Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدی،مدرس دانشگاه گفت: قطعاً برگزاری سی و پنجمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم در این سطح با حضور شرکت کنندگان کشورهای اسلامی می تواند نقش بسیار زیادی در تحقق بخشی از سند چشم انداز 20 ساله نظام جمهوری اسلامی داشته باشد.یکی از اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران که در سند چشم انداز 1404 که بر روی آن بسیار تاکید شده است تاثیرگذاری بر همگرایی اسلامی و منطقه ای است که این کنگره عظیم قرآنی و تجمع قاریان و حافظان جهان اسلام در دستیابی بخشی ازاین سند بسیار زیاد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سیدی در ادامه به سیاست های کلی برنامه ششم توسعه اشاره کرد و یادآور شد: ما در چهار بند از سیاست های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری مواردی را شاهدیم که در راستای آن برگزاری موفق مسابقات بین المللی قرآن می تواند در تحقق اهداف برنامه ششم موثر باشد.
مسئول بازرسی اداره کل اوقاف و امور خیریه تهران خاطرنشان کرد: در بند 53 سیاست های کلی ابلاغی برنامه ششم توسعه از سوی مقام معظم رهبری اشاره به افزایش ظرفیت های قدرت نرم جمهوری اسلامی شده است که قطعاً در این راستا حضور نخبگان قرآنی 84 کشور جهان در سی و پنجمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم می تواند در تحقق این بند از سیاست ها هم تاثیرگذار باشد.
رئیس بازرسی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران در ادامه یادآور شد: در بند 59 سیاست های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری، برحفظ و افزایش دستاوردهای سیاسی جمهوری اسلامی در منطقه آسیا و جنوب غربی تاکید فراوان شده است.
حجت الاسم سیدی تصریح کرد: برگزاری چنین مسابقاتی به توسعه بیش از پیش دستاوردهای سیاسی جمهوری اسلامی ایران نه تنها در منطقه، بلکه در جهان کمک شایانی خواهد کرد.
وی در ادامه استدلال خود در خصوص تاثیرگذاری مسابقات بین المللی قرآن در افزایش قدرت نرم جمهوری اسلامی متذکر شد: با توجه به سم پاشی هایی که در خارج از کشور برعلیه مبانی فکری و قرآنی نظام اسلامی ایران انجام می شود، برگزاری موفقیت آمیز این دوره مسابقات می تواند خنثی کننده تبلیغات مسموم دشمنان کشورمان هم باشد.
استاد دانشگاه ورامین در خصوص دیپلماسی عمومی و تاثیر سی و پنجمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم در آن اظهار داشت: درراستای بندهای 63 و 68 سیاست های کلی ابلاغی در حوزه سیاست خارجی ، برگزاری مسابقات بین المللی قرآن کریم می تواند نقش پررنگی در دستیابی به اهداف این سیاست ها داشته باشد؛ چراکه شرکت کنندگان در این مسابقات ، نخبگان قرآنی کشورهای خارجی هستند که هر کدام به سهم خود می توانند سفیری برای نظام اسلامی ایران در کشورشان محسوب شوند.
حجت الاسلام دکتر سیدی با تاکید بر دیپلماسی عمومی یادآور شد: برخلاف دیپلماسی سیاسی که دیپلمات ها و نمایندگان و سفرای کشورهای مختلف با یکدیگر در تعامل هستند، در دیپلماسی عمومی افکار عمومی، جوامع مختلف؛ جامعه هدف می باشند که برگزاری مسابقات بین المللی قرآن می تواند نقطه ثقل دیپلماسی عمومی جمهوری اسلامی ایران باشد.
وی ادامه داد: لازم است در چنین برنامه هایی دستگاه سیاست خارجی کشور، سازمان های مرتبط با کشورهای خارجی از جمله سازمان فرهنگ ارتباطات اسلامی، مجمع جهانی اهل بیت و.. و همچنین سازمان های مردم نهاد با حضور و فعالیت گسترده در حاشیه مسابقات بین المللی قرآن نقش پررنگی در تبیین شاخص نظام جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با ایران هراسی داشته باشند
وی خاطرنشان کرد: برگزاری مسابقات قرآنی همچنین می تواند به عنوان نماد و سمبل دیپلماسی قرآنی در جهان اسلام مطرح و الگویی موفق در دیپلماسی عمومی نظام باشند.

گفتنی است این مسابقات بین المللی که متولی برگزاری آن سازمان اوقاف و امور خیریه است هر ساله با تعداد کثیری از مهمانان و شرکت کنندگان کشورهای اسلامی برگزار می شود و امسال در سی و پنجمین دوره از این مسابقات شاهد رقابت 82 کشور در سراسر جهان هستیم.

روابط عمومی سازمان اوقاف

705

سازمان اوقاف و امورخیریه نماد و سمبل دیپلماسی قرآنی حجت‌الاسلام والمسلمین سیدی دستاوردهای سیاسی جمهوری اسلامی ایران سیاست های کلی

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۳۱۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان دیپلماسی است، نه جنگ/ فضا را سرد کنید؛ گرم نکنید

عباس آخوندی، وزیر راه در دولت‌های یازدهم و دوازدهم

این چند جمله را برای ثبت در تاریخ می نویسم. و با امید آن‌که با عقل سردِ سرد، دور از هیجان و با تدبیر مقامات تصمیم‌گیر امکان گریز از درگیری در جنگ فراهم شود. 

