Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس هیئت شطرنج خراسان رضوی گفت: فدراسیون شطرنج از چهار تا پنج سال گذشته تاکنون تنها یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به هیئت شطرنج خراسان رضوی تقبل کرده که معادل ۱۷۰۰ نان سنگک است. ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۸ استانها خراسان رضوی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، محمدرضا وجدانی؛ رئیس هیئت شطرنج خراسان‌رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مورد اقدامات و برنامه‌های هیئت شطرنج، توضیحاتی را ارائه کرد که مشروح آن را در متن زیر می‌خوانید:

تسنیم: چه برنامه‌هایی در هیئت شطرنج خراسان رضوی در سال جدید قرار است برگزار شود؟

وجدانی: هیئت شطرنج خراسان رضوی برنامه‌های بسیاری را در آینده برگزار می‌کند که یکی از آنها، برگزاری مجمع انتخاباتی رئیس جدید هیئت شطرنج استان است، رئیس هیئت جدید به اختیار خود می‌تواند برنامه‌ها را برگزار کند و یا اینکه در آنها تغییراتی ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هیئت شطرنج خراسان رضوی پس از وقفه‌ای دو ساله، در نخستین هفته ماه مهر هفتمین دوره مسابقات جام بین‌المللی خیام را برگزار می‌کند، مسابقات جام رمضان نیز در ماه مبارک رمضان برپا می‌شود، همچنین مسابقات ماهانه متعددی در استان تشکیل شده و ورزشکاران مبتدی تا حرفه‌ای در این رقابت‌ها حضور دارند.

برگزاری کلاس‌های مربی‌گری و داوری در درجات مختلف، نیز یکی از برنامه‌های هیئت شطرنج خراسان رضوی بوده که در سال 97 توسط رئیس هیئت جدید انجام می‌شود، لازمبه ذکر است در 20 روز گذشته، وصال حامدنیا، قهرمان زیر 18 سال آسیا شد، تاکنون آمار ورزشکاران سازمان‌یافته ریتینگ دار حرفه‌ای به بالغ بر 650 نفر نیز می‌رسد.

 تسنیم: هیئت شطرنج خراسان رضوی چه اقداماتی را در سال گذشته به ثبت رساند؟

وجدانی: یکی از اقدامات حائز اهمیت هیئت شطرنج خراسان رضوی در سال گذشته، برگزاری هجدهمین دوره مسابقات بین‌المللی شطرنج بود، این هیئت علاوه بر مسابقات بین‌المللی، هر ماه مسابقات ریتد را برگزار می‌کرد، کلاس‌های داوری و مربی‌گری بسیاری برگزار شد و داوران درجه سه افزایش یافتند، این هیئت چندین مقام قهرمانی در بخش‌های مختلف اعم از کشوری در هر رده سنی کسب کرده است.

تسنیم: تاکنون هیئت شطرنج خراسان رضوی با صدا و سیما رایزنی داشته است؟

وجدانی: هیئت شطرنج خراسان رضوی با صدا و سیما جهت پوشش خبری و بازخورد مردمی تعاملاتی صورت داده و از هیئت به خوبی حمایت می‌کند، این سازمان خبرهای حائز اهمیت شطرنج در استان را پخش می‌کند.

تسنیم: میزبانی می‌تواند نقش موثری در ارتقا و توسعه شطرنج در استان داشته باشد؟

وجدانی: میزبانی محاسن بسیاری داشته و تاثیر بسیاری در جذب مردم به شطرنج دارد، به گفته مربیان بزرگ و جهانی، مربی‌گری 30 درصد و برگزاری مسابقات 70 درصد در پیشرفت و توسعه شطرنج موثر است، در صورت برگزاری مسابقات جهانی، توجه تمامی مردم از سراسر دنیا جلب می‌شود، این موضوع نقش میزبانی را در شطرنج پررنگ‌تر می‌کند.

تسنیم: اقدامات مربوط به شهرستان‌ها در هیئت شطرنج خراسان رضوی با چه روندی پیش می‌رود؟

وجدانی: هیئت شطرنج خراسان رضوی با وجود حمایت اندک ارگان‌ها، به شهرستان‌های فعال مانند سبزوار، نیشابور، فریمان، قوچان و نظایر آنها کمک رسانی می‌کند و برای شهرستان‌هایی که مسابقات مختلف برگزارمی‌کنند، داور و تجهیزات لازم فرستاده می‌شود.

