Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان با اشاره به کسب درآمد بیش از ۲۳ میلیارد تومان از محل فروش محصولات تولیدی مددجویان گفت: بازار فروش محصولات تولیدی مددجویان استان سمنان تقویت می‌شود. ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۹ استانها سمنان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، سید جواد رضوی ظهر امروز در نشست کارگروه اشتغال کمیته امداد استان سمنان اظهار داشت: ایجاد اشتغال و درآمدزایی ویژه مددجویان استان سمنان برای خودکفایی و تأمین معیشت آن‌ها در دستور کار کمیته امداد استان سمنان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اشتغال تعداد قابل‌توجهی از مددجویان در یک سال گذشته خاطرنشان کرد: در این مدت درآمد حاصل از فروش محصولات صنایع‌ دستی، کشاورزی و ارائه خدمات متنوع مددجویان بیش از 23 میلیارد و 412 میلیون تومان شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان با تأکید بر لزوم حمایت مددجویان و محصولات تولیدی این قشر بیان کرد: برپایی نمایشگاه‌های متنوع استانی و غیراستانی برای معرفی و فروش محصولات تولیدی مددجویان به‌ویژه زنان سرپرست خانوار از مهم‌ترین برنامه‌های این نهاد بود.

وی افزود: در این مدت مددجویان توانستند با شرکت در 58 نمایشگاه فروش محصولات صنایع‌دستی در استان سمنان و سایر استان‌ها بخش عمده‌ای محصولات تولیدی خود را به فروش برسانند.

علیرضا خدابنده معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان سمنان نیز در این نشست اظهار داشت: توسعه اشتغال خانگی برای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد استان سمنان در اولویت قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از مددجویان در مناطق روستایی و محروم استان سکونت دارند تصریح کرد: این افراد بهترین ظرفیت را برای تولید محصولات کشاورزی و خانگی دارند که با حمایت کمیته امداد می‌توانند در راستای کسب درآمد این افراد گامی مؤثر برداشت.

خدابنده با بیان اینکه 40 درصد از طرح‌های اشتغال‌زایی برای مددجویان در بخش مشاغل خانگی است ابراز داشت: ایجاد هشت هزار و 424 فرصت شغلی جدید در این بخش برای مددجویان در سال جدید در نظر گرفته‌شده است.

وی تحقق این امر را عاملی مؤثر برای جلوگیری از مهاجرت مردم از روستا به شهرها برشمرد و اذعان کرد: طرح‌های ایجاد مشاغل خانگی برای شرهای کم‌جمعیت زیر 20 هزار نفر نیز در حال اجرا است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان سمنان عدم مهارت و تخصص را عامل اصلی بیکاری دانست و گفت: برگزاری دوره‌های مهارت‌آموزی ویژه مددجویان از دیگر برنامه‌های این نهاد است که برای سال 97 بالغ‌بر 12 هزار 340 نفر از مددجویان در این دوره‌ها سامان‌دهی می‌شوند.

انتهای پیام/ح

R41366/P1357/S6,64/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۳۱۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل هزار و ۲۵۷ واحد مسکونی به مددجویان آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی ملامهدی با بیان اینکه اشتغال و مسکن از اولویت مهم کمیته امداد در توانمندسازی مددجویان زیر حمایت است گفت: سال گذشته یک هزار و ۲۵۷ واحد مسکونی به مددجویان زیر پوشش کمیته امداد در استان آذربایجان شرقی تحویل داده شد.

وی اظهار کرد: از این تعداد یک هزار و ۱۵۷ واحد در روستا‌های استان به صورت ساخت خانه و یکصد واحد نیز در شهر‌ها به صورت خرید واحد مسکونی بود.

وی ادامه داد: برای ساخت یا خرید این واحدها نزدیک به ۶۴۰ میلیارد ریال وام بلاعوض و ۱۵۰ میلیارد ریال وام قرض الحسنه بدون کارمزد از طریق صندوق امداد ولایت تامین و پرداخت شد ضمن اینکه برای هر واحد یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تا ۲ میلیارد ریال وام بانکی با کارمزد چهار درصد تعلق گرفت.

ملامهدی در مورد نهضت ملی مسکن و سهم مددجویان از این طرح در استان اظهار کرد: هشت هزار و ۴۰۰ نفر با برچسب مددجوی کمیته امداد در این طرح نام نویسی کردند.

وی ادامه داد:تعداد اختصاصی به مددجویان استان از محل این طرح نزدیک به یک هزار و ۲۰۰ واحد بود.

دیگر خبرها

  • تحقق بیش از ۸۰ درصد از برنامه‌های اشتغال تبصره ۱۸ مددجویان
  • تکلیف مددجویان کمیته امداد و بهزیستی با افزایش تعرفه‌های درمانی چه می شود؟
  • تحویل هزار و ۲۵۷ واحد مسکونی به مددجویان آذربایجان شرقی
  • اولویت کمیته امداد، توانمندسازی مددجویان در حوزه اشتغال و مسکن است
  • پرداخت ۷۳ درصد تسهیلات اشتغالزایی مددجویان در اردبیل
  • توانمندسازی مددجویان کمیته امداد در سه محور اشتغال، مسکن و فرهنگی
  • ارائه تسهیلات اشتغال به مددجویان اردستانی
  • واگذاری ۲۵۷ واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد در سمنان
  • پرداخت ۹۹۲ میلیارد کمک معیشت به مددجویان گلستانی
  • ثبت نام ۹۸۹ مددجوی کمیته امداد البرز در دوره‌های سوادآموزی