در این موقعیت از تاریخ ایران باید به شدت نگران نفوذ سرویس‌ها و آشفته‌سازی فضا بود. فکر نکنیم، فضای هیجانی موجود، لزوما متضمن منافع ملی است. عقل سرد و تدبیر بر هیجان ارجحیت دارد. 

 عنوان حمله ایران به تاسیاست نظامی اسرائیل، تنبیه، دفاع از حیثیت ملی ایران، بازدارندگی و تمام بود. استحاله از این وضعیت به یک وضعیت جنگی و حماسی سم مهلک سیاست ایران در این مقطع است. 

خط تبلیغی ایران باید این باشد که ما آنجا که لازم بود توانمان را نشان دهیم، دادیم. حالا همانند یک پیروز باید از صحنه بیرون بیاییم. نه آن‌که در صحنه بمانیم و ندای هل من مبارز سر دهیم. ما باید در اوج، از صحنه خارج شویم. ماندن ما در میدان ما را از اوج به زیر خواهد کشید. 

سیاست تبلیغی ایران باید این باشد که ما تا آخرین لحظه طرفدار دیپلماسی هستیم و به آن وفادار خواهم ماند. البته که هوشیاری خود را برای دفاع از سرزمین ایران حفظ خواهیم کرد و برای آن جان‌فشانی خواهیم نمود. اینکه وزارتخارجه ما بگوید زمان پاسخ‌گویی ما به لحظه کاهش یافته است، این عین بی‌سیاستی است.

هیچ کس در منازعه دست خود را رو نمی کند و برای خود پیشاپیش مشکل ایجاد نمی‌کند. او باید بگوید ما امیدواریم که تمام کشورهای جهان راه دیپلماسی را در پیش بگیرند. ایران باید تاکید کند که آماده مذاکره در تمام سطوح و با تمام کشورهای جهان و سازمان ملل برای استقرار امنیت در جهان و منطقه است. 

 من از مقاله‌ای که امروز بایدن تحت "عنوان لحظه حقیقت اوکراین و اسرائیل" انتشار داد، اتخاذ یک سیاست سه مرحله‌ای را استنباط می‌کنم. مرحله اول مخالفت با تشدید جنگ، مرحله دوم اجازه درگیری و به قول خودشان دفاع از خود به اسرائیل و مرحله سوم ایجاد اجماع جهانی و منطقه‌ای برای یک نوع تحریم همه‌جانبه علیه توانمندی دفاعی ایران است.

البته این روش سیاسی بایدن در درگیری‌های قبلی هم بوده‌است. در این مورد نیز به همین نوع عمل می‌کند و اینک در مرحه دوم به مفهوم رفع منع است. در مرحله بعدی وارد فرایند اجماع‌سازی علیه ایران خواهد شد. قطعا در این مرحله همه‌ی کشورهای منطقه به او خواهند پیوست.

این را از موضع‌گیری وزرای خارجه انگلستان و آلمان در روز جاری نیز می‌توان فهمید. روسیه و چین نیز در یک فرایند زمان‌بر؛ تاکید می‌کنم زمان‌بر و نه فوری و در موقعیت‌هایی که ساخته خواهد شد با آن موافقت خواهند کرد و یا دستِ‌کم مخالفت نخواهند نمود. بنابراین، از قضا سیاست ما در برابر تجاوز مجدد اسرائیل باید خویشتنداری و احاله آن به موقعیت‌های دیگر و پاسخ‌های غیرمستقیم باشد. ما باید فضا را سرد کنیم. گرم نکنیم. گرم کردن فضا عین خواسته اسرائیل است.

منبع: کانال نویسنده

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: ترکیه : نتانیاهو در صدد کشاندن منطقه به جنگ است حماس: نتانیاهو جدیتی برای آزادی اسرا ندارد حکیم: قدرت ایران با شکست دیوار امنیتی اسرائیل ثابت شد

دیگر خبرها

  • برگزاری بیست و یکمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان در کرمان
  • زمان دیپلماسی است، نه جنگ/ فضا را سرد کنید؛ گرم نکنید
  • برگزاری نخستین نشست شورای سیاست‌گذاری شهرداری | درخواست احیاء جایگاه مرکز مطالعات از سوی شهردار تهران مطرح شد
  • برگزاری اختتامیه پویش قرآنی در مشهد
  • برگزاری محفل انس و تدبر قرآن به‌مناسبت روز ارتش در بوشهر
  • برگزاری نمایشگاه غذاهای قرآنی در نکا
  • برگزاری نمایشگاه «روایت باران» خلاقیت است/ نشر قرآن با زبان هنر
  • وعده‌های بی نتیجه مدیران ارشاد قزوین برای برپایی نمایشگاه قرآن
  • کردستان مظهر اتحاد، برادری، همبستگی و وحدت اسلامی است
  • چهار روایت معتبر از سبک زندگی با آموزه های قرآنی