Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@22:39:48 GMT

حفر ۲۸۳ حلقه چاه برای مدیریت چالش آب/۱۰۷ شهر در وضعیت قرمز

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۳۱۴۱۳

حفر ۲۸۳ حلقه چاه برای مدیریت چالش آب/۱۰۷ شهر در وضعیت قرمز

معاون راهبردی و نظارت به بهره‌برداری آبفای کشور گفت:۲۸۳ حلقه چاه جدید برای مدیریت تنش آبی حفر و تجهیز شده و پیش بینی‌ می شود تا قبل از فصول گرم سال به بهره‌برداری خواهند رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، شاهین پاکروح، معاون راهبردی و نظارت به بهره‌برداری آبفای کشور در نشست خبری با بیان اینکه امسال جیره بندی آب نداریم، گفت: در وزارت نیرو تلاش براین با مدیریت تقاضا با تنش آبی مقابله کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنچه که مدنظر است با مدیریت فشار و تقاضا مصرف را کنترل کنیم.

وی ادامه داد: ۱۶۵ شهر با جمعیت ۱۰.۵ میلیون نفر در وضعیت زرد هستند به این معنا که نیاز روزانه آنها به آب ۱۰ درصد کمتر از تولید آب است. این در حالی است که از ۳۳۴ شهری که در معرض تنش آبی هستند ۶۲ شهر با جمعیت ۶.۸ میلیون نفر در وضعیت نارنجی هستند که در این وضعیت نیاز آب مصرفی این شهرها از ۱۰ درصد تا ۲۰ درصد بیشتر از تولید آب است.

این مقام مسوول در زمینه اقدامات انجام شده در این شهرها برای مقابله با تنش کم آبی توضیح داد: در سال جاری اقدامات کوتاه مدتی را در شهرهای یزد، کرمان، اصفهان، بندرعباس و بوشهر که ۶ مرکز کلان شهر که در معرض تنش آبی هستند صورت خواهد گرفت. علاوه بر این موضوع ۲۸۳ حلقه چاه جدید حفر و تجهیز می شوند و براساس پیش بینی‌ ها تا قبل از فصول گرم سال به بهره‌برداری خواهند رسید.

پاکروح با اشاره به اینکه ۳۳۴ شهر در کشور در معرض تنش آبی قرار دارند که ۱۰۷ شهر در وضعیت قرمز هستند، ادامه داد: در میان این ۱۰۷ شهر در وضعیت قرمز قرار دارند، نام ۶ شهر بزرگ اصفهان، شیراز، بندرعباس، بوشهر، کرمان و مشهد نیز به چشم می‌خورد که نیاز مصرف آنها ۲۰ درصد از تولید آب بیشتر است.

به گفته این مقام مسئول، با توجه به اینکه زاینده رود با چالش کم‌آبی مواجه است و تعاملی که با شهرداری و آبفای استان اصفهان بوجود آمده قرار است ۷۰ حلقه چاه جدید حفر شود تا با این روش بتوانیم تنش آبی در این منطقه را مدیریت کنیم. این در حالی است که ۶۵ درصد از حجم آب مصرفی کشور توسط مشترکان پرمصرف، مصرف می شود.

پاکروح با تاکید براینکه امسال بدترین شرایط بارندگی را تا پایان فرودین ماه شاهد بودیم، تصریح کرد: بارندگی امسال نسبت به سال قبل ۷۵درصد کمتر بوده است به طوری که کرمان با ۷۰.۵درصد، هرمزگان ۶۷.۹درصد و چهارمحال بختیاری ۶۳ درصد با کاهش بارندگی مواجه شدند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۳۱۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریزش برداری در ۳۸ مقطع از محورهای ایلام انجام شد

سید زاهدین چشمه خاور در گفت و گو با خبرنگار مهر با بیان اینکه تمام راه‌های اصلی استان باز بوده و مشکلی برای تردد خودروها وجود ندارد، اظهار داشت: در بارش‌های اخیر نیروهای راهداری بیش از ۳۸ مورد ریزش‌برداری را در سطح جاده‌های فرعی و اصلی استان انجام داده‌اند.

وی گفت: براساس رصد دوربین‌های نظارت تصویری مرکز مدیریت راه‌های استان و همچنین طبق گزارشات ارسالی از ادارات تابعه در ۱۲ محور از شهرهای این استان شبانه روز گذشته بارش باران گزارش شده است.

وی به فعالیت و استقرار ۱۶ راهدارخانه ثابت و سیار در سطح استان اشاره کرد و گفت: در شبانه روز گذشته ۵۶ نیروی راهدار با ۳۱ دستگاه ماشین آلات برای انجام این ریزش‌برداری‌ها به‌کارگیری شد.

چشمه خاور ادامه داد: به هم استانی‌های عزیز توصیه می‌شود پیش از سفر برای اطلاع از آخرین وضعیت راه‌های استان به سامانه اطلاع‌رسانی ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌های استان مراجعه نمایند.

کد خبر 6096608

دیگر خبرها

  • اثربخشی مراتع در تولید گوشت قرمز
  • وضعیت نابسامان نیروی کار در خراسان رضوی
  • کارت قرمز به جای تشویق به نجات جان! اخراج بازیکن به خاطر درخواست کمک برای هوادار بیمار
  • فرید مرجایی، تحلیل گر مسائل آمریکا و مقیم این کشور: جنبش دانشجویی سپهر غالب بر فضای سیاسی آمریکا را به چالش کشید/ شبکه های اجتماعی امپراطوری رسانه ای را زیر سوال بردند/ تظاهرات دانشجویی خط قرمز انتقاد از اسرائیل را شکسته است
  • عدم وجود نهاد مستقل تصمیم‌گیر، حلقه مفقوده هوشمندسازی انرژی
  • تعیین تکلیف هزار حلقه چاه کشاورزی جهت صدور پروانه بهره‌ برداری
  • تعیین تکلیف هزار حلقه چاه در بزرگ‌ترین دشت برنج کشور
  • ریزش برداری در ۳۸ مقطع از محور‌های ایلام انجام شد
  • ۸۱ درصد مخازن سدهای خوزستان پر شد/ آخرین وضعیت سد دز
  • ریزش برداری در ۳۸ مقطع از محورهای ایلام انجام شد