Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت:نرم افزاری برای هیات علمی طراحی شده که اعضای هیات علمی، فعالیت‌های خود را متناسب با ماموریت‌های دانشگاه در آن ثبت می‌کنند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، امیرمحسن ضیایی درباره برگزاری سیزدهمین جشنواره آموزشی دانشگاه خاطرنشان کرد: این جشنواره فرصتی است تا فعالیت‌های آموزشی دانشگاه، اعضای هیات علمی، فراگیران، بخش‌ها و فرآیند‌های مختلف آموزشی ارزیابی و از ابزار جشنواره برای ارتقای آموزش استفاده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی مهم‌ترین هدف سیزدهمین جشنواره آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی را نشان دادن الگو‌های برتر (Best practices) دانست و افزود: این جشنواره، فضایی برای ارائه فعالیت‌های سالانه آموزشی در سطح دانشگاهی است که در قالب جشنواره ملی نیز مطرح می‌شود و به منظر صاحب نظران، اعضای هیات علمی، فراگیران و علاقه مندان می‌رسد.

ضیایی تاکید کرد: فعالیت‌ها در بخش‌های مختلف، طبق فرمت مشخص ارزیابی و توسط کمیته علمی جشنواره نمره داده می‌شود و بعضی برای جشنواره ملی و بعضی برای جشنواره دانشگاهی مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

وی درباره فرآیند‌های برتر، عنوان کرد: فرآیند‌های آموزشی که برای انتقال دانش، مهارت و نگرش استفاده می‌شود، فعالیت‌های برتر را تشکیل می‌دهند و اعضای هیات علمی، دانشجویان و حتی کارکنان نیز صاحب این فعالیت‌ها هستند.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: برنامه طرح تحول نظام آموزشی در سطح وزارت بهداشت در حال انجام است که یک نسخه ستادی ملی و یک نسخه دانشگاهی دارد. ما در دانشگاه نسخه دانشگاهی را که به ۱۱ بسته با موضوعات مختلف معطوف است، اجرا می‌کنیم. بسته در ابتدا باید در سطح دانشگاه به برنامه‌ای تبدیل شود که بتوان آن را اجرا کرد.

وی تاکید کرد: یکی از این بسته ها، بسته تمایز است. هر دانشگاه در قالب این بسته باید بتواند نشان دهد که یک دانشگاه تمایز یافته و در بعضی از فعالیت هایش برجسته است و در صحنه ملی، منطقه‌ای و بین المللی می‌تواند مسائلی را برای کشور حل کند. کمیته‌هایی برای این موضوع تشکیل داده‌ایم و در حال انجام آن هستیم.

ضیایی افزود: بسته دیگر، گذار به دانشگاه نسل سوم است که برای رسیدن به آن به نسخه‌ای مختص دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیاز داریم که با مزایا و ظرفیت‌های دانشگاه متناسب باشد. در حال حاضر برای این ۱۱ بسته آموزشی حدود ۴۲ کارگروه تشکیل داده‌ایم که این کارگروه‌ها برنامه دانشگاهی ما را تدوین می‌کنند.

وی اظهار داشت: بعضی از آن‌ها در مرحله اجرا و بعضی هم در مرحله تدوین هستند و امیدواریم که در نیمه اول سال جاری بتوانیم تمامی برنامه‌های دانشگاه برای رسیدن به برنامه طرح تحول آموزشی را طراحی، تدوین و اجرا کنیم.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اعلام «تمرکز بر حاکمیت آکادمیک» به عنوان شعار امسال، تاکید کرد: نحوه اداره و حاکمیت دانشگاه باید مبتنی بر دانش و آکادمی باشد. در این رابطه، اعضای هیات علمی محوری‌ترین ستون هستند و استقلال نظام حاکمیت آکادمیک الزامی‌ترین اقدام است.

وی با اشاره به نقش اعضای هیات علمی در دانشگاه، یادآور شد: یک هیات علمی در دانشگاه وظیفه دارد که در نقش آموزش، دانش را منتقل و در نقش پژوهش، دانش را تولید کند. همچنین در نقش درمانی، سرویس ارائه و خدمت داشته باشد و دانش را مدیریت کند.

