Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-06@04:58:48 GMT

رضایی: ایجاد اختلاف بین ارتش و سپاه تلاشی بیهوده است

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۳۰۴۰۷

رضایی: ایجاد اختلاف بین ارتش و سپاه تلاشی بیهوده است

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تلاش برای ایجاد اختلاف بین ارتش و سپاه بیهوده بوده و هیچ کس قادر به جلوگیری از اقتدار نیروهای مسلح و انقلاب نیست.

خبرگزاری تسنیم: محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در آیین تجلیل از یک دهه فعالیت‌های سردار فضلی در راهیان نور که صبح امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۹۷ در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، در سخنانی با بیان اینکه بعضی از چهره‌ها نماد تاریخ یک ملت هستند و وقتی به آن‌ها نگاه می‌کنیم کل تاریخ را می‌توان در سیمای آن نظاره گر بود، گفت: سردار علی فضلی یکی از آن چهره‌هایی که می‌توان در آن اخلاص بی ادعایی و فداکاری و دستاورد‌های دفاع مقدس را دید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: سردار فضلی از زمانی که ۱۹ ساله بود وارد جنگ شد، در صحنه‌های مختلف دفاع مقدس و در خط مقدم تا آخر حضوری موثر داشت و در هیچ عملیاتی نبود که داوطلب حضور در آن نباشد.

رضایی با بیان خاطره‌ای از زمان دفاع مقدس گفت: در یکی از عملیات‌های سخت وقتی که به سردار فضلی گفته شد، وارد صحنه نبرد شوید ایشان گفت: من یک خواهش دارم که بعد از اتمام عملیات محضر امام برود. این نوع عشق، عشق در آتش است که با عشق در صلح فرق دارد.

این فرمانده دوران دفاع مقدس بیان کرد: سردار فضلی مظهر عشق و فداکاری در آتش است و به همین دلیل است که وقتی زائران وارد راهیان نور می‌شوند، شیفته و دلداده شهدا می‌شود و این خاک و زمین خشک به علت همین عشق‌ها و اخلاص‌ها به زمینی تبدیل شده که با مردم صحبت می‌کنند.

رضایی اظهار کرد: ما خودمان را در جنگ پیدا کردیم و اقتدار خود را در آن به دست آوردیم. راهیان نور اقدامی در جهت پیوند و حفظ هویت ملی آن دوران با دوران کنونی حاضر است و بر همین اساس جنگی علیه جنگ به پا شده که علیه ارزش‌ها و دستاورد‌های دفاع مقدس است که با تحریف سیاه‌نمایی و دروغگویی برای قطع ارتباط و گرفتن حافظه تاریخی از مردم برنامه ریزی شده است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: یکی از خطرات این است که بین ارتش و سپاه اختلاف وجود بیاید، همانطور که در اوایل انقلاب بنی صدر علیه ارتش و سپاه اختلاف به وجود می‌آورد. ارتش و سپاه برادری خودشان را در آتش غربت ملت ایران به دست آورده است. نیرو‌های مسلح اقتدار از دست رفته ایران را در جنگ کسب کردند.

رضایی افزود: اکنون حضور نیرو‌های مسلح در بیرون از مرز‌ها ناشی از نقش اقتدار ایران و چهره‌های ماندگار دفاع مقدس است و ارتشی‌ها و پاسداران داوطلبانه و از روی عشق و برای حفظ دستاورد‌های ملت ایران برای حفظ اقتدار جمهوری اسلامی به خارج از مرز‌ها و از روی عشق و علاقه به حفظ دستاورد‌های ملت ایران در خارج از مرز‌ها حضور دارند.

وی ادامه داد: در این میان که عده‌ای بین ارتش و سپاه اختلاف می‌اندازند، تلاششان تلاش بی اثری است و به عنوان یک عبرت تاریخی باید به آن توجه کرد. این اقتدار مانند قطاری است که هیچ کس قادر به جلوگیری از حرکت آن نیست و هدف جمهوری اسلامی ایران عدالت صلح و آرامش است در خارج و داخل است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه ما به هیچ کشوری وابستگی نداریم گفت: در موضوع سوریه، روسیه به سمت ما آمد و برای استقلال کشور دیگر همراه ما در سوریه حضور دارد. اقتدار جمهوری اسلامی بر اساس ارزش‌های الهی که مورد قبول ملت‌های دنیا طراحی شده به کار گرفته می‌شود. لینک کوتاه خبر: farda.fr/003Naq

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۳۰۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت زندگی تنها شهید فرانسوی دفاع مقدس در نمایشگاه کتاب

«موسیو کمال» داستانی است از زندگی جوانی فرانسوی به نام ژروم است. او بعد از مسلمان شدن در جنگ تحمیلی ایران شرکت می‌کند.

