Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@11:51:43 GMT

درآمدهای استان زنجان تنها منوط به دریافت مالیات نیست

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۳۱۴۸۰

درآمدهای استان زنجان تنها منوط به دریافت مالیات نیست

زنجان-استاندار زنجان گفت: درآمدهای استان زنجان تنها منوط به دریافت مالیات نیست.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از  استانداری زنجان؛ اسدالله درویش امیری در جلسه ستاد درآمد و تجهیز منابع، با اشاره به افزایش درآمدهای عمومی استان در سال گذشته، اظهار کرد: خوشبختانه زنجان یکی از سه استان کشور بود که طی سال ۹۶ از مازاد درآمد استانی برخوردار بوده و از ۱۰۰ میلیارد تومان مازاد درآمد سالانه استان حدود ۸.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۰۸ درصد آن به استان بازگشته که باید این میزان افزایش یابد.

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه درآمدهای استان تنها منوط به دریافت مالیات نیست، تاکید کرد: باید این برداشت در استان اصلاح و تبیین شود که منابع درآمدی استان فصول مختلفی دارد و تنها درصد اندکی از آن مربوط به دریافت مالیات از مشاغل استان است.

درویش امیری  با تاکید بر اینکه رویکرد نظام مالیاتی استان تنها به دریافت مالیات از تولیدکنندگان و فعالین صنعتی، معدنی و مودیان مالیاتی منوط نمی شود، خاطرنشان کرد: تحقق ۱۱۳ درصدی درآمدهای عمومی استان در شرایطی اتفاق افتاده است که سال ۹۶ حدود ۸۸ میلیارد تومان بخشودگی مالیاتی و بیش از ۳۴۲ میلیارد تومان تقسیط مالیات را در استان زنجان شاهد بوده ایم.

استاندار زنجان ادامه داد: با توجه به ظرفیت های بالای استان زنجان در زمینه رشد درآمدها می توان ضمن در نظرگرفتن شرایط تولیدکنندگان، صاحبان مشاغل و مودیان مالیاتی و با اتخاذ تصمیماتی مبنی بر تقسیط و بخشودگی مالیات و استفاده از اختیارات قانونی، باز هم مازاد درآمد استان را ارتقاء داد.

درویش امیری با اشاره به اینکه پرداخت هزینه برای دریافت خدمات عمومی در اغلب کشورهای دنیا امری متداول است، اظهار کرد: پرداخت ارزش افزوده و هزینه برای دریافت خدمات و داشتن زندگی مطلوب و سالم از سوی شهروندان در کشورهای دنیا بصورت یک فرهنگ تعریف شده و عدم پرداخت هزینه برای برخورداری از امنیت، سلامت و بهداشت در جامعه با روح یک سیستم و جامعه نظام مند همخوانی ندارد.

وی پیشنهاد تشکیل دبیرخانه ای به منظور تسهیل در روند تهاتر اراضی و پروژه های عمرانی در استان زنجان را ارائه کرد و گفت: اغلب پیمانکاران، فعالین بخش خصوصی و حتی دستگاه های اجرایی با فرصت قانونی که از طریق تهاتر برای پرداخت بدهی های عمرانی به پیمانکاران بوجود آمده است آشنایی لازم را ندارند و ایجاد یک دبیرخانه در استان زنجان می تواند در تسهیل این امر و کاهش بدهی های استان در پروژه های عمرانی موثر باشد.

گفتنی است در سال ۹۶ سرجمع درآمدهای عمومی استان زنجان  ۸ هزار و ۳۱۱ میلیارد ریال بوده که ۱۱۳.۷ درصد آن تحقق یافته و مجموع درآمدهای عمومی استان ۲۱ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۳۱۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری از مراسم رژه نیروهای مسلح در سراسر کشور | از رژه تیپ زرهیِ ارتش در زنجان تا رژه نیروی دریایی ارتش در ساری | ببینید

دریافت 3 MB دریافت 1 MB دریافت 2 MB دریافت 2 MB

به گزارش همشهری آنلاین، ساعتی قبل مراسم رژه نیروهای مسلح به مناسبت روز ارتش در سراسر کشور آغاز شد. تصاویری از این مراسم ببینید.

کد خبر 845091 منبع: فارس برچسب‌ها دفاع - رژه خبر ویژه دفاع - ستاد کل نیروهای مسلح دفاع - ارتش جمهوری اسلامی

دیگر خبرها

  • برگشت ۶ هزار و ۷۰۰ ریال مالیات به مودیان تولیدکننده زنجانی
  • ۶۷۰۰ میلیارد ریال مالیات به مودیان تولیدکننده در زنجان برگشت داده شد
  • دریافت مالیات باید عادلانه باشد
  • استاندار قم: ‌درآمدی عمده‌ای جز محل دریافت مالیات نداریم
  • درآمد ۱۱۰ هزار میلیارد تومانی دولت از وصول معوقات و فرارهای مالیاتی
  • افزایش ۶۳ درصدی سهم شهرها و روستاهای خراسان جنوبی از مالیات
  • آموزش ثبت نام اظهارنامه مالیاتی در سال ۱۴۰۳
  • تصاویری از مراسم رژه نیروهای مسلح در سراسر کشور | از رژه تیپ زرهیِ ارتش در زنجان تا رژه نیروی دریایی ارتش در ساری | ببینید
  • چالش تعطیلی پنجشنبه‌ها به زنجان رسید!
  • استاندار زنجان: فرهنگ مالیاتی هنوز در جامعه جا نیفتاده است