Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-25@16:44:20 GMT

این ۸ راهکار معده دردتان را کاهش می‌دهد

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۳۱۵۲۰

به گزارش خرداد به نقل از تیک؛ در این دوران به دلیل مصرف بیش از اندازه افراد از فست فود‌ها و غذا‌های غیر سالم و همچنین نداشتن وعده‌های مناسب، اکثر افراد دچار مشکل معده هستند و درد معده را تجربه می‌کنند.

یک راهکار قدیمینعنا بعنوان درمانی موثر برای سوء هاضمه، سوزش سردل، نفخ و درد معده و دستگاه گوارش مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گیاه مفید همچنین اشتها را تحریک می‌کند و در درمان حالت تهوع و سردرد موثر است.

زنجبیل لاغر کنندهزنجبیل حاوی یک ماده فعال به نام جینگرول است که طعم گرم و تند این چاشنی را ایجاد می‌کند و خواص تحریک کننده و درمانی دارد. این چاشنی با بهبود عملکرد آنزیم‌های گوارشی به بهبود عملکرد سیستم هاضمه بدن کمک می‌کند.

گندم سیاه و جو دوسر چه زمانی برای تقویت معده مصرف شوند؟خوردن غذای تهیه شده از جو دو سر در ابتدای صبح و با معده خالی فواید مختلفی دارد. نخست، پوششی روی دیواره داخلی معده ایجاد می‌کند که از التهاب ناشی از اسید هیدروکلریک (HCL) پیشگیری می‌کند. همچنین، جو دوسر حاوی فیبر محلول است که به گوارش بهتر و کاهش سطوح کلسترول کمک می‌کند.گندم سیاه نیز گوارش را تحریک می‌کند، در شرایطی که سطوح فشار خون و کلسترول را نیز کاهش می‌دهد. مصرف این ماده به پاکسازی سموم و فلزات سنگین از روده کمک می‌کند و احساس سیری را برای مدت زمانی طولانی‌تر حفظ می‌کند.

آب گازدار را با مشورت پزشک مصرف کنیدبعد از اینکه یک غذای خیلی سنگین و چرب میل کردید می‌توانید ۳ فنجان (در فواصل مختلف) آب گازدار بنوشید. اگر میزان سدیم آب زیاد باشد دو لیوان از آن نیز کافی است. حواستان باشد آب‌هایی که سدیم زیادی دارند برای همه به خصوص افرادی که مشکل فشارخون دارند یا اینکه مجبورند نمک را از برنامه غذایی شان حذف کنند خوب نیست. اگر جزو این افراد هستید بهتر است قبل از مصرف با پزشکتان مشورت کنید.

اگر مبتلا به زخم معده هستیددر گذشته افراد مبتلا به زخم یا التهاب معده از خوردن غذا‌های اسید‌ی منع می‌شدند، اما د رحال حاضر خورد ن غذا‌های اسید‌ی مانند مرکبات، گوجه فرنگی و… براساس تحمل فرد قابل توصیه می‌باشد. نوشیدنی‌های کافئین دار از قبیل: چای و قهوه می‌توانند باعث تشدید درد در این افراد شوند. مصرف پودر فلفل قرمز می‌تواند اثری دوگانه داشته باشد به طوریکه مصرف زیاد آن باعث تشد ید علائم و وخیم‌تر شد ن بیماری و مصرف مقاد یر کم آن باعث افزایش تولید موکوس و بهبود زخم معده شود.

نسخه خوب برای کمک به معده چیست؟جعفری خلط‌های لزج را از معده پاک کرده و محلل نفخ است، همچنین گشنیز تقویت کننده دهانه معده بوده و مانع صعود بخارات از معده به سمت مغز است، همچنین میوه ”به” نیز در تقویت معده بسیار نافع است که دفع کننده بوی بد دهان و مانع صعود بخارات از معده به سمت مغزمی‌شود.بالنگ مانع ریختن صفرا به معده و روده‌هاست که در تقویت کبد و معده نیز بسیار نافع بوده همچنین مربای بالنگ به هضم غذا کمک کرده و تحلیل برنده باد‌ها در بدن است.ریحان از ضعف معده پیشگیری کرده و باد‌های غلیظ را به تحلیل می‌برد، نعناع معده و تقویت هاضمه تقویت کرده و باد‌ها را به تحلیل می‌برد که در مقالات طب جدید اثر ضد نفخ نعناع و تقویت دستگاه گوارش به اثبات رسیده است.آویشن باعث تلطیف غذا‌های غلیظ شده و باد‌ها را تحلیل می‌برد و معده را از رطوبت و اخلاط غلیظ پاکسازی کرده و از فساد غذا در معده پیشگیری کرده و دل درد را تسکین می‌بخشد.زنجبیل، تخم کرفس، آویشن، رازیانه، انیسون و زیره در غذا‌ها به عنوان ادویه در برطرف کردن نفخ شکم مفید بوده، همچنین اصلاح تغذیه در تقویت معده بسیار نافع است.

