Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: امسال400 میلیارد تومان اعتبار برای احیای دریاچه ارومیه در نظر گرفته شده است.

 محمدباقر نوبخت در جلسه شورای اداری استان با اشاره به اینکه هنوز از برنامه های احیای دریاچه ارومیه عقب هستیم اظهار کرد: دریاچه ارومیه متعلق به همه ایرانیان است و اثر نفیسی در سطح دنیا به شمار ‌می رود ودولت برای اجرای طرح ها اهتمام ویژه دارد و از همه توان خود در این خصوص بهره می برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان برنامه و بودجه از اختصاص نزدیک به 200 هزار میلیارد تومان برای ارتقای شاخص های اشتغال طی سال جاری در سطح کشور خبر داد و گفت: 126 هزار میلیارد تومان از این‌ میزان به تکمیل طرح های نیمه تمام‌ دولتی و 73 هزار و 400 میلیارد تومان برای اجرای طرح های اشتغالزا در بخش خصوصی اختصاص دارد.

نوبخت افزود: در حال حاضر 71 هزار طرح نیمه تمام عمرانی در کشور وجود دارد که برای اتمام آنها حدود 500 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است ولی در صدد هستیم با اعتبار اختصاص یافته در سال جاری بخش مهمی از این تعداد تکمیل شود.

وی اختصاص 73 هزار و 400 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح های بخش خصوصی را در راستای ایجاد یک میلیون و 33 هزار شغل دانست و اضافه کرد: این‌ اعتبار در بخش های مسکن، نوسازی ناوگان حمل و نقل درون و برون شهری، توسعه بخش کشاورزی، رونق بخش تولید و صنعت، سیاست های فعال سازی بازار کار و اشتغال روستایی هزینه می شود.

معاون رئیس جمهور راه اهن را زیر ساخت اساسی دانست و گفت: با تکمیل و بهره برداری از قطار مراغه به ارومیه این استان به شبکه سراسری راه اهن وصل شده و زمینه توسعه هرچه بیشتر در کشور فراهم می‌شود.
انتهای پیام

ایسنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۳۰۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولد اولین گوساله گوزن زرد ایرانی در سال جدید در پارک ملی دریاچه ارومیه

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان غربی گفت: اولین گوساله گوزن زرد ایرانی در سال ۱۴۰۳ در سایت تکثیر و پرورش مجتمع رشکان پارک ملی دریاچه ارومیه متولید شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی و به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان، سعید شهند با اشاره به زادآوری گوزن زرد ایرانی در پارک ملی دریاچه ارومیه اظهار کرد: در راستای اجرای برنامه عمل ملی حفاظت از این گونه در معرض خطر انقراض، شش رأس گوزن زرد ایرانی در سال ۱۴۰۱ از پناهگاه حیات وحش دشت ناز ساری به پارک ملی دریاچه ارومیه و مرکز تکثیر و احیا این گونه در رشکان با ترکیب جنسی چهار ماده و دو نر منتقل شده است.

وی افزود: با تولد سه رأس گوزن زرد ایرانی در سال ۱۴۰۲ و تولد اولین گوساله گوزن در سال‌جاری تعداد این گونه ارزشمند حیات وحش در این سایت تا به امروز به ۱۲ رأس افزایش پیدا کرده است که پیش‌بینی می‌شود تولدهای بیشتری در روزهای آتی نیز اتفاق بیفتد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی با بیان اینکه وضعیت مطلوبی برای زیست و زادآوری این گونه در پارک ملی دریاچه ارومیه وجود دارد، گفت: دامپزشکان و کارشناسان حیات وحش اداره کل و پارک ملی دریاچه ارومیه به صورت شبانه‌روزی وضعیت این گونه در معرض خطر انقراض، به خصوص گوساله‌های تازه متولد شده را مورد پایش و کنترل قرار می‌دهند و امیدها برای نجات این گونه ارزشمند در پارک ملی دریاچه ارومیه روز به روز بیشتر می‌شود.

کد خبر 744324

دیگر خبرها

  • (تصاویر) آخرین وضعیت دریاچه ارومیه
  • تكمیل زیرساخت‌های گردشگری ساحل دریاچه ارومیه
  • خروش زرینه رود به سمت دریاچه ارومیه + فیلم | آب تنه درختان اطراف رودخانه را هم گرفت
  • بهره‌مندی از هوش مصنوعی برای احیای تالاب‌های فارس
  • بهره‌مندی از هوش مصنوعی در جهت احیای تالاب‌ها و دریاچه‌ها
  • اجرای پویش کتابخوانی با محوریت حفظ آب در آذربایجان غربی
  • تداوم فرونشست در اصفهان / احیای زاینده رود مانند دریاچه ارومیه مد نظر قرار گیرد
  • تولد نخستین گوساله گوزن زرد ایرانی در سال جدید در پارک ملی دریاچه ارومیه
  • تولد اولین گوساله گوزن زرد ایرانی در سال جدید در پارک ملی دریاچه ارومیه
  • پربازدیدهای خبرگزاری صداوسیمای آذربایجان غربی