ضیایی افزود: میزان انجام این فعالیت‌ها در جهت انجام ماموریت‌های دانشگاه و تاثیرگذاری این عملکرد‌ها توسط یکی از اعضای هیات علمی، موضوع اصلی حاکمیت آکادمیک است. در این خصوص نرم افزاری برای هیات علمی طراحی شده است که اعضای هیات علمی، فعالیت‌های خود را متناسب با ماموریت‌های دانشگاه در آن ثبت می‌کنند. براساس این نرم افزار، فعالیت‌های اعضای هیات علمی تنظیم و متناسب سازی شده و در جهت اهداف قرار می‌گیرد.

وی تاکید کرد: سه نوع برنامه را برای دانشگاه درنظر گرفته‌ایم که شامل برنامه فوری، میان مدت و بلند مدت است. بسته‌های تحول شامل یک برنامه با بازه درازمدت است. امیدواریم تا پایان دوره مدیریت فعلی دانشگاه که ۳.۵ سال است، بخش‌های مهمی از برنامه تحول آموزش پزشکی در دانشگاه را اجرا کنیم.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: بخشی از بسته‌های تحول و فعالیت‌های اختصاصی دانشگاه جزو برنامه‌های میان مدت و شامل ۶ برنامه بوده که آغاز شده است. برنامه‌های فوری و کوتاه مدت نیز که اخیراً شروع شد، بخشی از آن مربوط به تعیین وضعیت فعلی است و بخش دیگر آن شامل مداخلات سریع الاثر برای اصلاح پاره‌ای از فرآیند‌های آموزشی است.

وی گفت: ارتقای چشمگیر کیفیت آموزش پزشکی در بخش‌های مختلف، هدف مهمی است که در طول اجرای برنامه‌های آموزشی به آن توجه خواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۳۰۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدوین دانشنامه دفاع مقدس در دانشگاه آزاد استان فارس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، سومین نشست دبیرخانه کمیته علمی و پژوهشی کنگره ۱۵ هزار شهید استان فارس به ریاست دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس در این نشست با تأکید بر ضرورت تدوین کتاب یا نرم‌افزاری برای احصاء و تحلیل محتوای بیانات مقام معظم رهبری با کلیدواژه‌های شهید و شهادت اظهار کرد: یکی از فعالیت‌های اصلی این کمیته استخراج اسامی شهدای علمی استان فارس و برنامه‌ریزی برای دیدار با خانواده این شهداست.

محمدرضا قائدی اضافه کرد: این وظیفه دانشگاهیان دانشگاه‌های مختلف استان فارس است که در برنامه دیدار با خانواده شهدای علمی مشارکت کنند و دانشگاه آزاد اسلامی آمادگی دارد در شهرستان‌های استان فارس از سوی واحد‌های خود متولی برگزاری این مراسم شود.

رئیس کمیته علمی آموزشی و پژوهشی کنگره بزرگداشت ۱۵ هزار شهید استان فارس تأکید کرد: در راستای گرامیداشت این شهدا تدوین دانشنامه دفاع مقدس از سوی دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس در حال انجام است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • معاون اول دولت اول احمدی‌نژاد درگذشت/ پرویز داوودی که بود؟
  • معاون اول دولت احمدی نژاد درگذشت
  • پرویز داوودی معاون اول دولت اول احمدی‌نژاد درگذشت
  • فوری | معاون اول احمدی نژاد درگذشت
  • اعتبار دانشگاه صنعتی شاهرود ۲۷ درصد بیشتر شد
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ + جدول
  • سرپرست دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه‌طباطبائی منصوب شد
  • مدرسه عالی حکمرانی شهید بهشتی دانشجو می پذیرد ؛ جزئیات و مهلت ثبت نام
  • تدوین دانشنامه دفاع مقدس در دانشگاه آزاد استان فارس
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول