Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «وانا»
2024-04-25@08:19:54 GMT

به‌نام حجاب و به بهانه نهی از منکر منجر به ترویج منکر شدند

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۳۰۳۰۰

به گزارش وانانیوز، 

بهرام پارسایی در تذکری شفاهی با استناد به اصل ۸۴ قانون اساسی و اصول ۲۰ و ۲۲ فصل سوم قانون اساسی در پایان جلسه علنی امروز مجلس، بیان کرد: ابتدا از آن دسته از مامورین نیروی انتظامی که از حقوق ملت صیانت می‌کنند و ماموریت خود را به نحو احسن انجام می‌دهند تشکر می‌کنم، اما قانون و موازین اسلامی ما کاملا مشخص است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مگر نه این است که قرآن کریم حرمت انسان را بالاتر از حرمت کعبه می‌داند. به‌نام حجاب و به بهانه نهی از منکر منجر به ترویج منکر می‌شوند و حرمت انسان شریفی نیز شکسته می‌شود.

وی در ادامه گفت: اشک‌های آن دختر و مظلومیت‌طلبی آن مادر اشک بر قانون‌گریزی و اخلاق‌ستیزی بود. حضرت علی (ع) در خطبه ۲۷ می‌فرمایند شنیده‌ام که دشمنان از پای زن یهودی خلخال کنده‌اند، اگر مرد مسلمان به خاطر این غصه دق کند و بمیرد کار ارزشمندی انجام داده است. اکنون نیز که یک مسلمان و یک مامور ارشاد با یک زن مسلمان چنین برخوردی داشته است اگر نگوییم که باید دق کنیم و بمیریم باید مشکی بپوشیم.

نماینده مردم شیراز در مجلس گفت: وقتی به‌نام دین و حکومت، فرع بر اصل مقدم می‌شود واجب فدای مستحب می‌شود. بنده تذکر می‌دهم با توجه به این مورد پیش آمده باید با مامور خاطی برخورد شود و از فردی که مورد هتک حرمت قرار گرفته است دلجویی شود. به ماموران ارشاد باید آموزش داده شود.

پارسایی ادامه داد: با توجه به اینکه در فضای آزاد چنین برخوردی می‌شود انتظار نظارت بیشتر و دقت بیشتر برای حفظ کرامت انسانی و حقوق شهروندی را داریم.

انتهای پیام

منبع: وانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۳۰۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدشه‌ دار شدن عرصه فرهنگ‌ منجر به خرابی سایر بخش‌ها خواهد شد

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله رسول فلاحتی عصر چهارشنبه در مراسم تجلیل از فعالان اجرای طرح نور (عفاف و حجاب) در سالن اجتماعات شهدای ناجا رشت ضمن تقدیر از زحمات شبانه‌روزی تلاشگران عرصه عفاف و حجاب اظهار کرد: استکبار جهانی و ایالات متحده، منافقان که ضدیت با دین و دین‌باوری دارند، نمایندگان آن‌ها در کشورهای اسلامی از جمله ایران از بانیان و متهمان بساط بی‌حجابی و کشف حجاب هستند.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه اصلاح سایر بسترها در گرو اصلاح بسترهای فرهنگی است، تصریح کرد: انقلاب اسلامی در سایه تلاش و مجاهدت‌های فرهنگ دوستان، دین‌باوران و زنان و مردان متدین این مرز و بوم شکل گرفت و خدشه‌دار شدن عرصه فرهنگ منجر به خرابی سایر بخش‌ها خواهد شد.

امام جمعه رشت، کشف حجاب را دهن‌کجی به دین دانست و بیان کرد: کسی‌که مرتکب کشف حجاب شده عملاً در حال دهن کجی به دین و ارتکاب علنی جرم و گناه و بی‌بند و باری است و آرمان‌ها و باورهای مردم را نیز به استهزا می‌گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه مسؤولان دلسوز باید به موضوع عفاف و حجاب ورود کنند تصریح کرد: بعد از آشوب‌ها در سال ۱۴۰۱ در جلسات مختلف استانی، راه حل‌های مختلفی را پیرامون مقابله با پدیده کشف حجاب مطرح کردیم و نیروی انتظامی با کمک سپاه و بسیج به خوبی ورود کردند اما پازل چینی دشمن هم دقیق بود و با برنامه جلو آمده بودند در عین حال که محاسباتشان درباره مردم غلط از آب درآمد.

آیت‌الله فلاحتی ادامه داد: ما قبل و بعد از آشوب‌ها همواره ساکت ننشسته‌ایم اما عدم هماهنگی میان بعضی از سازمان‌ها و تشکل‌ها و نهادها گاهی مواقع آثار خوبی بر جای نمی‌گذاشت تا اینکه رهبری در خطبه عید فطر حجت را تمام کردند و فرمودند ما قصد نداریم مردم را به زور وادار به دینداری کنیم اما در برابر ناهنجاری‌های موجود هم نمی‌توان سکوت کرد.

وی با اشاره به لزوم پایبندی افراد جامعه به قوانین جمهوری اسلامی عنوان کرد: جوانان این مرز و بوم برای حفظ ارزش‌ها و اجرای قوانین اسلام در این جامعه رفتند و شهید شدند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان در پایان به ضرورت انجام کار تبلیغاتی بیشتر در حوزه حجاب با ذکر اهمیت حجاب و جرم بودن کشف حجاب تاکید کرد.

کد خبر 6088082

دیگر خبرها

  • نقش موثر اصناف و بازاریان در تبیین فرهنگ حجاب
  • خدشه‌ دار شدن عرصه فرهنگ‌ منجر به خرابی سایر بخش‌ها خواهد شد
  • اجرای هوشمندانه طرح نور در فضای مجازی
  • نظراتم را در مورد طرح حجاب صریح با مقامات و حاکمیت می‌گویم/ بلای جان طرح‌های خوب نبود رویه‌های درست اجراست
  • رئیس دیوان عالی کشور : حجاب در ایران قانون است و همه باید از آن پیروی کنند، حتی کسانی که مسلمان هم نیستند
  • تجمع خودجوش بانوان بافقی در حمایت از طرح نور فراجا
  • حجاب؛ قدرت زن ایرانی
  • وزیر کشور: اجرای حجاب یک دستور قانونی است/ بانوانی که در این زمینه دچار اهمال و غفلت باشند با تذکر باید به آن احترام گذارند؛ اگر توجه نکنند طبق قانون ورود می‌شود/ فراجا با ورود افراد آموزش دیده اقدام به اجرای طرح نور کرده است
  • ستاد حجاب در سال ۱۴۰۲ به ریاست وزیر کشور تشکیل شد
  • افزایش ظرفیت پزشکی یکی از ضروریات کشور است