Web Analytics Made Easy - Statcounter

هفته کارگر از فردا پنجم اردیبهشت ماه آغاز می شود که دیدار با رئیس جمهور و رهبری از جمله برنامه‌های این هفته است.

به گزارش خبرنگار مهر، هفته کارگر از روز پنجشنبه مصادف با ۵ اردیبهشت آغاز می‌شود و تا روز سه شنبه هفته آینده یازدهم اردیبهشت ادامه دارد.

در طول این هفته برنامه‌های ویژه ای برای کارگران برنامه ریزی شده به این ترتیب که در نخستین روز از هفته کارگر که با عنوان  «کارگران، میثاق با آرمان‌های امام و رهبری، حمایت از کالای ایرانی» نام گذاری شده، تجدید میثاق با آرمان‌های امام (ره) با حضور علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برنامه ریزی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین روز ششم اردیبهشت با عنوان «کارگران، مهارت و صیانت از نیروی کار» نام گذاری شده که در این روز دیدار جمعی از کارگران با مراجع عظام و خانواده شهدای کارگر پیش بینی شده است.

سومین روز از هفته کارگر نیز به نام «کارگران، معنویت، نشاط و ورزش» تعیین شد که کارگران در این روز در نمازهای جمعه سراسر کشور شرکت می‌کنند.

شنبه هفته آینده چهارمین روز از هفته کارگر با عنوان «زنان کارگر، امید و مشارکت اجتماعی» است که مراسم تجلیل از زنان کارگر در این روز برگزار می شود.

در پنجمین روز از هفته کارگر نیز که با عنوان «کارگران، شوراها و تشکلهای کارگری» نام گذاری شده، قرار است جمعی از کارگران با رئیس جمهور دیدار کنند؛ ضمن اینکه در این روز مراسم تجلیل از کارگران نمونه کشوری با حضور رئیس جمهور برنامه ریزی شده است.

«کارگران، بازنشستگان و قوانین حمایتی» نیز عنوان ششمین روز از هفته کارگر مصادف با دهم اردیبهشت است. در این روز جمعی از کارگران کشور با رهبری دیدار می کنند.

در یازدهم اردیبهشت ماه و آخرین روز از هفته کارگر، به مناسبت «روز جهانی کارگر» راهپیمایی روز کارگر برگزار خواهد شد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۳۰۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازنشستگی بیش از موعد ۱۷۰۰ کارگر شاغل در مشاغل سخت و زیان آور

سید فرهاد ناصری نیا  در جلسه با معاونان و کارشناسان اداره که در سالن جلسات برگزاری شد با اشاره به اینکه دو کمیته بدوی و تجدید نظر به درخواست‌ها و پرونده‌های کارگران شاغل در کار‌های سخت و زیان آور رسیدگی می‌کنند، اظهار کرد: سال گذشته ۲ هزار و ۱۴۴ درخواست در کمیته بدوی و ۳۵۳ درخواست در کمیته تجدید نظر در قالب ۷۸ جلسه رسیدگی شد.
وب به اقدامات کمیته بررسی مشاغل سخت و زیان آور استان در سال گذشته اشاره کرد و افزود: پس از رسیدگی درخواست‌های مذکور در این دو کمیته در سال ۱۴۰۲ تعداد یک هزار و ۵۹۰ درخواست در کمیته بدوی و ۱۵۷ درخواست در کمیته تجدید نظر مورد تایید قرار گرفته و برای مراحل بعد به سازمان تامین اجتماعی استان ارسال شدند.
به گفته مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی لرستان سال گذشته یک هزار و ۷۴۷ نفر از کارگران شاغل در مشاغل سخت و زیان استان بیش از موعد بازنشسته شدند.
ناصری نیا با بیان اینکه کارفرمایان موظف به ایمن سازی محیط کار و رعایت آئین نامه‌های مرتبط هستند، افزود: طبق قانون بازنشستگی پیش از موعد مشاغل سخت و زیان آور، کارگران بیمه شده اینگونه مشاغل که بر اثر عوامل فیزیکی، شیمیایی، مکانیکی و بیولوژیکی محیط کار غیراستاندارد، تنشی بالاتر از ظرفیت طبیعی به آنها وارد شود، می‌توانند تقاضای بازنشستگی بدهند.
وی ادامه داد: همه کارگران مشغول در مشاغل سخت و زیان آور با ۲۰ سال سابقه کار متوالی و یا ۲۵ سال سابقه کار متناوب می‌توانند درخواست بازنشستگی داشته باشند تا تقاضای آنها در کمیته‌های تخصصی بدوی و تجدید نظر مرتبط با مشاغل سخت و زیان آور مورد بررسی قرار گیرد.
مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی با اشاره به اینکه کمیته‌های استانی از نمایندگان اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی، دانشگاه علوم پزشکی، سازمان تامین اجتماعی، تشکل کارگران و کارفرمایان استان تشکیل شده است، گفت: کارگران می‌توانند درخواست خود را با مراجعه به سامانه سخت و زیان آور به نشانی اینترنتی SAKHT.MCLS.GOV.IR ثبت کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • فرهنگ تجلیل از کارگران در جامعه تبیین شود
  • بازنشستگی بیش از موعد ۱۷۰۰ کارگر شاغل در مشاغل سخت و زیان آور
  • جامعه مرهون تلاش و همت تمامی کارگران است
  • تشریح ویژه برنامه‌های هفته معلم
  • برنامه‌های گرامیداشت مقام معلم در شهرستان زارچ
  • دانشگاه آزاد قزوین حمایت قاطع خود را از این اقدام غرور آفرین سپاه اعلام می‌کند
  • هنرستان های فنی و حرفه ای کنار صنایع تشکیل شود
  • بیش از ۶۰۰ مددجوی کرمانی مشمول عفو مقام معظم رهبری شدند
  • بازنشسته شدن پیش از موعد یک هزار و ۷۴۷ کارگر مشاغل سخت در لرستان
  • روایت دکتر مرندی از سال‌ها همراهی با مقام معظم رهبری ؛ ماجرای عبای سوغاتی چه بود؟