Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-26@16:01:35 GMT

دستگاه هاي دولتي 20 درصد مصرف آب را کاهش دهند

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۳۱۶۴۲

دستگاه هاي دولتي 20 درصد مصرف آب را کاهش دهند

خبرگزاري آريا - ايرنا ـ تهران ـ استاندار تهران از مديران دستگاه هاي دولتي استان تهران خواست که 20 درصد مصرف آب دستگاه هاي تحت مديريت خود را کاهش داده و بر اين فرآيند نظارت کنند.

به گزارش ايرنا،محمد حسين مقيمي روز سه شنبه در نشست شوراي حفاظت منابع آب استان تهران گفت: مديريت آب استان تهران از ابتداي ماه جاري بر کنترل مصرف آب دستگاه هاي دولتي نظارت و گزارش آن را ارائه کند تا مديران ضعيف در اين زمينه پاسخگو باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد: همه نهادهاي اجرايي، نظامي، آموزشي و دولتي بايد نسبت به اجراي اين طرح و مصوبه متعهد باشند.
مقيمي با بيان اينکه امسال نزولات آسماني ٤١ درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است افزود: نيازمند دقت و توجه همه آحاد مردم براي مديريت مصرف آب در بخش شرب، کشاورزي و صنعتي هستيم.
وي افزود: ممکن است احتمال افزايش بارندگي وجود داشته باشد اما تصميم گيري ها براساس شرايط فعلي منابع آب است و بايد با اتخاذ تصميماتي در مصرف آب کشاورزي، مصارف خانگي و صنعت و معدن صرفه جويي شود.
وي بر حفاظت و صيانت از منابع آب زيرزميني تاکيد کرد و افزود: چاه هاي غيرمجاز بايد بسته شده و با حفر آن برخورد جدي شود.
مقيمي گفت: در حال حاضر حدود ٢٠٧ ميليون مترمکعب بهره برداري آب از چاه هاي غيرمجاز است که ١٠ درصد منابع آب استان مي باشد.
وي با تأکيد بر اينکه لازم است همه چاه هاي استان تعيين تکليف شوند گفت: براي صرفه جويي در آب کشاورزي از آبياري قطره اي و کشت هاي با نياز کمتر به آب استفاده شود.
مقيمي ادامه داد: در بخش آب شرب نيز بايد فرهنگ سازي شود تا شهروندان از آب شرب براي مصارف غير شرب مثل شست و شوي اتومبيل و ساير موارد استفاده نکنند.
وي با بيان اينکه ٣٥ درصد مصرف آب استان تهران در بخش شرب است تصريح کرد: هدف در صرفه جويي لطمه زدن به رعايت مسائل بهداشتي وآشاميدن نيست بلکه هدف جلوگيري از مصارف بيهوده آب است.
6139 / 1539
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۳۱۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری کمرنگ برخی بانکها برای پرداخت تسهیلات ازدواج در بویراحمد

به گزارش خبرنگار مهر، شهرام مهدوی‌مطلق ظهر چهارشنبه در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان بویراحمد افزود: هر چه در بحث ازدواج در مسئله جوانان خوب کار شود، معضلات و مشکلات اجتماعی کمتر می‌شود.

وی بیان داشت: راهبرد کلان کشور، جوانی جمعیت و جمعیت سازی است است اما با وجود مشکلاتی که جوانان در بحث ازدواج دارند این امر میسر نمی‌شود.

مهدوی مطلق اظهار داشت: دستگاه‌های دولتی ظرفیت خود را در اختیار ازدواج جوانان قرار دهند و تمامی دستگاه‌های دولتی، نهادهای عمومی و دستگاهی اجرایی که دارای امکانات رفاهی، فرهنگسرا و تالار، باشگاه و اردوگاه‌ها و هسته‌های مشاوره هستند، موظف‌اند با هماهنگی کمیته ساماندهی ازدواج، فضاهای مذکور را برای برگزاری جشن و مراسم ازدواج در اختیار زوج‌های واجدالشرایط قرار دهند.

کد خبر 6087647

دیگر خبرها

  • مطالبات دولتی شهرداری قم پرداخت نشد
  • لزوم کاهش مصرف کیسه‌ها و ظروف یکبار مصرف پلاستیکی
  • 5 لوازم خانگی که قبض برق شما را نجومی می‌ کنند
  • استفاده هکرها از دستگاه‌های سیسکو برای جاسوسی
  • خودرو جایزه کم مصرفان برق/ توافق نفتی آمریکا و چین
  • تظاهرات دانشجویی در آرژانتین 
  • همکاری کمرنگ برخی بانکها برای پرداخت تسهیلات ازدواج در بویراحمد
  • ۷۴ تبهکار خطرناک تهران بازداشت شدند | معضل جدی دسترسی مجرمان به سلاح گرم
  • انهدام ۲۱ باند زورگیر و قاپ زن در تهران
  • هشت هزار و ۴۱۳ تن برنج و شکر به نرخ دولتی در لرستان توزیع شد