Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@11:37:33 GMT

علائم بیماری سفیدک انگور در خراسان شمالی مشاهده شد

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۳۱۴۳۱

علائم بیماری سفیدک انگور در خراسان شمالی مشاهده شد

بجنورد- ایرنا- مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: علائم اولیه بیماری سفیدک داخلی انگور در برخی از تاکستان های این استان هفته جاری در سطح 80 هکتار مشاهده شده است.

محمد رضایی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا و با نگرانی از تاکستان های رها شده در این استان اظهار کرد: تاکداران به محض مشاهده این بیماری، بلافاصله مبارزه شیمیایی را آغاز کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در مناطقی که باغ های انگور دچار سرمازدگی شده اند اگر بیماری شیوع پیدا کند کشاورزان برای مبارزه با بیماری سفیدک داخلی انگور رغبتی نخواهند داشت که این امر نگران کننده است.
به گزارش ایرنا در سال 95 آفت سفیدک داخلی به 40 درصد تاکستان های خراسان شمالی خسارت وارد کرد که این میزان خسارت 810 میلیارد ریال برآورد شد.
در خراسان شمالی بیش از 40 هزار هکتار باغ وجود دارد که از این میزان 16 هزار هکتار مربوط به تاکستان ها است که سالانه بیش از 180 هزار تن انواع انگور تولید می شود.
رضایی با بیان اینکه مبارزه با بیماری سفیدک داخلی انگور باید قبل از گل دهی انجام شود گفت: تاکنون این علائم در دو روستای سریوان و آقا نبی بجنورد مشاهده و مبارزه با آن در حال انجام است.
رضایی افزود: هم اکنون پیگیر این موضوع هستیم تا با مشاهده هرگونه سفیدک داخلی انگور در تاکستان ها مبارزه با آن صورت گیرد تا تاکستان ها دچار خسارت نشوند.
65 درصد تولیدات بخش باغی در خراسان شمالی مربوط به انگور است که از 240 هزار تن انواع محصول باغی، 185هزار تن شامل انگور است.
خراسان شمالی 344 هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که سالانه بیش از دو میلیون و 500 تن انواع محصول کشاورزی زراعی و باغی و همچنین دامی تولید می شود.
7186/3007/6042

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد كشاورزي تاكستان خراسان شمالي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۳۱۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم مبارزه با بیماری زنگ زرد را در مزارع گندم و جو

علی چاله چاله رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به هشدار‌های هواشناسی جهت بارندگی‌های سنگین گفت : ضرورت دارد، کشاورزان استان جهت حفظ تولید مزارع غلات خود، مبارزه با زنگ زرد غلات را در شرایط آب و هوایی مناسب جدی بگیرند.

وی اضافه کرد: لازم است در شرایط آب و هوایی مناسب و با توجه به رطوبت مزارع ناشی از این بارندگی ها، مبارزه فوری با زنگ زرد و سایر بیماری‌های گیاهی در منطقه گرمسیری و نیمه گرمسیری و معتدل در تمام مزارع در معرض خطر انجام شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه ادامه داد: در مناطق سردسیر مانند دالاهو، کنگاور و سنقر نیز کشاورزان باید ضمن بازدید‌های دقیق، مزارع دیم متراکم و مزارع آبی در معرض خطر را سمپاشی کنند تا خطر طغیان و خسارت زنگ و سایر بیماری‌های گیاهی در استان در مراحل رشدی حساس گندم و جو مرتفع شود.

چاله چاله با تاکید بر اهمیت مبارزه با آفات مزارع غلات گفت: کشاورزان استان علاوه بر مبارزه با زنگ زرد لابد برای افزایش محصول خود ضمن بازدید دقیق مزارع و رعایت مبارزه نرم با پوره سن غلات در مناطق گرمسیر و با سن مادر در مزارع مناطق معتدل و سردسیر استان را مورد توجه کامل قرار دهند.

وی از کشاورزان استان کرمانشاه خواست مبارزه محافظتی با برق زدگی نخود را در مزارع دارای آلودگی با جدیت دنبال کنند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • تمرینات ورزشی برای مبارزه با کبد چرب
  • لزوم مبارزه با بیماری زنگ زرد را در مزارع گندم و جو
  • هنرمند پرآوزاه موسیقی خراسان شمالی درگذشت
  • مبارزه شیمیایی با آفات مزارع گندم و جو مازندران
  • علائم فشار خون بالا
  • علائم فشار خون بالا را بشناسید
  • علائم شایع کم کاری تیروئید را بشناسید
  • ۱۵۴ هزار هکتار مزارع گندم و جو مازندران مبارزه شیمیایی شد
  • صفحه نخست روزنامه‌های خراسان جنوبی - پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت
  • نیاز ۱۹۴ بیمار هموفیلی استان همدان به داروی مستمر