Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا مصطفی سالاری روز سه شنبه با حضور در روستای دستک شهرستان آستانه اشرفیه ضمن بازدید از ایستگاه پمپاژ آب زراعی از نزدیک در جریان آبرسانی به مزارع و مشکلات موجود قرار گرفت و در فضایی صمیمی با مردم گفتگو کرد.
با توجه به آغاز رهاسازی آب سد سفیدرود از هشتم اردیبهشت ماه جاری، به منظور آبرسانی بهتر به مزارع لایروبی انهار در روستای دستک به طول چهار کیلومتر از صبح فردا انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در حاشیه این بازدید، سالاری از صالح سیف خانی دانش آموز پایه هفتم متوسطه اول که حائز رتبه اول رشته کشتی فرنگی در وزن 38 کیلوگرم در سطح استان و به اردوی تیم ملی نیز دعوت شد، با اهداء لوح سپاس تقدیر کرد.
همچنین اولین کشت مکانیزه محصول بادام زمینی در استان گیلان با حضور مصطفی سالاری استاندار گیلان در روستای نقره ده آستانه اشرفیه در زمینی به مساحت یک هکتار آغاز شد.
آغاز مکانیزه کشت بادام زمینی برای اولین بار در استان گیلان به صورت الگویی آغاز شده و همزمان با این اقدام در سه هکتار دیگر نیز انجام گرفته است.
در 2 هزار و 850 هکتار از اراضی استان بادام زمینی کشت می‌شود.
کشت مکانیزه بادام زمینی علاوه بر افزایش سرعت کاشت باعث کاهش هزینه تولید و میزان مصرف بذر می‌شود.
در هر هکتار برای کشت بادام زمینی، 120 کیلوگرم بذر مصرف می‌شود که این میزان در کشت مکانیزه به 40 تا 50 کیلوگرم کاهش می یابد.
شهرستان آستانه اشرفیه با 2 بخش مرکزی و بندرکیاشهر، 105 روستا دارد و از حدود 30 هزار هکتار زمین کشاورزی برخوردار است که از این میزان، 23 هزار و 570 هکتار به کشت برنج و 2 هزار و 507 هکتار به کشت بادام زمینی اختصاص دارد.
7287 / 2007
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 اردوی تیم ملی دانش آموز زمین کشتی فرنگی وزن موسسات مالی و اعتباری تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۳۱۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۲ درصد از شالیزار‌های گیلان شخم زده شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان؛ صالح محمدی با بیان اینکه گیلان ۲۳۸ هزار هکتار شالیزار دارد، افزود: شالیکاران گیلانی با استفاده از بارش‌ها تا کنون ۱۴۸ هزار هکتار از شالیزار‌ها، معادل ۶۲ درصد را شخم زدند.
وی با اشاره به اینکه شالیکاران باید در آماده سازی مزارع خود سریع اقدام کنند، گفت: پارسال شالیکاران در این بازه زمانی ۷۳ درصد از شالیزار‌هایشان را شخم زده بودند. 
وی با تاکید بر اینکه کشاورزان خزانه گیری شالیزار‌ها را باید در اولویت قرار دهند، افزود: شالیکاران گیلان تا کنون ۱۲۶ هزار هکتار از شالیزار‌های خود را معال ۵۳ درصد را خزانه گیری کرده اند.
رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان همچنین از شالیکاران خواست در آماده سازی مزارع برای کشت برنج شتاب کنند. 
صالح محمدی خاطرنشان کرد: گیلان ۳۰۰ هزار شالیکار دارد و سالانه حدود ۷۵۰ هزار تن برنج سفید تولید می‌کنند.
گیلان بزرگترین تولید کننده برنج بومی کشور است.

دیگر خبرها

  • ‍ ۱۱ هکتار از اراضی حریم منطقه ۲۰ تهران آزادسازی شد
  • حریت: پس از سفر اردوغان به عراق، عملیات زمینی علیه پ‌ک‌ک آغاز می‌شود
  • آغاز خرید تضمینی گندم از ۲۰ اردیبهشت
  • ۶۲ درصد از شالیزار‌های گیلان شخم زده شد
  • پایداری آب شرب شهر کنارک
  • امسال ۱۶۷ هزار هکتار از شالیزارهای مازندران خزانه‌گیری شد
  • آب سد سفیدرود ۱۵ اردیبهشت ماه رهاسازی می شود
  • پیش بینی تولید بیش از ۸۰۰۰۰ تن محصول گندم از شهر خوشه‌های طلایی
  • رهای سازی آب سد سفیدرود از نیمه اردیبهشت
  • رهای سازی آب سد سفیدرود از نیمه اردیبهشت ۱۴۰۳