Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@08:59:05 GMT

قطر و عمان روادید مشترک گردشگری صادر می کنند

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۳۰۲۲۸

قطر و عمان روادید مشترک گردشگری صادر می کنند

دوحه – ایرنا – قطر و سلطنت عمان دو عضو شورای همکاری خلیج فارس توافق کردند که به اتباع 33 کشور جهان روادید مشترک گردشگری یک ماهه اعطا کنند.

روزنامه العرب قطر امروز (سه شنبه) با اعلام این خبر نوشت: بر اساس توافق دو کشور عمان و قطر، دارندگان این روادید می بایست ابتدا به دوحه سفر کنند و سپس به سلطنت عمان بروند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


روادید مشترک، یک ماهه و قابل تمدید برای یک ماه دیگر می باشد و گذرنامه متقاضی نباید کمتر از شش ماه اعتبار داشته باشد.
بر اساس بندهای دیگری از این توافق نامه، حساب بانکی فرد متقاضی هم می بایست دست کم 5 هزار ریال قطری معادل 1350 دلار موجودی داشته باشد و تنها کسانی از این شرط معاف هستند که برای اعضای هیئت های دیپلماتیک و کنسولی قطر فردی شناخته شده و قابل اطمینان محسوب شوند.
اتباع آمریکا، تقریبا تمامی کشورهای اروپایی، کانادا، استرالیا، نیوزیلند، ژاپن، سنگاپور، بروئنی، مالزی، کره جنوبی و هنگ کنگ مشمول این توافق نامه می شوند.
این توافق در حالی صورت می گیرد که قطر همچنان از 15 خرداد ماه سال گذشته تحت تحریم کشورهای عربستان، امارات، بحرین و مصر قرار دارد.
تحریم کنندگان قطر تاکنون به این اقدام واکنشی نشان نداده اند.
سلطنت عمان از ابتدای بروز تنش بین اعضای شورای همکاری خلیج فارس، بی طرفی خود را در این مساله حفظ کرده است.
خاورم**1508*1275

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ارتباطات قطر عمان رواديد گردشگري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۳۰۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطر: دفتر حماس در دوحه می ماند

سخنگوی وزارت خارجه قطر اعلام کرد دفتر جنبش حماس تا زمانی که حضورش برای تلاش‌های میانجیگری کشورهای حوزه خلیج فارس میان فلسطین و رژیم صهیونیستی «مفید و مثبت» باشد، در دوحه می‌ماند.

به گزارش ایسنا، «ماجد الانصاری» سخنگوی وزارت خارجه قطر در پاسخ به گزارش‌هایی درباره احتمال انتقال دفتر حماس به کشوری دیگر، تاکید کرد: «تا زمانی که حضور آن‌ها (رهبران حماس) در اینجا در دوحه برای تلاش‌های میانجی‌گری مفید و مثبت باشد، آن‌ها در اینجا خواهند ماند».

قطر از سال ۲۰۱۲ میزبان دفتر سیاسی حماس است و مدت‌هاست نقش میانجی بین رژیم صهیونیستی و فلسطینی را ایفا می‌کند.

روزنامه رای الیوم نوشت الانصاری امروز سه شنبه در نشست خبری هفتگی گفت: «دفتر حماس با هماهنگی آمریکا و طرف‌های دیگر ایجاد شد تا یک کانال ارتباطی برای به ثمر رساندن میانجیگری‌های قطر بین رژیم صهیونیستی و فلسطین را وجود داشته باشد. این کانال ارتباطی طی سال‌های اخیر در موفقیت و تکمیل بسیاری از وساطت‌ها موفق بوده است».

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • اولین نتایج سفر اردوغان به عراق/ تشکیل ستاد عملیات مشترک بین آنکارا و بغداد
  • حماس: قصد خروج از قطر را نداریم
  • قطر: دفتر حماس در دوحه می ماند
  • (تصاویر) ضیافت شام رئیس امارات به افتخار سلطان عمان
  • آخرین اخبار حج تمتع ۱۴۰۳ / روند صدور روادید زائران آغاز شد
  • اسناد مالکیت ۲۵ هزار هکتار حریم و بستر رودخانه در خوزستان صادر شد
  • صدور روادید زائران حج تمتع آغاز شده است
  • میزبانی دانشگاه آزاد از تیم ملی هاکی زنان
  • 5 نکته برای ارزانترین راه‌ها برای سفر به عمان
  • نقل مکان اسماعیل هنیه از قطر به عمان