تسنیم: هیئت شطرنج خراسان رضوی مبحث استعدادیابی را چگونه پیگیری می‌کند؟

وجدانی: آموزش و پرورش بستر وسیعی برای تمامی ورزش‌ها است، لازم به ذکر است که اداره کل آموزش و پرورش، پیش از اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی، نخستین تفاهم‌نامه خود را با هیئت شطرنج استان منعقد کرد.

تسنیم: میزان فعالیت‌های هیئت شطرنج خراسان رضوی با بودجه تخصیص یافته همخوانی دارد؟

وجدانی: تاکنون بودجه تخصیص یافته با فعالیت‌های هیئت شطرنج خراسان رضوی همخوانی نداشته و این هیئت هر سال با این مشکل مواجه می‌شود، اما امسال این موضوع به دلایل متعددی کمی پررنگ تر شده اما مغایرت شدیدی با سال‌های گذشته ندارد.

تسنیم: هیئت شطرنج استان به چه میزان مورد حمایت اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی و فدراسیون شطرنج قرار گرفته است؟

وجدانی: فدراسیون شطرنج از چهار سال گذشته تاکنون یک میلیون و 700 هزار تومان به هیئت تقبل کرده است که معادل روزانه یک نان سنگک و یا در مجموع 1700 عدد نان سنگک است؛ در واقع این هیئت توسط اداره کل ورزش و جوانان استان و فدراسیون شطرنج حمایت شده اما این هیئت بیش از این نیازمند حمایت اسپانسر است، در هر صورت یک اسپانسر قدرتمند می‌تواند نقش موثری در ارتقای شطرنج در استان داشته باشد.

تسنیم: با توجه به نیاز هیئت شطرنج خراسان رضوی به اسپانسر، آیا این مورد در هیئت محقق می‌شود؟

وجدانی: خیر؛ به دلیل فقدان تبلیغات میدانی، اسپانسری از هیئت شطرنج خراسان رضوی حمایت نمی‌کند، بنابراین هیئت پس از مدتی خودکفا شده و به صورت مستقل تمامی امور خود را با برنامه‌ریزی پیش‌می‌برد، در صورت وجود اسپانسر قطعاً شرایط بهتر بوده اما فقدان آن سبب اُفت و نابود شدن شطرنج در استان نمی‌شود.

وضعیت از ابتدا همین بوده و هیئت با مشکلات مادی روبه‌رو است، شطرنج استان با این مشکلات همراه بوده و خود را با این موضوع وفق داده است، تا جایی که بنده نه تنها درآمدی از این هیئت ندارم بلکه خود نیز اسپانسر هیئت شطرنج خراسان رضوی هستم، کناره‌گیری‌ام از فعالیت در این زمینه دلایل دیگری دارد.افراد فعال در زمینه ورزش، نباید به درآمد و حقوق خود توجه داشته باشند، بلکه باید به تلطیف فضا کمک کنند.

تسنیم: هیئت شطرنج خراسان رضوی مکان مناسبی برای برگزاری مسابقات و تمرینات خود دارد؟

وجدانی: هیئت شطرنج خراسان رضوی در سالن شهید بهشتی در مجموعه اداره‌کل ورزش و جوانان استان در بلوار فردوسی مکانی اختصاصی در اختیار داشته و ورزشکاران فعالیت‌های خود را در این مکان انجام می‌دهند، این هیئت در مبحث مکان برگزاری مسابقات و تمرینات شطرنج مشکل حادی ندارد.

انتهای پیام/ ز

R41347/P41362/S6,1188/CT2

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۳۰۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرودگاه گناباد، پیشران توسعه و رونق در جنوب خراسان رضوی

مهدی توکلی گفت: فرودگاه منطقه‌ای شهدای گناباد ظرفیت مهم توسعه و رونق اقتصادی در جنوب استان خراسان رضوی و شمال استان خراسان جنوبی را دارا است.

وی خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی این فرودگاه بستری برای حمل‌ و نقل هوایی و جابجایی مسافر در ۱۵ شهر پیرامونی آن فراهم آمده است.

رئیس فرودگاه شهدای گناباد اظهار کرد: با راه‌اندازی فرودگاه منطقه‌ای شهدای گناباد که بعد از ۳۰ سال با پیگیری‌های مجدانه دولت سیزدهم به سرانجام رسید، زمان سفر به تهران به حدود یک ساعت کاهش یافت و آرزوی دیرینه مردم منطقه محقق شد.