ساده‌ترین کمک به معده که بر سر سفره ایرانی‌ها موجود استشما باید باکتری‌های سالم موجود در دستگاه گوارش خود را که به شما در هضم غذا کمک می‌کنند را افزایش دهید و ماست حاوی برخی از انواع این باکتری‌های سالم است. (اما نه همه‌ی ماست‌ها بلکه باید تاریخ مصرف آن‌ها چک شود)متخصصان می‌گویند ماست دارای باکتری‌هایی است، که باعث بازگرداندن مجدد واکنش‌های طبیعی دستگاه گوارش می‌شود.

معده دردی‌ها چه نوع گوشتی بخورند؟گوشت‌هایی مانند گوشت جوجه مرغ، دراج، تیهو، کبک و گنجشک، جزو گوشت‌های لطیف و سریع‌الهضم هستند و مصرف آن‌ها برای افرادی با معده و هضم ضعیف، مناسب است.این بیماران برحسب مزاج خود می‌توانند گوشت جوجه مرغ را با دارچین، زعفران، زیره سبز یا سیاه، سماق، آب انار یا آبلیمو مزه‌دار و مصرف کنند.

اگر قصد دارید حبوبات بخوریدعلت اصلی مشکلات گوارشی که بر اثر مصرف حبوبات به وجود می‌آیند را باید در قند‌های غیر قابل هضم موجود در آن‌ها جستجو کرد که می‌توانند علت ایجاد گاز و انقباضات گوارشی باشند. بدن انسان فاقد آنزیم هضم کننده این دسته قندهاست. باکتری‌های روده روی هضم این دسته قند‌ها کار می‌کنند که نتیجه این فرآیند تولید گاز و نفخ است. انواع حبوبات را حداقل ۴ ساعت قبل از پخت در آب بخیسانید و آب آن را که حاوی بخشی از این قندهاست دور بریزید. برچسب ها: معده ، مشکلات گوارشی ، سلامت

منبع: خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۳۱۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه مشکلات اقتصادی را حل می‌کند

به گزارش خبرنگار مهر، رسول سواری ظهر چهارشنبه در اختتامیه رویداد استارتاپی روش‌های مدیریت مصرف آب در صنایع نساجی در دانشگاه صنعتی اصفهان اظهار کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی آماده دریافت ایده‌های خلاقانه در حوزه‌های مختلف است و آنهایی که قابلیت پرورش و ارتقا دارد را حمایت می‌کند و در اختیار صنعت قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه دانشجویان در بسیاری از موارد با ایده‌های خلاقانه خود، مسائل صنایع را حل کرده‌اند، تصریح کرد: در بخش ارتقای تکنولوژی صنایع از حضور دانشگاهیان استقبال می‌کنیم و هم‌اکنون نیز در بخش مدیریت بهینه و همچنین تکنولوژی و صادرات پذیرای دانشگاه و افراد فعال در حوزه نوآوری و فناوری هستیم چراکه ارتقای فناوری یکی از اولویت‌های صنایع به‌شمار می‌رود و باید در جهت رشد و توسعه بازار صنایع قدم برداریم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان با تاکید بر اهمیت بهینه‌سازی و مدیریت مصرف منابع گفت: امکانات زیرساختی شهرک‌های صنعتی ایجاد شده نیاز به توسعه دارد و به همین علت در بخش تأمین زیرساخت‌ها به ویژه در حوزه آب و برق مشکل داریم. یکی از راهکارهای حل این مشکل، افزایش تأمین منابع و راهکار مهم دیگر، بهینه‌سازی و مدیریت مصرف است.

وی کمک‌های بخش دانش‌بنیان به صنعت را ضروری دانست و ادامه داد: اگر ارتباط بین دانشگاه و صنعت تقویت شود، قطعاً در حوزه صنعت نیز مثل قدرت موشکی، حرف برای گفتن خواهیم داشت و در حوزه اقتصاد هم با همین رویکرد می‌توان مسائل و مشکلات را حل کرد.

سواری معتقد است که نفوذ علم در همه زمینه‌ها کارآمدی و اثربخشی دارد و هرچه به سمت جلو پیش می‌رویم، نیازها بیشتر می‌شود، امید است به واسطه حضور اعضای هیئت علمی و دانشجویان در دانشگاه، مشکلات صنعت حل بشوند.

وی ادامه داد: در دوران پیش از انقلاب اسلامی، حتی یک شهرک صنعتی منسجم در استان اصفهان وجود نداشت و اگر کسی قصد ایجاد واحد صنعتی را داشت و به دولت و حاکمیت وصل نبود، باید مشکلات و سختی‌های فراوان را تحمل می‌کرد اما امروز به لطف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران فقط در استان اصفهان بیش از ۱۰۰ شهرک و ناحیه صنعتی استقرار دارد که بیش از ۲۰ هزار واحد صنعتی را تحت پوشش خود قرار دادند.

کد خبر 6087794

دیگر خبرها

  • تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه مشکلات اقتصادی را حل می‌کند
  • راهکار هایی برای کنترل اشتها
  • خوردن این غذا‌ها در شب باعث سوزش معده می‌شود
  • رتقای سرانه مطالعه از مهم‌ترین راهکار‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • با سوپر غذای تقویت‌کننده مغز آشنا شوید
  • خواص درمانی رازیانه
  • ۸ راهکار طلایی برای کاهش قند خون
  • خواص میوه خشک برای کودکان
  • ۵ راهکار که علائم آلرژی فصلی را کاهش می‌دهد
  • خواص آب هویج بستنی