Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «امتداد نیوز»
2024-04-16@13:51:08 GMT

مبارزه سیستماتیک با قاچاق کالا و ارز

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۳۱۳۵۵

مبارزه سیستماتیک با قاچاق کالا و ارز


رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از بسترسازی برای مبارزه سیستماتیک با قاچاق کالا در کشور خبر داد.

به گزارش امتداد نیوز به نقل از صدا و سیما ، علی مؤیدی خرم آبادی، رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در خصوص نشست مشترک با کمیسیون اقتصادی مجلس و سازمان بازرسی کل کشور، ضمن تقدیر از حضور نمایندگان، گفت: در سال حمایت از کالای ایرانی با هماهنگی و وحدت، تمام دستگاه‌های مسؤول در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز تلاش مؤثری برای تحقق شعار سال داشته باشند تا زمینه رونق تولید داخل فراهم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: در این جلسه گزارشی از عملکرد و برنامه‌های ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز به نمایندگان عضو در کمیسیون اقتصادی مجلس ارائه شد.

وی با تصریح اینکه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کانون تولید فکر است؛ سیاستگذاری، برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت را از وظایف اصلی این ستاد برشمرد.

مؤیدی همچنین صحت و سلامت ستاد را در گرو نظارت دستگاه‌های نظارتی و مجلس عنوان کرد و گفت: انتظار داریم تا انصاف، تقوا و مصلحت نظام در اولویت بررسی و تنظیم گزارش‌ حوزه‌های نظارتی لحاظ شود.

رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به اینکه بخشی از سرمایه‌های کشور برای بسترسازی و راه‌اندازی سامانه‌ها هزینه شده است، افزود: زیرساخت‌ها شامل شبکه، تجهیزات و نفرات آموزش‌دیده آماده‌اند تا ضمن هماهنگی بین تمام دستگاه‌های ذی‌ربط اقدام نهایی را انجام دهیم.

مؤیدی تصریح کرد: ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سال‌های گذشته اقدامات خوبی داشته البته طبیعی است اشکالات و معایبی نیز وجود دارد، در مجموع برای قضاوت زود است اما این ستاد از ظرفیت و آمادگی خوبی برای انجام امور برخوردار است.

وی با ابراز امیدواری به همدلی دستگاه‌های مختلف برای رفع موانع فرارو گفت: یکی از کارهای ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز بسترسازی برای پیشگیری از وقوع قاچاق است که در این حوزه اقدامات خوبی با راه‌اندازی سامانه‌های مختلف انجام شده است.

مؤیدی با تأکید بر اینکه در این حوزه دیدگاه ما برای برنامه‌ریزی و اجرا باید سیستماتیک باشد افزود: رجیستری نمونه کوچکی از برنامه‌های کلان موفق برای مبارزه سیستماتیک با قاچاق کالا بود؛ اقداماتی از این دست باید در همه ابعاد احصاء شود چرا که می‌تواند در مبارزه با قاچاق کالا مؤثر باشد و قاچاق را در کشور کنترل کند.

وی در خاتمه از اولویت تعیین تکلیف کالاهای قاچاق مکشوفه خبر داد و گفت: در مبارزه با قاچاق کالا هیچ‌گونه قصور و سهل‌انگاری پذیرفتنی نیست و دستگاه‌هایی که در این حوزه کوتاهی کنند را معرفی می‌کنیم.

نشست مشترک رییس و مسؤولان ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و مسؤولان سازمان بازرسی کل کشور دیروز در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز برگزار شد.

true برچسب ها : ستاد مبارزه با قاچاق کالا علی مویدی زاده قاچاق کالا true

منبع: امتداد نیوز

کلیدواژه: ستاد مبارزه با قاچاق کالا علی مویدی زاده قاچاق کالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۳۱۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم فعالیتهای فرهنگی وپژوهشی درکنار مبارزه با قاچاق کالا وارز

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان ، دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان با تاکید بر انجام فعالیت‌های فرهنگی و پژوهشی در کنار مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: اقدامات پیشگیرانه در این رابطه، تاثیرگذاری بیشتری درجامعه خواهد داشت.

خداویسی از دستگاه‌های اجرایی مرتبط با موضوع قاچاق کلا و ارز خواست در برپایی کرسی‌های آزاد اندیشی، آموزشی، توجیهی و معرفی سامانه‌های مرتبط با مضرات لوازم سلامت محوراهتمام ویژه داشته باشند.

قائم مقام صدا و سیمای مرکزکردستان هم ازآمادگی رسانه ملی برای دعوت وحضور کارشناسان در برنامه‌های مختلف برای پیشگیری ومبارزه با قاچاق کالا وارز از جمله کالا‌های سلامت محورخبر داد.

رشیدی ازدستگاه‌های اجرایی خواست با معرفی کارگاه‌ها و واحد‌های تولیدی در تحقق شعار سال و کاهش قاچاق کالا و ارز بکوشند.

وی همچنین بر تعامل وهمکاری بیشتر رسانه‌های مجازی و خانه مطبوعات با رسانه ملی در انعکاس اخباراین حوزه تاکید کرد.

دیگر خبرها

  • تاکید رئیس‌جمهور بر اجرای دقیق قانون ساماندهی تجارت مرزی برای جلوگیری از قاچاق
  • ضرورت اجرای دقیق قانون تازه تصویب ساماندهی تجارت مرزی
  • رئیسی: همه ظرفیت‌ها برای مقابله با قاچاق به کار گرفته شود
  • ضرورت اجرای دقیق قانون ساماندهی تجارت مرزی
  • مبارزه با قاچاق امری «فرادستگاهی» است
  • رئیسی: همه ظرفیت‌ها برای مقابله بی‌امان با قاچاق به کار گرفته شود
  • توقیف خودروهای شوتی با بیش از ۲۳ میلیارد کالای قاچاق در رودبار
  • هرمزگان برای مقابله با قاچاق نیازمند تجهیزات الکترواپتیک است
  • کاستن از حجم قاچاق با شفافیت مسیر تجارت خارجی
  • لزوم فعالیتهای فرهنگی وپژوهشی درکنار مبارزه با قاچاق کالا وارز