وی بیان کرد: فرودگاه منطقه‌ای شهدای گناباد بعد از فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد و فرودگاه شهدای سبزوار به‌ عنوان سومین فرودگاه تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در خراسان رضوی با ارزش ۷۰۰ میلیارد تومان در خردادماه پارسال افتتاح و از مهرماه به بهره‌برداری رسید.

رئیس فرودگاه شهدای گناباد اذعان کرد: شرکت هواپیمایی وارش با برقراری پروازهای منظم هفتگی در مسیر تهران ـ گناباد ـ تهران طی ۴۰ پرواز بیش از ۳۹۰۰ نفر مسافر را تاکنون جابجا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: تا فاصله ۱۵۰ کیلومتری فرودگاه گناباد، ساکنین شهرستان‌های جنوب خراسان رضوی و شمال خراسان جنوبی از جمله گناباد، بجستان، بردسکن، خلیل‏‌آباد، قائن، فردوس، خضری و دشت بیاض، سرایان، خواف و... در زمان کمتر از ۲ ساعت می‌توانند به فرودگاه دسترسی داشته باشند، همچنین این زمان برای ساکنان شهرستان کاشمر در فاصله ۱۲۵ کیلومتری گناباد حدود ۷۵ دقیقه است.

توکلی گفت: فرودگاه منطقه‌ای شهدای گناباد در ۶ کیلومتری شمال این شهر و در حاشیه بزرگراه گناباد به تربت‌حیدریه احداث شده که دسترسی سریع و آسان و بدون بار ترافیکی یکی از مزیت‌های نسبی آن است.

وی افزود: از جمله امکانات در این فرودگاه برای مسافران، پارکینگ شبانه‌روزی و ساعتی، تاکسی درون‏‎ شهری و برون‏ شهری با قیمت مناسب، اتاق کودک -کافی شاپ و غرفه عرضه سوغاتی و صنایع دستی شهرستان است.

رئیس فرودگاه شهدای گناباد بیان کرد: افزایش تقاضای سفر هوایی و حمایت مردمی، شرط لازم جهت افزایش تعداد پروازها در هفته است که در صورت تحقق آن، با زیرساخت فعلی ظرفیت برقراری پروازها به‌صورت همه‌روزه در مسیرهای مختلف هوایی را دارد.

وی با بیان اینکه مسافران می‌توانند برای خرید بلیت از سایت‌‏های معتبر اقدام کنند، گفت: راه‌اندازی این فرودگاه بستر توسعه و رونق منطقه در زمینه‌های مختلف را افزایش داده است.

مرحله نخست بهره‌برداری از فرودگاه منطقه‌ای شهدای گناباد به عنوان سومین فرودگاه استان خراسان رضوی چهارم خردادماه سال گذشته با حضور رییس مجلس شورای اسلامی آغاز شد. برای تکمیل و بهره‌برداری از فرودگاه منطقه‌ای شهدای گناباد در مجموع ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

فرودگاه شهدای گناباد دارای زمینی به وسعت ۲۵۰۰ هکتار و ۲۷۰۰ متر باند به عرض ۶۰ متر است و تا فرودگاه مشهد ۲۷۰ کیلومتر تا سبزوار ۳۰۰ کیلومتر و تا بیرجند ۲۱۸ کیلومتر فاصله دارد و اکنون به عنوان سومین فرودگاه استان خراسان رضوی بعد از مشهد و  سبزوار، در منطقه جنوب خراسان رضوی فعالیت دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • مشهد قطب آجیل ایران می‌شود
  • کاهش دما و بارش باران در راه مشهد
  • تشکیل ۳ پرونده جرایم انتخاباتی خراسان رضوی در دور اول
  • ثبت ۵۰۰ فقره تصادف در شبانه‌روز گذشته در مشهد
  • فرودگاه گناباد، پیشران توسعه و رونق در جنوب خراسان رضوی
  • ۸۲ مصدوم در تصادفات مشهد
  • تصادفات مشهد ۸۲ مصدوم بر جا گذاشت
  • هوای گرم در خراسان رضوی ماندگار است
  • هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد «سالم» است
  • تصادفات در مشهد یک کشته و ۴۳ مصدوم بر جای گذاشت