Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ دکتر جان​ بابابی در مراسم افتتاح مراکز اورژانس، ارتوپدی و مراقبت‌های روزانه بیمارستان شهدای تجریش با اشاره به برخی اظهارات مبنی بر شکست طرح تحول سلامت گفت: این طرح متعلق به مردم است، با نیت خدایی انجام می‌شود و به هیچ عنوان شکست نمی‌خورد. تلاش ما بر این است که با مدیریت هزینه با قدرت بیشتری این طرح را ادامه دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به جایگاه بالای این بیمارستان به علت وجود پزشکان بزرگ و مفاخر در آن و همچنین محل مراجعات تعداد زیادی از بیماران است، افزود: بیمارستان شهدای تجریش نه تنها به شهروند شمال و شمال شرق تهران بلکه به هموطنان شهرستانی نیز ارائه خدمات دارد از این رو در سطح ملی خدمت می‌کند.

وی با اشاره به طرح تحول سلامت گفت: این طرح با عنوان دسترسی عادلانه مردم به بهداشت و خدمات ارزان ایجاد شده است و شعار سازمان جهانی بهداشت مبنی بر «سلامت برای همه، همه جا» نیز در این راستا است؛ در حالی که طرح تحول سلامت این شعار را از ۳ سال گذشته عملی کرده و از افتخارات نظام است.

معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به وقوع اتفاقات مثبت در اجرای این طرح گفت: هدف‌گیری این طرح بسیار درست بوده و می‌توان گفت درباره هیچ بسته‌ای از طرح تحول، اتفاقی تصمیم گیری نشده است و به هیچ کدام از بسته‌های طرح تحول، نمی‌توان ایراد گرفت.

جان بابایی افزود: به عنوان نمونه در برخی از شهر‌های محروم مانند سراوان مراکزی همچون مرکز LDR و طرح غربالگری سرطان اجرا شده است و در پی این تغییرات بیش از ۹۰ درصد کار درمان مردم در همان شهر‌ها انجام می‌شود. با این حال در استان تهران به لحاظ جمعیت ۱۳ میلیونی، این طرح با عقب‌ماندگی‌هایی همراه است؛ زیرا بیش از ۴۰ درصد مراجعات دانشگاه‌های بزرگ تهران، از جمعیت شهرستان‌ها است.

معاون وزارت بهداشت با بیان اینکه هر تغییر و پیشرفتی که در حوزه سلامت تهران رخ می‌دهد، دیگر بحث استانی نیست، بلکه ملی است، گفت: بیش از ۲ هزار تخت بیمارستانی در تهران در دست ساخت است، در همین راستا سند برنامه سلامت تهران نیز آماده و برای بررسی بیشتر به وزیر بهداشت ارائه شده است که امیدواریم با اینگونه طرح‌ها عقب‌ماندگی‌های تهران برطرف شود. در برخی از نقاط تهران نسبت تخت به جمعیت کمتر از استان‌های محروم است و در برخی نقاط کمتر و زیر یک درصد است.

جان‌بابایی با اشاره به حضور دکتر آقاجانی در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: دکتر آقاجانی دارای کوله‌باری از تجربه و این یک فرصت است و ان‌شاءالله می‌توان عقب ماندگی‌های این دانشگاه و سایر دانشگاه‌های تهران را برطرف کرد. ما نیز در وزارت بهداشت کمک می‌کنیم تا این سه دانشگاه تهران با شرایط بهتری خدمات خود را ارائه دهند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۳۰۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سلامت مسافران نوروزی مهمترین هدف شبکه بهداشت خواهد بود

ایسنا/اصفهان مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردستان گفت: مهمترین هدف طرح سلامت نوروزی رعایت بهداشت و سلامت شهروندان و مسافران نوروزی در مراکز و صنوف مختلف خواهد بود.

حسن ذبیحی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: طرح کشیک سلامت نوروزی شبکه بهداشت و درمان از ۱۵ اسفندماه شروع شده است و تا ۲۵ فروردین ماه ادامه خواهد داشت. این طرح ویژه ماه رمضان و ایام نوروزی خواهد بود و هر روز از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح کشیک نوروزی شبکه بهداشت شامل تمام مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و خوراکی، ساندویچی‌ها، رستوران‌های شهری و برون شهری، مراکز اقامتی، شیرینی فروشی‌ها، مراکز اقامتی می شود، افزود: از ابتدای طرح کشیک نوروزی بهداشت و درمان تاکنون ۲۶۰ بازدید از مراکز تهیه و توزیع انجام شده است که ۴۵ مورد اخطاریه صادر، ۵ مرکز به مراجع قضایی معرفی و ۲ واحد پلمب شدند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان، مهمترین هدف شبکه بهداشت و درمان در طرح سلامت نوروزی را رعایت بهداشت و سلامت شهروندان و مسافران نوروزی در مراکز و صنوف مختلف عنوان کرد و گفت: با بررسی ۸ مورد شکایت مردمی از ابتدای طرح تاکنون ۱۷۵ کیلوگرم مواد تاریخ گذشته و فاسد از مراکز جمع آوری شده است.

ذبیحی تصریح کرد: در بازدید از صنوف مختلف داشتن کارت‌های بهداشت از موارد مورد تاکید کارشناسان ما خواهد بود و توصیه‌هایی که انجام می‌شود بستگی به نوع فعالیت آنها دارد. تاکید داریم متولیان صنوف ابتدای سلامت و بهداشت فردی و مکانی خود را رعایت کنند و سپس خدماتی که می‌دهند در چارچوبی باشد که مواد غذایی و خدمات سالمی را به مردم ارائه کنند.

وی نظارت و بازرسی دقیق از نانوایی‌های شهرستان را از برنامه‌های شبکه بهداشت و درمان عنوان کرد و افزود: یکی از موارد تخلفی که در نانوایی‌ها مشاهده می‌شود ورود افراد متفرقه به نانوایی است که اگر گزارشی در این خصوص داشته باشیم با متخلفان قطعا برخورد قضایی می‌شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان، راه ارتباطی مردم با کارشناسان بهداشت و درمان را سامانه ۱۹۰ عنوان کرد و گفت: همشهریان در هر زمان از شبانه روز که با این سامانه تماس بگیرند سریعا به کارشناسان ما منتقل می‌شود تا نسبت به بررسی موارد مطرح شده اقدام شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • توزیع ۶۶۰ بسته معیشتی بین نیازمندان
  • انجام بیش از ۵ هزار نظارت بهداشتی در طرح سلامت نوروزی تاکنون
  • انجام ۱۸۲ هزار مأموریت اورژانس در طرح سلامت نوروزی
  • چهارمحال و بختیاری یکی از مستعدترین استان‌ها در حوزه گردشگری است
  • توزیع ۶۶۰بسته معیشتی بین نیازمندان
  • ٢۰ هزار بازدید در حوزه بهداشت انجام شده است
  • برنامه آموزش و پرورش برای استخدام ۷۲ هزار معلم جدید/امسال کتاب‌های پایه اول تغییر می‌کند
  • تشدید نظارت بازرسان بهداشت محیط / انجام بیش از ۶۰۰۰ بازرسی تا ۵ فروردین و پلمب ۵ واحد صنفی
  • سلامت مسافران نوروزی مهمترین هدف شبکه بهداشت خواهد بود
  • نامه پدر پیوندکبد ایران به وزیر بهداشت دولت هاشمی بعد از بازنشستگی اجباری/شما به صندلی استادممتازی دانشگاه تهران نیاز نداشتید،آن صتدلی نیازمند شما بود