Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی شبکه راشاتودی در مطلبی نوشت: «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا پیش از این درباره خروج نیروهای نظامی این کشور از سوریه صحبت کرده بود. بهانه واشنگتن برای حضور در سوریه، مقابله با گروه های تروریستی و افراطی است. با این حال، لاف زنی ترامپ در خصوص خارج کردن نیروهای نظامی خود از سوریه به معنای چشم پوشی از منافع آمریکا در منطقه نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بلکه این موضوع با اقدامات کثیف امپریالیسم آمریکایی مرتبط است.

به عبارت دیگر، خارج شدن و دور ماندن آمریکا از خاورمیانه به معنای آغاز جنگ های بیشتر در این منطقه است؛ چراکه سیاست های امپریالیستی کثیف آن، که در راستای حفاظت از منافعش است، هیچگاه اجازه برقراری آرامش را در منطقه نخواهد داد.

در این مقاله آمده است: ترامپ سعی دارد به نوعی وعده های انتخاباتی خود را در مورد خارج کردن نیروهای آمریکایی از دیگر کشورها و پایان دادن به مداخلات نظامی خارجی عملی کند. با وجود این، حتی اگر آمریکا نیروی های خود را از کشورهای دیگر خارج کند، برای اشاعه امپریالیسم خود باید به دخالت های غیرمستقیم در نقاط مختلف جهان ادامه دهد.

در همین رابطه، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه روز گذشته پیش از دیدار با ترامپ در مصاحبه با شبکه فاکس گفت یکی از محورهای این ملاقات مربوط به حفظ نیروهای آمریکایی در سوریه است. وی همچنین اظهار داشت برای باقی ماندن نیروهای نظامی آمریکا در سوریه به ترامپ اصرار خواهد کرد. مکرون مدعی شد  با خروج نیروهای آمریکایی از سوریه، استفاده واقعی از شرایط را حامیان بشار اسد از جمله ایران و روسیه خواهند برد. او گفت: ما باید بعد از جنگ، سوریه ای جدید بسازیم به همین دلیل نقش آمریکا بسیار مهم و حیاتی است.

در بخش دیگری از این مطلب آمده است: ترامپ درباره خروج نیروهای آمریکایی از سوریه صحبت کرده است ولی تاکنون اشاره ای به پایان دخالت های خود در سوریه نکرده است. او در حال برنامه ریزی در مورد اهداف استراتژیک است. او در جمع هوادارانش در اوهایو گفت: «ما خیلی زود از سوریه خارج می شویم و اجازه می دهیم بقیه از آن مراقبت کنند».

آمریکا پس از حمله موشکی به سوریه از  تشکیل ائتلاف عربی برای حضور در سوریه خبر داد؛ اقدامی که علاوه بر خروج نیروهای آمریکایی و تحقق بخشیدن وعده های انتخاباتی ترامپ، امکان بهره برداری از منافع آمریکا در سوریه را از طریق کشورهای عربی حامی واشنگتن، فراهم می کند. به این صورت، واشنگتن علاوه بر پیشبرد جاه طلبی های هژمونیک و بی ثبات کننده در خاورمیانه غنی از نفت، به وسیله ائتلاف عربی که خود طراحی کرده، به مقابله با روسیه و ایران نیز می پردازد. در همین راستا، عادل الجبیر، وزیر امور خارجه عربستان چندی پیش اعلام کرد در راستای تشکیل ائتلاف بین المللی برای جایگزینی نیروهای آمریکایی در سوریه، عربستان نیز آماده اعزام نیرو به سوریه است. همچنین برخی گزارش ها از فعالیت های «اریک پرینس»، بنیانگذار شرکت بلک واتر آمریکا برای استخدام نیرو در کشورهای عربی جهت اعزام به سوریه خبر دادند.

در انتهای این مطلب آمده است: اگر برنامه‌ریزان واشنگتن بخواهند موضع آمریکا در سوریه را حفظ و نفوذ ایران و روسیه را در سوریه کنترل کنند، دیر یا زود احتمال وقوع درگیری نظامی پیش بینی می شود. با پیروزی ارتش سوریه بر گروه های تروریستی در این کشور، دلیلی برای حضور نظامی آمریکا باقی نمی ماند. بی توجهی آمریکا برای خروج از سوریه و حفاری و ساخت و سازهای آن در شرق رود فرات، ممکن است به آغاز جنگی دیگر در سوریه منجر شود.

انتهای پیام/

مقاله راشاتودی درباره سلطه‌طلبی آمریکا در منطقه غرب آسیا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: روسیه آمریکا سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۳۰۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابعاد حقوقی تجمع دانشگاهیان آمریکا در دانشگاه قم بررسی شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم؛ محمد ستایش پور، دبیر علمی این نشست با بیان اینکه مبانی و اصول حقوق بشر در دنیا آمریکایی سازی شده است گفت: حتی آمریکا حقوق بشری را که توسط خودش تدوین شده و به دنیا ارائه می‌شود را هم در مواجهه با مسئله فلسطین و حقوق معترضان دانشگاهی خود نقض می‌کند و در رویارویی با مسئله حقوق بشر با سیاست‌های دوگانه رفتار می‌کند.

همچنین غلامعلی قاسمی، دانشیار گروه حقوق بین‌الملل دانشگاه قم با بیان اینکه فشار افکار عمومی می‌تواند بر سیاست‌های سران کشور‌های اروپایی و آمریکا در خصوص پایان جنگ غزه تاثیرگذار باشد، گفت: تجمعاتی از این دست می‌تواند به کاهش حمایت‌های همه جانبه سران کشور‌های غربی و آمریکایی از رژیم صهیونیستی منجر شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پدافند روسیه ۱۰ پهپاد اوکراینی و ۶ «اتاکمز»آمریکایی را سرنگون کرد
  • فرمانده حشد الشعبی: تهدیدهای آمریکا ما را نمی‌ترساند
  • واکنش ترامپ به خیزش دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین
  • «سندرم ویتنام» در غزه تکرار می‌شود؟
  • بررسی ابعاد حقوقی تجمع دانشگاهیان آمریکا در دانشگاه قم
  • ابعاد حقوقی تجمع دانشگاهیان آمریکا در دانشگاه قم بررسی شد
  • نارضایتی مردم آمریکا از سیاست‌های بایدن در قبال جنگ غزه
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • درخواست آمریکا پس از کمک به اوکراین چیست؟
  • شکست تلاش‌ آمریکا برای گسترش نفوذ در آفریقا