Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@04:59:15 GMT

ایران سیاست دریاهای صلح آفرین را دنبال می کند

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۳۱۲۹۰

ایران سیاست دریاهای صلح آفرین را دنبال می کند

تهران- ایرنا- رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: اسلام در پی صلح جهانی است و نظام جمهوری اسلامی ایران در همه حوزه ها به تبعیت از اسلام در پی صلح بوده و در این راستا سیاست دریاهای صلح آفرین را دنبال می کند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین عباس محمد حسنی روز سه شنبه در آیین اختتامیه ششمین اجلاس فرماندهان نیروی دریایی کشورهای حاشیه اقیانوس هند، رعایت حسن همجواری و قانع بودن به حق خویش را دیگر رسالت بشرو بویژه کشورهایی که به دریا دسترسی دارند دانست و افزود: اگر هر یک از کشورهای که به دریا دسترسی دارند به حق خود قانع بودند و حسن همجواری در برابر دریا را رعایت می کردند و دیگر جنگ معنایی نداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نماینده ولی فقیه در ارتش یادآورشد: اسلام معتقد به مصلح جهانی به نام مهدی موعود(عج) است و انقلاب اسلامی به دنبال ایجاد زمینه های ظهور آن مصلح جهانی است.
وی تصریح کرد: ما یک کشور ضد آمریکایی، ضد استعماری و ضد اسرائیلی هستیم چرا که آنها به دنبال مخالفت و ضدیت با صلح جهانی بوده و ما در پی ایجاد زمینه های صلح جهانی هستیم.
حسنی با اشاره به آیات الهی در باره دریا دادمه داد: در مورد اهمیت دریا همین بس که بیش از 40 آیه از آیات قرآن در مورد دریا است و اگر روایات رسیده از اهل بیت(ع) را به آن اضافه کنید تحقیقاً اهمیت دریا بیش از پیش خود را نشان خواهد داد.
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه به نظر می رسد اگر دریا نبود زندگی برای بشر قابل استفاده نبود به برخی کارکردهای دریا در زندگی انسان اشاره کرد و افزود: با تمام پیشرفت هایی که در زندگی بشر به وجود آمده است همچنان دریا یکی از منابع مهم تامین زندگی بشر محسوب می شود.
وی از دیگر کارکرد دریا را بارورسازی ابرها و بارش باران دانست و تصریح کرد: اگر دریا نبود ابر باران زا هم نبود و اگر آب نبود به تبع آن حیاتی هم وجود نداشت.
وی تامین انرژی پاک را از دیگر کارکردهای دریا برشمرد و افزود: امروز بشر به دنبال انرژی پاک است و اگر ما در ایران اسلامی به دنبال انرژی هسته ای هستیم، در واقع به دنبال انرژی پاک می باشیم. مطالعات نشان می‌دهد باد در دریا ها نسبت به باد در خشکی‌ها از سلامت بیشتری برخوردار است.
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش حمل و نقل کم هزینه کالاهای مورد نیاز بشر را از طریق دریا، دیگر کارکرد این نعمت الهی برشمرد.
اجتمام*1724*7029

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي نيروهاي مسلح صلح آفرين نيروي دريايي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۳۱۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان عازم ترکمنستان شد

وزیر امور خارجه ایران از سفر خود به ترکمنستان خبر داد.

‏به گزارش خبرگزاری ایمنا، حسین امیرعبداللهیان در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «در امتداد سیاست خارجی فعال و دیپلماسی پویا و بمنظور توسعه و تحکیم مناسبات ایران و ترکمنستان، عازم عشق‌آباد هستم.

روابط خارجی دولت سیزدهم با صلابت، حکمت و عقلانیت و با دستاوردهای نتیجه بخش و امیدآفرین به پیش می‌رود.

بزودی دستاوردها در عرصه سیاست خارجی را تبیین خواهم کرد.»

کد خبر 739779

دیگر خبرها

  • تاکید استاندار مازندران به اقتصاد دریا با رونق صنعت گردشگری
  • محفل امام حسنی ها رویداد قرآنی بزرگ و غرور آفرین بود
  • امیرعبداللهیان عازم ترکمنستان شد
  • چشم دریا زیباترین غار ساحلی ایران (فیلم)
  • کشف حیرت‌انگیز شبح کوسه در اعماق دریا (فیلم)
  • چشم دریا زیباترین غار ساحلی ایران + فیلم
  • دریا به دنبال پیروزی مقابل تیم فجر شهید سپاسی
  • رشته‌های اشتغال‌آفرین در اولویت دریافت بودجه دولت
  • دانشگاه‌های دولتی و رشته‌های اشتغال‌آفرین در اولویت دریافت بودجه
  • ثبت جهانی پالنگان با جدیت دنبال شود