به گزارش مشرق، بهزاد دانشگر با کتاب «موسیو کمال» به نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران می‌آید. این کتاب داستانی است از زندگی جوانی فرانسوی به نام ژروم. او بعد از مسلمان شدن برای تقویت باورهای دینی خود به ایران سفر می‌کند، در قم درس طلبگی می‌خواند و در آخرین روزهای جنگ تحمیلی به آرزوی دیرینش می‌رسد و می‌شود تنها شهید اروپایی دفاع مقدس.

در بخشی از این کتاب می‌خوانید:

«گفت: مادرت برات بمیره! پس تو چرا هیچ زنی دنبال تابوتت نیست قربونت برم؟!» یکدفعه انگار همه ساکت شدند. نفس نمی‌کشیدیم انگار. به خودمان آمدیم. همه‌مان مرد بودیم. یک تعدادی سیاه آفریقایی. یک تعدادی با جثه‌های ریز مالزیایی. چندتایی سرخ و سفیدِ ترک. بقیه هم ایرانی؛ اما همه مَرد. بعد یکی از بین جمعیت در آمد گفت: مادرش مرده خانوم. اگه نمرده بود هم، نمی‌تونست بیاد بالا سر بچه‌ش. همه کس‌وکارش فرانسه‌ن. زن زیر لب ذکری گفت و بعد گفت: پس برید اون‌طرف تا من بیام به‌جای مادرش براش گریه کنم.»

«ژروم ایمانوئل» معروف به «کمال کورسل» ۹ آوریل ۱۹۶۴ در پاریس از مادری فرانسوی و پدری تونسی چشم به جهان گشود. پدرش با نام محمد از مهاجرین تونسی بود که برای کار به فرانسه آمده و در همانجا ماندگار شده بود. ژروم به تبعیت از مادرش آیین مسیحیت را برگزیده بود. وی در دوران نوجوانی سفری به تونس داشت و در آنجا با اسلام آشنا شد و در سن ۱۷ سالگی به دین مبین اسلام و مذهب اهل تسنن گرایش یافت.

شهید کورسل، مسیر طولانی از پاریس تا مرصاد، از مسیحیت تا تشیّع، از زندگی در قلب اروپا تا شهادت در جنگ میان ایران اسلامی و همه دنیای کفر را در هفت سال طی کرد و نامش به عنوان تنها شهید اروپایی دفاع مقدس ثبت شد.. مزار مطهر این شهید والامقام در گلزار شهدای علی‌بن‌جعفر (ع) قم، قطعه ۱۸ ردیف دوم قرار دارد.

دیگر خبرها

  • شهادت مدال افتخاری که بر سینه شهید محبعلی می‌درخشد
  • تجهیزات دفاعی ایران هم‌سطح کشور‌های پیشگام در حوزه جنگ‌افزارسازی است
  • روایت زندگی تنها شهید فرانسوی دفاع مقدس در نمایشگاه کتاب
  • صنعت و دانشگاه دغدغه فرماندهان دفاع مقدس را رفع کردند
  • ساخت ۱۸۰۰ واحد مسکونی برای محرومان استان مرکزی
  • مراسم تشییع جانباز سرافراز، سردار ایاف در مشهد برگزار شد
  • مراسم تشییع جانباز سرافراز؛ سردار ایاف در مشهد برگزار شد
  • ویژگی‌های منحصربه‌فرد مردم اصفهان در دفاع مقدس استثناء است
  • دعوت سپاه از مردم برای نقش‌آفرینی در کنگره شهدای استان مرکزی
  • حمله نظامی به صهیونیست‌ها موجی از امید و اقتدار را برای ایران رقم زده است