحوه تأمین ارز و برنامه‌ریزی برای اسکان زائران در مکه مکرمه و مدینه قبل و بعد بررسی شد و سرپرست حجاج ایرانی تاکید کرد: بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت باید درکنار یکدیگر کار‌ها را با قوت و استحکام انجام دهند و در تحقق اهداف و برنامه‌های مصوب بکوشند.

همچنین سیدعلی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال از انجام معاینات پزشکی حدود ۴۰ نفر از زائران حج ۹۷ خبر داد و گفت: انتظار می‌رود روند معاینات و اعلام نتایج تا ۱۰ اردیبهشت‌ماه به پایان برسد.

در ادامه حمید محمدی رئیس سازمان حج و زیارت از سفر آینده خود به عربستان برای مذاکره با وزیر حج این کشور و پیگیری مسایل حج و سفر هفته گذشته در قالب هیأت همراه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عتبات عالیات گزارشی بیان کرد.

اکبر رضایی معاون حج و عمره نیز افزود: در کارشناسی بررسی آسیب‌های حوزه عتبات کاهش هزینه‌ها و سیاست ارائه خدمات بهتر به زائران در اولویت برنامه‌ها قرار گرفته است. لینک کوتاه خبر: farda.fr/003Nab

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۲۹۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۸۳ هزار زائر به حج ۱۴۰۳ اعزام می‌شوند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، در نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت که به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت تشکیل شد، سید عباس حسینی، رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه حج و زیارت برای کاهش عوامل و افزایش سرانه زائر گفت: تاکنون بیش از ۸۲۷۰۰ زائر برای حج ۱۴۰۳ ثبت نام کردند و انتظار می‌رود ظرفیت باقیمانده تا پایان این هفته تکمیل شود.

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه اقدامات لازم برای صدور روادید زائران آغاز شده است، ابراز امیدواری کرد؛ روند اخذ روادید زائران در بازه زمانی مورد نظر تکمیل شود.

در این نشست، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از همه دست اندرکاران سفر‌های عمره و حج برای فراهم کردن مقدمات لازم به منظور اعزام حجاج ایرانی به سرزمین وحی قدردانی و تصریح کرد که خادمان موظفند به خواسته‌های زائران توجه کنند و برای مواردی که امکان اجرا دارد راهکار مناسب ارائه دهند.

در ادامه این نشست دکتر سید علی مرعشی، رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت از روند معاینات زائران حج پیش رو و حمیدرضا محمدی، معاون عتبات سازمان حج در مورد برنامه‌های این حوزه برای اعزام‌های امسال و نحوه بررسی و رسیدگی به مشکلات شرکت‌های ارائه دهنده خدمات به زائران عتبات عالیات در دو سال گذشته گزارش دادند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت گفت: استطاعت ۸۲۱۶۴ زائر تاکنون تایید شده و ۱۵۰۰ نفر هم به کمیسیون‌های پزشکی ارجاع و تنها ۱۴۳ نفر رد شدند.

همچنین در این نشست مهران فرشید، مدیرکل دفتر طرح و برنامه و فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی از سامانه جامع مسکن و آثار استفاده از آن در چیدمان پرواز‌ها و اسکان در هتل‌ها گزارشی ارائه کرد و نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از معاون عتبات سازمان حج خواست؛ درخصوص فعالیت شرکت‌های ارائه دهنده خدمات درسال ۱۴۰۱ بررسی لازم انجام و راهکار مناسب برای برخی مشکلات مرتبط با این شرکت‌ها برای تصمیم گیری به جلسه شورای برنامه ریزی ارائه شود.

دیگر خبرها

  • استطاعت ٩٨ درصد زائران حج تمتع امسال مشخص شد
  • استطاعت ۹۸ درصد زائران حج تمتع امسال مشخص شد
  • سفر به خانه خدا بعد از ۹ سال | جزئیات عمره ۱۴۰۳
  • اعزام بیش 83 هزار زائر در حج 1403 
  • بیش از ۸۳ هزار زائر به حج ۱۴۰۳ اعزام می‌شوند
  • استطاعت بیش از ۸۲ هزار زائر برای حج آینده تایید شد
  • اعزام بیش ۸۳ هزار زائر در حج تمتع سال ۱۴۰۳
  • بیش از ۵ میلیون نفر در نوبت عمره هستند/ ظرفیت کاروان‌ها تکمیل شد
  • تکمیل ظرفیت کاروان‌های عمره/ بیش از ۵ میلیون نفر در نوبت عمره هستند + فیلم
  • تکمیل ظرفیت کاروان‌های عمره/ بیش از ۵ میلیون نفر در نوبت عمره هستند